Toon posts:

Bulletproof connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij weer eens een BPFTP topicje...
Ik ben flink op zoek geweest naar een passende oplossing voor mij, maar het zijn allemaal net even wat andere problemen die ik tegenkom. ;(

mijn probleem:

Ik draai al een tijdje probleemloos een ftp
nu heb ik net wat dagen een LAN gehad..
Op die lan is mijn ftp gebruikt door er via het interne ip op te connecten, dit ging goed. :)
sinds die tijd en naar mijn weten sinds die "interne connect" lukt het mij en alle users niet meer om op mijn server te komen van buitenaf :'(
nu dacht ik eerst dat dat kwam omdat ik door die lan een andere intern ip kreeg van de DHCP,
nu heb ik in de tussentijd mijn oude interne IP weer terug maar nog steeds geen connectie, als ik van een andere pc in het netwerk via het externe ip erop probeer te komen lukt dat ook niet.
voor de zekerheid alles wat met firewall te maken heeft op de router uitgezet..
nog steeds niks..
Heeft iemand een idee wat er in de server veranderd als je vanaf een intern ip connect?
ik heb even een duwtje in de rug nodig met dit probleem...
wie o wie?

ps ik kan nu niet meteen de geboden oplossingen/duwtjes uitproberen omdat ik op mijn werk zit..

bij voorbaat dank

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik neem aan dat de poorten 20 en 21 gewoon goed doorgemapt zijn? En op een pc in je interne netwerk via het externe IP connecten gaat sowieso niet lukken, ook niet als het goed werkt :)
lees voor de zekerheid anders nog even dit door: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 15% gewijzigd door The Evil Brain op 20-10-2004 19:27 ]

Verwijderd

van binnenuit het extere adres/poortje benaderen werkt niet ;)

edit:

spuit 11... moet eens leren lezen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dom van mijn kant maar moet ik een port forwarden als firewall gewoon uitstaat?

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:08:
Misschien dom van mijn kant maar moet ik een port forwarden als firewall gewoon uitstaat?
Mja, dat verschilt per router. Firewall uitzetten hoeft niet altijd te betekenen dat alles openstaat. Je kunt het iig proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal die poorten eens forwarden
iemand nog een ideetje wat het effect is van een interne connect?

Verwijderd

die poorten moet je vaak bij routers zowiezo forwarden trouwens, als de gegevens bij de router aankomen moet je aan het gekke ding melden waar de boel ook heenmoet.
tenimste als je met iets bezig bent (like ftp) waarvan je een server neem ik aan hebt op een apart ip adres. of je kan waarschijnlijk in je router instellen dat hij iedere port transferred naar 10.0.0.151 (het ip van je server invullen)...
ik heb genoeg ruzie mat ftp trouwens
weet iemand wat er aan de hand is als je hij hangt op: 150 opening data connection? poorten 20 en 21 zijn trouwens niet altijd van toepassing, bij mij doet ie niets op die poorten en op poort 6666 geeft ie bovenstaande error, zal wel aan de isp liggen ergens

Verwijderd

Topicstarter
Het waren idd de poort forwards :)
die hadden mijn andere ip wel meegenomen maar het ip wat ik nu weer kreeg niet :D

toppie mensen

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvullend vraagje,
Betekent dit ook dat er telkens maar 1 iemand op kan?
Zoja en als oplossing dan poort 20 openzetten..mijn antwoord dan weer:
maar mijn ftp is zo ingesteld dat ie alleen op port 21 kijkt..en voorzover uit mijn hoofd kan ie alleen 1 poort gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 17:59 ]

• The Evil Brain
Nee, poort 20 is voor passive users, poort 21 moet altijd openstaan, maar daarna is de enige limiet je ftp-server-programma (Bulletproof dus), waar je het maximaal aantal users kunt instellen. En je bandbreedte natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt jongens, de boel draait weer als de spreekwoordelijke tiet..
:*)

THNX!
Pagina: 1