[vb6] Export naar excel en Landscape printen

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi, Ik ben bezig om een aantal overzichten vanuit een Database door middle van VB6 te exporten naar excel. In princiepe gaat dit prima alleen krijg ik de excel pagina niet op de Lanscape. Ik krijg de pagina wel op landscpae als ik de refrence Microsoft Excel 11 Library aanzet maar dit is niet de bedoeling omdat het dan niet meer compatible is met alle Excel versies.

De code die ik nu heb is :
Visual Basic 6:
1
2
3
4
5
Dim objWB As Object
Dim objWS As Object
Set objXL = CreateObject("Excel.Application")
Set objWB = objXL.workbooks.Add
Set objWS = objWB.worksheets(1)

De regel waar het op fout gaat is
Visual Basic 6:
1
objWS.PageSetup.Orientation = xlLandscape

Dit werkte wel als ik de refrence aan had staan maar nu ik deze heb uitgeschakeld krijg ik de voglende foutmelding:

"Eigenschap Orientation van klasse PAgeSetup kan niet worden ingesteld"
Runtime error '1004'

Hier kan ik geen oplossing voor vinden op Google en GoT. Wie kan mij hier verder mee helpen?

Verwijderd

uiteraard. de excel constante is niet gedefinieerd in visual basic. (je kan deze constante inderdaad wel 'importeren' door de reference naar de objectlibrary van excel aan te zetten).
indien je geen reference gebruikt, dan moet je de constante vervangen door zijn eigenlijke waarde. dit zoek je het best op via de objectbrowser in excel (of in vb als de reference aan staat).
code:
1
objWS.PageSetup.Orientation =2

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
:( waarom kom ik hier nooit op

* TwoR zal zichzelf op passende wijze straffen

In iedergeval bedankt maar dit was wel erg makkelijk, en dan kan je het ook nog eens niet vinden op Google. mmm * TwoR gaat terug naar de basisschool