Toon posts:

[MCE2005] Receiver Service fout melding

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na 5 keer MCE 2005 NL installeren, talloze uurtjes googlen en het gehele algemene MCE2005 bestuderen doe ik hier mijn laatste poging voordat ik heel de mikmak in de vuilnisbak gooi.

Ik heb op deze machine:
ASUS P4PE
1GB DRR
80 GB + 160GB
ATI 9500 >> 9700Pro
Creative SB Audigy
Hauppage WinTV PVR PCI II (26xxx) (oem kaart die bij MCE2005 geleverd wordt)
MS MCE2005 Remote
Pioneer DVD
Alle MCE 2005 drivers voor alle hardware

Dit gebeurt er:

Install >> Prima
Drivers installeren >> Prima
MCE instellen >> Prima
TV Gids >> Prima
Ect >> Prima

Werkt prima, tot op een gegeven moment windows denkt: muha muha dit gaat wel te prima hoppateeeee ERROR:
In Media Center Receiver Service is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
:(

Wat is dit voor iets raar en HOE los je dit op. Elke dag een herinstall schiet ook niet echt op. Alvast bedankt.

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 17:04
Beste Adminx,

Heb zelf ook weet ik hoeveel keer lopen herinstalleren en allerlij driver/hardware shit meegemaakt. Het is weer echt een Micro$oft product: Zeer goede gebruiksvriendelijkheid en sleek looks, maar probeer het maar n's aan de praat te krijgen!

Ik werk met de volgende specs:
CASE: Aopen H360 250w mATX
MOBO: Asus P4R800-VM Bios 1006
PROC: P4-2.8/800/512 HT (Hyperthreading uit!)
MEM: 2x 256Mb DDR PC3200c2
VGA: ATI Radeon 9100 IGP (LETOP: minimaal 64mb shared voor MCE)
HD: Maxtor Diamondmax 9 120GB ATA133
DVD: Aopen 16x
SOUND: Onboard Soundmax AD1888 (Spdif out)
NET: Dlink DWL-G520+ Wireless-g
TV: Hauppauge WinTV PVR2 USB (MCE driver v2.2.73.22260)
MON: Sony KTV (S-video TV-out)

Ik had iets soortgelijks met mijn Hauppauge. In MCE werkte alles, maar als ik op LiveTV klikte kreeg ik een error. Wat blijkt nou? Er is nu al een Servicepack voor MCE2005NL te verkrijgen. Deze staat alleen niet onder Urgente updates, maar onder Optionele updates! 8)7

Daarna werkte het weliswaar, maar niet stabiel. Dacht eerst dat het aan de Hauppauge drivers lag, maar een paar dagen/drivers later kon dat het niet zijn.
Toen kwam ik een post tegen over Hyperthreading issues en vond dit op Microsnot:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;835730

Laat je niet misleiden door de titel. Verderop staat:

CAUSE
This problem is caused by the incorrect interpretation of the timing values that are returned by the system when hyperthreading is enabled, and the computer power state changes. This problem may occur when you do any one of the following:
• You click Test DirectMusic on the Music tab in the DirectX Diagnostic Tool (Dxdiag.exe).
• You play a computer-based game.
• You listen to TV sound in Microsoft Windows XP Media Center Edition.

Er bestaat dus een post Servicepack2 en post MCE update HT fix, maar deze is (nog) nergens te downloaden en is er alleen voor de engelse versie! Voorlopigge oplossing: HT uitzetten in Bios en voila!

Whatever!

• Sir Dancelot
UPDATE:

Die HT-fix blijkt toch in XP SP2 te zitten...
Desondanks maakte HT uitzetten in mn BIOS mijn MCE in één keer stabiel, dus als he MCE regelmatig vastloopt is dit wellicht het proberen waart 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Sir Dancelot op 22-10-2004 14:24 ]

Whatever!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik kamp met hetzelfde probleem. Het probleem begon overduidelijk nadat ik mijn hauppauge drivers heb geinstalleerd.

Ik gebruik een Asus Pundit-r met een Intel 3,2E cpu.
Wat het precies is weet ik niet, maar het lijkt op een combi tussen HT en de hauppauge drivers die moeilijk doen.

Als iemand een oplossing heeft hou ik me aanbevolen.

HT is toch wel een functie die ik graag wil gebruiken zeker met tv codering etc, bovendien is het in mijn bios niet eens uit te zetten.

Can`t live without the mods

• Sir Dancelot
Siepeltjuh,

Maak je niet te druk over HT want er is nog maar zéér weinig software die er daadwerkelijk gebruik van maakt. Qua prestaties merk IK in iedergeval helemaal niets in MCE. Welk mobo zit er in die Pundit en heb je wel de laatste BIOS? Welke driver gebruik je voor de Hauppauge?

[ Voor 27% gewijzigd door Sir Dancelot op 27-10-2004 15:37 ]

Whatever!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41
Gelukkig nog niet zo'n oud topic, dus geef ik graag een schopje... O-)

Van het weekend bij de HCC dagen ook een Hauppage WinTV-PVR-150MCE gekocht. Deze geinstalleerd en toen direct dezeflde foutmelding als de TS.

Deze foutmelding verschijnt op het moment dat Windows opstart (zodra de receiver service gestart wordt.) Ook als ik de service handmatig probeer te starten treedt deze fout op. Ik zit al op SP2.

Ik heb een redelijk oud MSI K7T266 Pro VIA KT266 moederbordje (AMD). Deze draait nu op 1,5GHZ en dit is gebruik makend van een soort ingebouwde standaard overclock functie in het BIOS. Ik moet nog proberen of deze receiver service dezelfde fout geeft als ik 'm niet overclock en terugbreng naar 1,0 GHz, maar ik zie niet in waarom dat beter zou gaan.
Mijn processor doet dus niet aan Hyperthreading, dit bestond toen nog niet. :)
Heeft iemand andere tips?

EDIT: ik gebruik de allerlaatste Hauppage drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door IloveMyHenB op 28-11-2005 16:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt je kaart op zich wel als je hem bv. in MovieMaker als input source selecteert? :)

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41
Goed idee! Daar had ik nog niet aan gedacht en ga dat vanavond even proberen. Zie overigens geen reden waarom het kaartje niet zou werken, omdat de installatie van de drivers goed verliep.

EDIT:
Nou, de kaart werkte ook niet. Had niet de MCE2005 drivers gebruikt van Hauppauge. Domdomdom... 8)7
Uiteindelijk ook de receiver service foutmelding weten op te lossen. Voor de geinteresseerden:

1) Na het deinstalleren van alle Hauppauge drivers, heb ik alle codecs gedeinstalleerd (had zelf Kazaalite codecs voor divx en volgens mij zaten er ook wat DVD codecs tussen)
2) Receiver service handmatig stopgezet in "services"
3) PowerDVD geinstalleerd (waarbij de DVD codecs komen die de WIN TVR-150 nodig heeft en die goed werken onder MCE 2005)
4) MCE drivers van Hauppauge geinstalleerd.
5) Receiver service weer aangezet, geen foutmelding! Jippie!

De TV kaart werkt prima onder MCE.

Nu alleen nog even kijken wat er gebeurt als ik de K-lite codecs weer installeer voor mijn divx films. Ik zal ervoor moeten zorgen dat bij die installatie er geen DVD codecs worden geinstalleerd.

[ Voor 72% gewijzigd door IloveMyHenB op 05-12-2005 11:34 ]

Pagina: 1