[disclaimer] Het is niet de computer waar ik snel bijkan, dus ik kan iets niet per direct checken/uitvoeren, dus er zit soms een delay in van een dag ofzo
[/disclaimer]
Ik heb al gezocht met de search, maar niemand had hetzelfde probleem.
Een vriend van me heeft 2 computers:
PC-miditower (hierna te noemen PC): XP proff met SP2
P4 / 2,4 Ghz / 1024 mem
80 Gb schijf verdeeld in aantal partities
192.168.1.1
hangt met een utp-kabel aan Sitecom router.
Laptop: XP proff met SP2
P4 / 2,6 / 512
40 Gb schijf verdeeld in 2? partities
192.168.1.2
hangt aan Wireless Sitecom router.
Beide computers zitten in de werkgroep: MSHOME (alsin: thuis, niet alsin home of proff
)
Simpel filesharing (ofzoiets) is allemaal uitgezet.
Sitecom router is DHCP server (192.168.1.254). De sitecom Firewall werkt alleen van buiten naar binnen en andersom, maar niet als de computers beide aan de "binnenkant" staan.
De firewall van XP is op beide computers met XP is uitgeschakeld. Verder geen 3rd party firewall.
Het probleem is dat op de PC en op de laptop mappen staan die gedeeld waren(toen nog beide SP1) , en dat werkte perfect. Met de laptop kon er gewoon naar de PC en vice versa, alles werkte als daar rechten toe waren.
"Per ongeluk" is windowsupdate SP2 binnen gaan halen, en dit leek ook allemaal goed te gaan. Maar sinds ze SP2 hebben, kan men niet meer met de een op de andere computer op die gedeelde mappen komen. Je kunt ze wel nog zien in de verkenner, maar als je erop klikt krijg je de foutmelding:
pc--> laptop
Map niet toegankelijk, U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigignen hebt. Kan het netwerkpad niet vinden.
Uiteraard staan alle rechten aan iedereen helemaal open, de machtigingen ook.
Daarna de laptop ook maar "geSP2-ed" om te kijken of er een kinkje in de SP1--> SP2-kabel zat, maar het hielp niet.
Daarna hebben we ook nog aparte gebruikers op beide computers aangemaakt en die aparte wachtwoorden gegeven, om te kijken of het daar aan lag maar tevergeefs.
Ik ben een beetje radeloos aan het worden.
Ik heb al gezocht met de search, maar niemand had hetzelfde probleem.
Een vriend van me heeft 2 computers:
PC-miditower (hierna te noemen PC): XP proff met SP2
P4 / 2,4 Ghz / 1024 mem
80 Gb schijf verdeeld in aantal partities
192.168.1.1
hangt met een utp-kabel aan Sitecom router.
Laptop: XP proff met SP2
P4 / 2,6 / 512
40 Gb schijf verdeeld in 2? partities
192.168.1.2
hangt aan Wireless Sitecom router.
Beide computers zitten in de werkgroep: MSHOME (alsin: thuis, niet alsin home of proff
Simpel filesharing (ofzoiets) is allemaal uitgezet.
Sitecom router is DHCP server (192.168.1.254). De sitecom Firewall werkt alleen van buiten naar binnen en andersom, maar niet als de computers beide aan de "binnenkant" staan.
De firewall van XP is op beide computers met XP is uitgeschakeld. Verder geen 3rd party firewall.
Het probleem is dat op de PC en op de laptop mappen staan die gedeeld waren(toen nog beide SP1) , en dat werkte perfect. Met de laptop kon er gewoon naar de PC en vice versa, alles werkte als daar rechten toe waren.
"Per ongeluk" is windowsupdate SP2 binnen gaan halen, en dit leek ook allemaal goed te gaan. Maar sinds ze SP2 hebben, kan men niet meer met de een op de andere computer op die gedeelde mappen komen. Je kunt ze wel nog zien in de verkenner, maar als je erop klikt krijg je de foutmelding:
pc--> laptop
Map niet toegankelijk, U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigignen hebt. Kan het netwerkpad niet vinden.
Uiteraard staan alle rechten aan iedereen helemaal open, de machtigingen ook.
Daarna de laptop ook maar "geSP2-ed" om te kijken of er een kinkje in de SP1--> SP2-kabel zat, maar het hielp niet.
Daarna hebben we ook nog aparte gebruikers op beide computers aangemaakt en die aparte wachtwoorden gegeven, om te kijken of het daar aan lag maar tevergeefs.
Ik ben een beetje radeloos aan het worden.