[XP] Online --> Offline

Pagina: 1
Acties:

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Vraagje!

Je neemt een pc (laptop) je maakt wat mappings naar een paar shares. Nu besluit je om ergens anders te gaan zitten, dus je trekt de UTP kabel uit je NIC en wandeld naar een andere werk plek. Hier aan gekomen sluit je de laptop weer aan op het netwerk en benaderd de shares. Tot mijn verbazing zie je ineens niet meer de complete inhoud van die shares. Het lijkt erop dat je alleen de offline view hebt, en dat Windows niet detecteert dat hij weer netwerk heeft. Hoe kun je nu weer aan geven dat hij weer online is behalve uitloggen en weer inloggen?.

Verwijderd

hhmmm.....en als je gewoon je view refresht met F5, zie je ook nog steeds de offline files?
Zie je rechtsonderin een blauw pc schermpje staan? (in je systray)
Als je die dubbelklikt, kun je ok klikken. Doe dat eens.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik denk dat je offline werken uit moet zetten. Of iig in die hoef zoeken. Hier ken ik XP niet goed genoeg voor maar er is een optie om je online bestanden te syncen met offline bestanden en dat ie het dan weer synced als je online gaat.
Je moet dus gewoon ff kijken bij je offline werken instellingen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 18:03

lordsnow

I know nothing

In I.E. -> Bestand -> vinkje weghalen bij Offline Werken.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Dit vind ik dus vooral interessant bij VPN verbindingen. Ik heb hetzelfde probleempje bij een laptop: Aan het netwerk geen probleem. Ik heb offline bestanden aanstaan, omdat ik niet altijd contact heb met het netwerk. Maar als ik thuis aan het netwerk zit en ik maak een VPN met de zaak, dan wil ik weer ONLINE gaan werken.

MAW: zelfde probleem. Eerder genoemde reacties zijn geen oplossing. Windows detecteert de VPN niet zodanig datie weer online gaat.

Ik heb hier wat bij MS gevonden, daar staat ook precies in wat jij zegt. Misschien helpt het. Bij mij hielp het geen zak. 8)7

Sign here against sigs

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Oplossing:

edit je lmhosts file in %windir%\system32\drivers\etc

Zet daar in:
ip-adres domeincontroller <tab> Netbiosnaam domeincontroller <tab> #PRE <tab> #DOM:netbiosnaam domein
ip-adres domeincontroller "xxxxxxxxxxxxxxx\0x1b" #PRE

Vul bij de xxx weer de netbiosnaam van het domein in en vul het totaal aantal karakters met spaties op tot 15 (belangrijk!)

Opslaan. commando's uitvoeren: nbtstat -R en nbtstat -RR et voila...

Op deze manier forceer je dus het ip adres te gebruiken van de domeincontroller in plaats van datie offline gaat werken.

Sign here against sigs

Pagina: 1