Toon posts:

[FTP server serv-U] privelege?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het probleem dat zich voordoet bij mij is dat ik mijn FTP server niet aan de gang krijg.
Ik gebruik het programma Serv-U 5.0.0.0.
Ook zit ik achter een wireless router van belkin.

Als ik de local server wil connecten gaat alles goed, maar als ik een online server wil maken geeft die de volgende error: insufficient privelege for user "username" on server "mijn outgoing IP" port 21.

Nu heb ik bij server IP ingevult mij outgoing IP. Ik dacht eerst dat daar de fout lag, maar het bleek dat als ik mijn intern IP gebruikte (192.168.2.2) dat hij het dan ook niet deed.

Ook heb ik al in de router poort 21 open gezet, dus daar ligt het ook niet aan. Waar kan dit aan liggen??

Alvast bedankt
freakouTT

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Je moet sowieso ook nog even poort 20 openzetten voor een FTP-server :)

En o ja, als je op je eigen pc je externe IP intypt, moet je niet raar opkijken dat het dan niet werkt, dat hoort zo :) Laat dus iemand anders buiten je lokale netwerk het uitproberen.

[ Voor 57% gewijzigd door The Evil Brain op 20-10-2004 19:29 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 20 oktober 2004 @ 19:29:
Je moet sowieso ook nog even poort 20 openzetten voor een FTP-server :)

En o ja, als je op je eigen pc je externe IP intypt, moet je niet raar opkijken dat het dan niet werkt, dat hoort zo :) Laat dus iemand anders buiten je lokale netwerk het uitproberen.
Bij active FTP hoort de client poort 20 open te zetten. Bij passive FTP moet de server de gebruikte passive-poorten openzetten :) Server heeft dus niets met poort 20 te maken (behalve uitgaande uiteraard, maar niet met NAT oid)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

insufficient privelege for user "username"
Je hebt wel de juiste user en password aangemaakt en deze rechten gegeven? B)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 20 oktober 2004 @ 19:31:
[...]

Je hebt wel de juiste user en password aangemaakt en deze rechten gegeven? B)
Dat vind ik juist zo gek. Ik kan nog geen users aanmaken omdat ik de server niet eens geconnect krijg. Hij zegt dan user "admin account" bla bla...

Dus op dit moment is er pas 1 account en dat is de admin account.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 19:41 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Osiris schreef op 20 oktober 2004 @ 19:30:
[...]

Bij active FTP hoort de client poort 20 open te zetten. Bij passive FTP moet de server de gebruikte passive-poorten openzetten :) Server heeft dus niets met poort 20 te maken (behalve uitgaande uiteraard, maar niet met NAT oid)
hmm ok, ik dacht dat bij FTP-servers sowieso poort 20 en 21 gemapt moesten zijn. Maar ik begrijp uit je verhaal dat het nog steeds wel handig is om ook poort 20 te mappen, voor het geval je passive users krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu poort 20 t/m 28 open gezet...

maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem :s

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de kick,

Maar ik heb vandaag een beetje zitten brainstormen (;))
En kan dit misschien liggen aan de manier waarop ik op internet ben aangesloten?? Dat is namelijk wireless (54G)

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Je moet bij napt nooit outgoing ip adress opgeven
tenmiste bij mij wekte het niet ;)

Vervolgens alleen de ip adress van je maschine opgeven.
En dan zou die moeten werken.

Verder zou ik als ik jou was nog even nakijken je firewall als je die hebt...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:05
Kan het misschien zijn omdat je de windows ftp server reeds draait?

Add/Remove programs -> components -> Internet Information Service -> FTP Service?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 10:44

xylonite

Certified Prutser

Poort 21 verwijst in je router naar remote management via poort 21 zet dat uit dan werkt het wel (je kan dit testen door via ftp in te loggen met je router login)
Je kan voor de makkelijkheid ook voor je ftp server een andere poort instellen en forwarden vanuit je router.

Suc6

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Pagina: 1