kernel loading ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 08:45
info:
slackware 10
kernel 2.6.9 (custom)
p4-m 1700MHz
512MB DDR

Probleem:
Vandaag een verse kernel gecompiled. Normaal gesproken werkt dit zonder problemen. Ik weet ondertussen wat ik wel en niet moet aanvinken. Alleen heb ik nu het probleem dat het loaden van de kernel image ontzettend traag gaat en dit normaal gesproken niet het geval was.
Even voor de duidelijkheid: die puntjes wat achter elkaar verschijnen, normaal gesproken staan die er binnen 1 tel, nu duurt dit toch een 20 sec. ongeveer.
Waarschijnlijk toch iets fout staan in de kernel maar wat?
Ik heb al een aantal malen de kernel opties doorgelopen maar ik kan het niet vinden. Google gaf me ook al geen oplossing behalve het toevoegen van compact aan lilo.

Als ik compact toevoeg in /etc/lilo.conf dan boot hij wel sneller alleen is dit toch "anders" dan hij normaal doet. En normaal gesproken maakte ik hier ook nooit gebruik van.

De kernel heb ik trouwens op de volgende manier gemaakt: make bzImage && make modules && make modules_install

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb het tegenwoordig op bijna al mijn machines idd, ik stoor me er tegenwoordig maar niet meer aan.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 08:45
Kippenijzer schreef op 20 oktober 2004 @ 17:25:
Ik heb het tegenwoordig op bijna al mijn machines idd, ik stoor me er tegenwoordig maar niet meer aan.
En met welke kernel heb je dit?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb er ook last van, maffe is: standaard kernel van Arch(2.6.X) heeft dat probleem op mijn laptop, maar op Blaasvis z'n laptop is dat probleem weer niet aanwezig
Zo heb ik op m'n desktop de standaard kernel van Debian draaien (2.6.X) en die heeft er ook geen last meer van.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Heel heel flauwe oplossing, maar ik had met Slackware 10 en lilo op m'n laptop dezelfde ervaring en heb grub op de gebruikelijke manier geïnstalleerd, deze voltooid de eerste laad stap wel in een flits.

(ben nog wel benieuwd naar een eventuele oorzaak van het probleem)

|_____vakje______|

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:12
Vreemd, tis net alsof je laptop flink in zn speedstep staat te prutsen op het moment dat er nog geen OS is geladen. Blaasvis zn laptop is een Athlon XP-M, die heeft geen of heel weinig speedstep ;)

Ik heb zelf 1x meegemaakt dat die puntjes heel erg traag gingen: ik had bewust mijn L1 en L2 cache op de CPU uitgezet om te kijken waar mn problemen wegkwamen.
Pagina: 1