Benchmarks PCI Express en AGP kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 09:23

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Na lange tijd ben ook ik toe aan een nieuw systeem. Daarbij zit ik nog een beetje in dubio over de grafische kaart. Op dit moment heb ik een Hercules Radeon 9700 Pro in m'n AGP slot. Dat ding doet het nog heel netjes en ben ik in principe nog gelukkig mee.

Het hele systeem koop ik echter ook met het oog op de toekomst (s939 voor upgraden van de proc en dergelijken). Daarbij komt ook het hele PCI Express verhaal de hoek om kijken. Er zijn moederborden met s939 en een AGP slot, waardoor ik m'n huidige kaart kan blijven gebruiken. Als ik dan in de toekomst m'n videokaart wil upgraden zit ik echter aan AGP vast.

Zodoende zit ik er, ondanks dat het allemaal weer extra kost, aan te denken om meteen maar over te stappen op PCI Express en daarbij een kaart aan te schaffen. Probleem daarbij is dat ik nog nergens een vergelijking heb kunnen vinden van PCI Express en AGP kaarten om zo een kaart te vinden die minimaal gelijkwaardig is aan m'n huidige kaart.

Tweakers gekeken, tomshardware, anandtech... geen vergelijkingen. Ben ik helemaal het verkeerde aan het zoeken of zijn ze er gewoon (nog) niet?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Allereerst wil ik gelijk zeggen dat die borden emt AGP en PCI-E niet aan te raden zijn. Er stond pas geleden dat de AGP sloten op deze borden bedroevend langzaam zijn.
En voor zover ik je vraag begrijp zoek je een PCI-E kaart die sneller is dan je R9700 pro? Nou dan zul je richting GF 6600GT en X700XT moeten kijken, voor een vergelijkbare/iets snellere kaart en naar de GF 6800Gt/Ultra en X800pro/XT voor een PCI-E kaart die veel sneller zijn dan je Radeon :)

Gabriël AM5

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Precies, maar ik wil dus eigenlijk iets als benchmarks zien, of prestaties bij verschillende games... maar die vergelijkingen zie ik alleen tussen AGP kaarten of tussen PCI-e kaarten, niet gemixxed helaas.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

De kaarten presteren omdit moment nog vrijwel het zelfde. Alleen de NEXT gen kaarten zullen meer bandbreedte vragen dus een PCI Express slot. Ik zou zelf voor een PCI Express bord gaan omdat dit straks de mainstream is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

http://www.gamepc.com/lab...t.asp?id=pciegpuso&page=1

kijk hier maar hier hebben ze van de nieuwste kaarten van pci-e expres van 16x agp getest met games en zie je de resultaten:)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
16x PCI Express, niet AGP :P
En je link geeft nog alleen maar PCI Express kaarten, wat is je toevoeging aan dit topic dan?

Of heb ik wat gemist?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben niet de beroerdste om ook maar meteen het hele videogebeuren aan te passen naar de laatste trend, maar ik wil er in ieder geval zeker van zijn dat ik daarbij een videokaart aanschaf die gelijk of beter presteerd dan mijn huidige... en uiteraard niet meteen het nieuwste, ik had 'm geraamd op rond de €300.

Pagina: 1