Er bestaat zoiets als energieverspilling als we niet efficiënt met deze energie omgaan. Energie die niet gebruikt wordt gaat verloren, echter deze energie zorgt altijd weer op een andere plaats voor energie... Maar waar gaat deze energie heen?
Nou heb ik een case en ben ik benieuwd of jullie weten waar de energie naartoe gaat. Ik weet het zelf dus niet en ben echt op zoek naar een antwoord...
Nou heb ik een case en ben ik benieuwd of jullie weten waar de energie naartoe gaat. Ik weet het zelf dus niet en ben echt op zoek naar een antwoord...
Ik ben benieuwd!Ik zit op de fiets. Ik heb mijn dynamo aanstaan. Normaal als mijn dynamo aanstaat gaat deze energie, die ik met het trappen produceer, naar mijn lichten en zorgt ervoor dat deze ook daadwerkelijk gaan branden. In het geval van een goedwerkende dynamo gaat de energie ook werkelijk naar mijn licht; we spreken dan van een efficiënt werkende dynamo, lijkt mij. Stel nu dat het koperen draadje naar mijn licht kapot is. Dan werkt mijn licht dus niet, dus dat betekent dat de energie die ik produceer verloren gaat.
De vraag is: waaraan gaat deze energie verloren, waar gaat deze energie heen en betekent dit theoretisch misschien dat ik minder hard hoef te trappen.