[.net] Package met databseacties importeren.

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Ik heb de volgende situatie: ik ben bezig met een winforms applicatie die de integriteit van een Sql Server database moet contoleren. Maw: klopt de data die in de database staat? Er zijn een hoop regels waaraan de gegevens moeten voldoen, die niet allemaal door constraints op te vangen zijn. Nou kan ik wel een een app maken die hard coded alles controleert en de fouten weergeeft, maar liever maak ik iets dat een soort van "modulair" van opzet is.
Nu loop ik dus met het idee een soort "packages" te maken. Elke package zou een of meerdere tests kunnen bevatten en is op zichzelf uitvoerbaar. Vanuit de app zou je dan de packages kunnen kiezen en uit laten voeren.
Alleen: hoe ga ik dit opslaan? Het liefst heb ik alle code en queries/procedures in het package zelf zitten, maar hoe kan ik dit dan uit laten voeren?
Zelf zat ik aan XML file te denken, maar dan heb je alsnog je code en procedures apart. Verder reiken mijn ideeen eigenlijk niet op dit moment. Heeft iemand hier ervaring mee of ideen over?

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29
Je bedoelt dat je bepaalde tests in aparte dll's wilt steken ?
Dan kan je mbhv reflection je assembly dynamisch gaan laden, kijken welke classes er in deze assembly zitten, etc.... en deze uitvoeren.

https://fgheysels.github.io/

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Nou ja, ik gebruik de term "package" hier als overkoepelende term voor een bestand dat een verzameling acties bevat. Het hoeven niet per se dll's te zijn.

Edit: he, dat dynamisch aanroepen van dll's is wel cool.

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 20-10-2004 17:00 ]

Roomba E5 te koop