Ik heb een VPN opgezet met iemand achter een router. Zie de volgende situatie schets:
Computer 1
Windows XP prof
Kabelinternet
Draait de VPN
Computer 2
Windows XP prof
ADSL internet
Logt in op VPN
Zit achter Speedtouch router
Computer 2 zit achter de router, Computer 1 zit rechtstreeks op het internet.
Wanneer Computer 2 een verbinding wil opstarten met Computer 1 valt de internetverbinding weg.
Vraag 1: Is het mogelijk om zowel een verbinding (VPN) met Computer 1 te hebben en de verbinding met internet te behouden?
Vraag 2: Tevens ben ik benieuwd of Computer 1 ook een verbinding moet maken met de VPN, of is deze automatisch al op de VPN aanwezig aangezien deze computer de server is.
Vraag 3: Hoe kan ik in deze VPN dingen delen zonder dat mensen buiten de VPN, maar wel binnen het normale netwerk zitten, hier gebruik van kunnen maken?
Computer 1
Windows XP prof
Kabelinternet
Draait de VPN
Computer 2
Windows XP prof
ADSL internet
Logt in op VPN
Zit achter Speedtouch router
Computer 2 zit achter de router, Computer 1 zit rechtstreeks op het internet.
Wanneer Computer 2 een verbinding wil opstarten met Computer 1 valt de internetverbinding weg.
Vraag 1: Is het mogelijk om zowel een verbinding (VPN) met Computer 1 te hebben en de verbinding met internet te behouden?
Vraag 2: Tevens ben ik benieuwd of Computer 1 ook een verbinding moet maken met de VPN, of is deze automatisch al op de VPN aanwezig aangezien deze computer de server is.
Vraag 3: Hoe kan ik in deze VPN dingen delen zonder dat mensen buiten de VPN, maar wel binnen het normale netwerk zitten, hier gebruik van kunnen maken?
[ Voor 12% gewijzigd door Paters op 20-10-2004 17:55 ]