Radeon 9800pro (@XT) kapot na reinstall ?

Pagina: 1
Acties:

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Gisteren heb ik mijn Sapphire Radeon9800pro geflashed naar een 9800 XT. Dit ging zonder problemen en de prestaties van de kaart gingen ook direct, merkbaar omhoog.
Ook met de nieuwe catalyst (4.10) werkte alles prima.

Maar sinds ik vanmiddag mijn windows opnieuw heb geinstalleerd werkt de kaart voor geen meter meer. Ik heb zowel drivers van ati.com als die van sapphiretech.com geprobeerd. Ze installeren en detecteren alles wel prima. maar zodra mn pc een minuutje aanstaat, slaat alles vast. Soms krijg ik nog een melding gezien dat een of andere VPU recover mn graphics adapter heeft gereset (kon hier geen screenie van maken omdat mn pc niet lang genoeg aanblijft).

Wat kan hier aan de hand zijn ? :'(

Het is iig niet de temperatuur van mn gfxkaart, ik heb er een Zalman ZM80D-HP met extra fan opzitten (die ten alle tijden koud aanvoelt)

specs:
CPU: AthlonXP 2500+
Mobo: MSI kt6 delta (heb bios updates geprobeerd)
Mem: 512MB DDR400 (Kingston)
Gfx: Sapphire Radeon9800 Pro @ 9800 XT

thanks in advance.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gewoon VPURecover uitzetten.
VPURecover werkt toch voor gene meter.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• coady
met die recover uit slaat ie gewoon vast zonder melding.

of de beeldschermen gaan uit (lampjes ook op standby) en mn pc blijft aan

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Flash voor de grap je kaart eens terug naar factory settings en probeer het dan nog eens, misschien dat de kaart toch de hogere snelheden niet aan kan.

MechWarrior || Monsters Game

• coady
dacht ik ook net aan, kan de originele bios alleen nog niet vinden :/

• coady
Ik ben er uit

Ik moest de nieuwste VIA mobo AGP drivers installeren. nu draait t weer als een trein

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je kan natuurlijk ook eerst nog proberen om via de tools je clocksnelheden te verlagen als je dan echt vergeten bent je oude bios te bewaren. Maar wie weet of de voltages oid in je nieuwe bios anders zijn dan in je oude..... als na een verlaging van de snelheden het probleem niet weggaat zou ik dan alsnog proberen om je originele bios erop te zetten (desnoods een PRO bios van het internet downloaden)

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1