Toon posts:

menuutjes maken voor een DVD-speler welke Divx leest?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van het weekend de Yamada speler bij Mycom kopen welke Xvid/Divx afspeelt. Jammer vind ik alleen dat zoals ik dat tot nu toe heb begrepen, de bestanden alleen kunnen worden afgespeeld door ze te kiezen vanuit een soort Windows Explorer achtige interface, en dus geen Menu-structuren zoals bij VCD of DVD schijfjes. Als het mogelijk zou zijn of een soort intro te maken volgens voorgaande formaten, met keuze mogelijkheden en daarna verwijzen naar een AVI bestand zou dit voor mij écht de toekomst zijn.

is het mogelijk deze spelers te 'foppen' met een standaard DVD menu welke daarna verwijst naar een AVI ?

Ik weet dat een een AUTORUN prog. bestaat welke .inf structuren aanmaakt om menu's mogelijk te maken voor een computer DVD speler. Dit zal wel werken op een DVD stand-alone speler.

Verwijderd

Topicstarter
kom op jongens !!!

laat me alsjeblieft iets weten !!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 18:09
kan niet :?

• 0fbe
  • Laatst online: 26-08 12:58
Divx naar DVD MET ondertitels?
Kijk eens aan,
En verder niet meer kicken binnen 24 uur ;) Lees maar ff opnieuw de voorwaarden door Policy: Alle regels die op het forum gelden

(zoow weer even voor admin gespeelt)

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor cooymans _/-\o_ , ik was gewoon SOOOOW nieuwsgierig

• idef1x
@timcooijmans
Is nie helemaal wat feast67 bedoeld....Hij wil juist divx af blijven spelen maar dan met een mooi menuutje erbij als bij een DVD.
Waar jij naar verwijst is divx/xvid op DVD zetten -> omzetten naar DVD.

[ Voor 5% gewijzigd door idef1x op 20-10-2004 21:41 ]

• 0fbe
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:39:
sorry hoor cooymans _/-\o_ , ik was gewoon SOOOOW nieuwsgierig
Geen probleem, Als je nog niks gekocht hebt kijk dan hier eens; http://www.kiss-technology.com/ Als je hiermee divx-en en *.srt in dezelfde naam op een cd/dvd brand speelt hij ze netjes als ondertitel af

Verwijderd

Topicstarter
klopt exact ide1fx :)

• 0fbe
Even nog wat verder voor je gezocht:
http://www.complix.net/ca..._info.php?products_id=717
Even een voorbeeldje;
DIVX; film1_leukefilm.avi
SUBS: film1_leukefilm.srt

als je het zo doet (dus dezelfde naam voor de punt) dat speelt een DVX6600 het netjes af ;)

Hopelijk hebben we je zo genoeg geholpen

Nog een kleine toevoeging je moet wel deze firmware hebben: http://www.umax.de/cgi-bi...&Submit=Suchen+%2F+Search

[ Voor 23% gewijzigd door 0fbe op 20-10-2004 21:49 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite.

Maar ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Subs zijn géén issue voor mij. Dat krijg ik allemaal wel voor elkaar.

Het gaat erom dat Divx/xvid videos, wel of niet hernoemd naar mpg extensie, kunnen worden gekoppeld aan een IFO structuur.

Een stand-alone player welke MPG-4 afspeelt zou dit moeten kunnen herkennen en afspelen misschien ??

• idef1x
Tsja ik begrijp dan ook wat je wilt moet je maar denken (als het bestaat hou ik me aanbevolen, want kon ook niets beters vinden dan ze naar DVD om te zetten), maar timcooijmans nog niet helemaal geloof ik :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ooit iets gelezen over het schrijven van een VCD menu op een DVD. Het VCD menu verwijst namelijk ook naar MPG streams. Hij combineerde alle films (4 stuks) tot 1 AVI en hernoemde het AVI bestand naar MPG en maakte een index die verwees naar chapters die verwezen naar de films. Is dit complete onzin of kan dit?

Ik kan het artikel niet meer vinden, dus.... :?

Verwijderd

Topicstarter
heel interessant!! Alleen wat ik nu snel lees is dat veel afhankelijk is van de hardware industrie welke alleen bepaalde codecs zal gaan ondersteunen, het maken van scripts welke gecompiled moeten worden naar weetikveelwat... 8)7

Veel te ingewikkeld voor een newbie als mij...

Ik zal wel verder zoeken en lezen over de mpg4 menu's.

Alvast bedankt !!! :)

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 07:12
EN???? Ben je er al achter of het werkt?

Ik zit namelijk met exact hetzelfde! Alleen ik heb een Denver D-188... Zou graag willen weten of (en hoe) je het voor elkaar hebt gekregen! Van MP4menu word ik niet veel wijzer...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Pagina: 1