Draadloos netwerk wel zichtbaar; geen verbinding mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Ik ben nu al een uurtje of 6 aan het zoeken, maar kan noch via de search, noch via google de oplossing voor mijn probleem vinden. Ik heb de volgende situatie:

- @home verbinding via een Motorola Modem;
- deze gaat naar de WAN-poort van een Vigor 2200E Router. Deze fungeert als Route, DHCP-server en firewall;
- 1 Lan-poort van de Vigor gaat naar mijn desktop die als server fungeert;
- De uplink-poort van de Vigor gaat naar een US Robotics 8054 waarbij de AP Only-functie is ingesteld.
- Een Laptop Compaq Armada 500E met een USR-PCMCIA-kaartje voor een Turbo-G-WLAN-verbinding.

Deze configuratie draait al een half jaar probleemloos; lekker snel en alle normale thuis-netwerk-zaken werken prima.

Echter...vandaag kocht ik mijn Aldi Medion Laptop met de Intel 2200BG aan boord. Deze ziet mijn USR Access Point; echter weigert pertinent om er een verbinding mee te maken. Je krijgt ook geen hints of foutboodschappen van XP Home SP2. Ik heb alles afgezocht op GOT & Google & MS Support en zo ongeveer het volgende al gedaan of was al zo ingesteld:

- MAC Filter uitgezet op de USR
- Zero Config uitgeschakeld op de Medion (ziet hij de AP helemaal niet meer) dus weer aangezet.
- XP firewall uitgezet op de Medion

Ik weet het echt niet meer... desperate in need of help...vast bedankt voor elke reactie.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

• APCfreak
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03-2025
WEB encriptie aanstaan op het accespoint?

• Roy Batty
Nee; heb ik nog gecontroleerd; de encryptie staat uit, evenals MAC-filter & IP-filter.

Verwijderd

Wordt de SSID wel gebroadcast?

• Roy Batty
Ja; staat inderdaad aan; het aparte is dus dat de Medion, evenals de andere 2 pc`s de SSID van de USR gewoon ziet. Alleen de 2 'oudjes' maken ook netjes verbinding en krijgen hun IP van de Vigor. Alleen de Medion weigert een netwerkverbinding op te zetten. Je ziet dus de SSID binnen XP-home op de Medion; echter als je verbinding probeert te maken, gebeurt er eigenlijk gewoon niets.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

en als je je Medion even een statisch IP adres geeft? (uiteraard binnen jouw bereik).
Dan kun je iig even checken of je uberhaupt het netwerk wel op komt of dat het wellicht een incompatibiliteit is van Medion - USR (:? - ik zou zo ook ff niet weten wat... maar je moet iets proberen)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:22

chromeeh

the Gnome

Maakt de laptop helemaal geen verbinding of heeft deze wel verbinding maar ontvangt die helemaal geen data :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Zet dat medion wlan kaartje handmatig op het goede kanaal nummer.
Door middel van eigenschappen op het kaartje in je systeembeheer.
En reboot je AP effe ik denk dat dat wel moet helpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door HyperDevil op 21-10-2004 09:06 ]

• Roy Batty
Metalrush: Statisch IP binnen de range heb ik inderdaad getest; werkt evenmin. De USR heeft een vast IP binnen de range van de Vigor en dat gaat prima; echter de Medion wil maar niet lukken.

Crashoverride: De medion ziet de USR als beschikbaar draadloos netwerk; echter een netwerkverbinding komt niet tot stand. XP probeert verbinding te maken; blijft zo`n 20 seconden ratelen en doet dan net alsof er niets gebeurt is. Er is dus volgens mij geen verbinding en geen data-ontvangst.

• Roy Batty
Hyperdevil _/-\o_

Het channel van het kaartje kon ik daar niet instellen, maar toch zat je oplossing dicht in de buurt. Heb naar aanleiding van je reply de channel van de USR van 11 naar 5 gezet (gewoon op goed geluk; had ook een ander channel kunnen zijn) en ......meteen verbinding of 54-speed. De andere pc`s werken ook nog. Ik snap er niets van dat die channel zo van invloed kan zijn :?

Het werkt iig, hopelijk blijft ie stabiel maar iig ben ik voor de eerste keer op mijn netwerk met de Medion (verder een aanrader trouwens hoor!!); harstikke bedankt allemaal !

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een paar linksys en cisco apparaatjes :P
Dus ik dacht misschien zal het helpen, blijkbaar dus wel :)
Succes

Verwijderd

FF een opmerking hier voor de goede orde,

Het meest gebruikte kanaal is kanaal 6 ( tenminste hier in NL )
zo staan de meeste standaard routertjes hier ook ingesteld ...
de enige die telkens afwijken zijn 3Com en USR

Edit :

@Hyperdevil

Linksys = cisco

en dan werken ze nog niet goed samen ??? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 01:04 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

paar keer de boel resetten hielp hier wel es :P

ff heel simpel hoor, maar hielp vaak

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 21:30
Ook ik heb hier twee van die laptops staan die deze week te koop zijn bij de Aldi met Intel 2200BG w-lan chip en heb ook problemen in combinatie met m'n Linksys WRT54G.

Heb hier ook een Asus met die intel 2200BG chip en en die werkt perfect, maar de 2 medion's geven allebei problemen, eerst had ik WEP 128bits draaien op m'n accespoint maar dat schijnt niet te werken met de medion laptops dus toen was er helemaal geen verbinding. Daarna WPA PSK TKIP ingesteld op accespoint en toen was er wel connectie maar niet zoals het hoort.

Connecten met het accespoint moet met de medion's binnen 3 meter van het accespoint en daarnaa als hij eenmaal geconnected is kun je bij het accespoint weglopen en dan blijven ze gewoon connectie houden.

Niet echt wat je mag verwachten van wireless lan dus :(

Ik heb m'n Linksys draaien op channel 11 zal zo eens proberen op een ander kanaal.

[ Voor 13% gewijzigd door XtremeDesign op 23-10-2004 16:45 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 01:03:
FF een opmerking hier voor de goede orde,

Het meest gebruikte kanaal is kanaal 6 ( tenminste hier in NL )
zo staan de meeste standaard routertjes hier ook ingesteld ...
de enige die telkens afwijken zijn 3Com en USR
Sitecom staat standaard op 11.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• XtremeDesign
m'n Linksys accespoint op channel 6 gezet ipv 11 en nu maakt hij ook vanaf meer dan 3 meter verbinding met het accespoint, nooit geweten dat die channel's zoveel invloed daarop konden hebben.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

kan het zeker..

want als er iets anders (ook al heb je het niet in de gaten) in de buurt is met dezelfde frequentie dan stoort dat je signaal behoorlijk...

dan is het signaal alleen dicht bij je AP sterk genoeg om over dat andere heen te komen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• XtremeDesign
Zoals ik hierboven vermeldde had ik mijn accespoint op channel 6 gezet, maar toen deden mijn desktops (met linksys PCI wifi) het niet, nu op channel 1 en nu doet alles het perfect, ook het bereik van het netwerk is vele malen groter als voorheen. bedankt voor de tip!

• Roy Batty
Ik ben dus inmiddels een week verder en de verbinding blijft prima en stabiel. Ook mij verbaasde het enorm dat die channels zo van invloed kunnen zijn. Bij mij draaien 2 pc`s al heel lang prima op channel 11. Dus van enige storing (zou je zeggen) kan dan toch geen sprake zijn. Ook het bereik is goed. Alleen de Medion wilde dus niet meewerken op channel 11.

Pagina: 1