laptop dual video windows en linux

Pagina: 1
Acties:

• tibi
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 18:50
hoi allen,

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop en wil die graag gebruiken met dual video mode (dus en mijn tft scherm en mijn laptop scherm) die voor zowel windows als linux.

als ik daarnaar vraag in de winkels krijg ik niet echt zinnige antwoorden. zoiets van dat kunnen alle laptops tot dat kan er geen een.

een collega heeft een dell laptop die kunnen wel twee schermen aan maar als je dan maximaliseerd dan gaat dat over de twee schermen en niet over een van de twee. ook alle nieuwe windows en meldingen komen in het midden (dus deels over het ene en deels over het andere scherm)

dus zijn er mensen met ervaring?

tibi

Verwijderd

Wat jij opnoemt zijn allemaal instellingen die per driver geregeld worden. Het is dus niet zo dat de ene laptop het wel zou kunnen en de andere niet met deelfde videokaart. Linux is een ander verhaal, ik weet niet hoe het precies zit met dual-diplay support daarin, maar is uiteraard ook weer driver afhankelijk en niet hardware...

• tibi
ok dat snap ik. dus het is meer de video kaart dan de laptop. ok welke video kaart kan dual video mode en in welke laptop kan ik die vinden. (zo beter?)
dus voornamelijk dat er ook herkend wordt dat er twee schermen zijn en niet alleen een heel breed scherm

tibi

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Onder Linux is het ongetwijfeld voor elkaar te krijgen, maar daarvoor kan je beter in NOS kijken/vragen. Ik denk dat je maar een paar aanpassingen in de instellingsbestanden voor X hoeft te doen.
Onder windows moet het volgens mij ook kunnen, wellicht toch een driver of instellingenkwestie. Op iedere desktop pc krijg je dan namelijk ook zo voor elkaar, een laptop verschilt alleen een beetje in hardware.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• tibi
toch is het zo dat in de dell letitude het niet goed gaat. (maar ik hoor net dat dat alleen onder windows 2000 is. onder xp gaat het goed)

tibi

• tibi
en klopt het dat nvidea in het algemeen linux beter ondersteund dan ati?

tibi

Verwijderd

ik draai FC2 op een acer travelmate 800, en dat werkt perfect
mooi 2 verschillende desktops op 2 schermen
(da zijn dus 8 desktopts, wegens nog eens 4 desktops per scherm... :+
Pagina: 1