Toon posts:

Wat is bovenkant van hdd?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net 120gb samsung hdd gekocht en ben aan het installeren. Vroeg me af of het uitmaakt welke kant boven zit als je hem in zijn plaats schuift. Een kant is open; je ziet een en ander aan chips zitten en andere kant is dicht met een sticker erop. Hij past op beide manieren erin, maar weet alleen niet of er een juiste manier is of dat het niet uitmaakt.

Bedankt voor je reply

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De kant met de sticker is waarschijnlijk de bovenkant.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt als je hem ondersteboven gebruikt, maar doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De meeste mensen doen hem met de 'open' kant naar beneden in de kast. ;) (oftewel sticker boven)

{signature}

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Ik doe altijd de metalen kant boven met als theorie dat de electronica dan minder warm wordt (warme lucht stijgt immers op).
Verder zitten de voedingsconnectoren dan aan dezelfde kant als bij CD spelers.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 20:41

Acheron

updatepack.nl

Wat denk je zelf? Om te voorkomen dat stof op de chipplaat terecht komt moet deze zijde onder :p

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Het maakt opzich niet uit hoe je hem erin hangt hij zal het op beide manieren doen. zelf als je hem op z'n zijkant hangt zal hij het gewoon doen. Je kan hem beter niet schuin hangen want dan heb je eerder kans op een crash doordat de schijven niet in balans hangen.

toch geef ik een tip om de kant met de chipjes e.d. naar beneden te hangen dit met het oog op stof die anders op de chips valt, dit kan je beter vermijden.

edit:
typo

[ Voor 4% gewijzigd door Pnhers op 20-10-2004 18:25 ]

• dhrppfrijlink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 13:47
Ik heb mijn hds alle twee onderste boven hangen en nooit problemen mee gahad. Maar de open kant is officieel de onderkant.

Only the dead have seen the end of war (Plato)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36
dhrppfrijlink schreef op 20 oktober 2004 @ 18:25:
Ik heb mijn hds alle twee onderste boven hangen en nooit problemen mee gahad. Maar de open kant is officieel de onderkant.
Mag ik vragen wat je hiervan het voordeel vind?

• dhrppfrijlink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 13:47
Ricardo87 schreef op 20 oktober 2004 @ 18:37:
[...]

Mag ik vragen wat je hiervan het voordeel vind?
Dat mag, ik heb te weinig ruimte in me kast. Als ze met gladen kant naar boven zitten komt het niet goed uit. Daarom hangen ze onderste boven zodat het nog wel past.

Only the dead have seen the end of war (Plato)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21

Sick Nick

Drop the top!

TheBorg schreef op 20 oktober 2004 @ 18:24:
Ik doe altijd de metalen kant boven met als theorie dat de electronica dan minder warm wordt (warme lucht stijgt immers op).
Verder zitten de voedingsconnectoren dan aan dezelfde kant als bij CD spelers.
Je kan het ook anders zien, de electronica zijn voornamelijk die chipjes op de printplaat. Die worden flink warm, die heb je nu onder zitten dus vangen ook nog eens de warme lucht uit je kast. Draai je ze om zou de hitte er juist beter vandaan gaan :p

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik doe 'm dicht wegens toch tamelijk basic.

Wanneer je op de site van de producent kijkt zul je zien dat HDD's altijd op dezelfde manier worden afgebeeld, op die manier kun je herleiden wat de onder- en bovenkant is.

Overigens maakt het geen donder uit hoe je de disk monteert, zolang je 'm maar niet om de haverklap op een andere manier inbouwt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.