Toon posts:

Fax/Modem krijg ik niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een windows 2003 server hier met 6 win 2000 clients en wil dus het faxen gaan digitaliseren als opdracht van mijn baas.
Nou heb ik de fax service op de server geinstalleerd en een usb externe fax/modem geinstalleerd van sitecom (56k) en volgens windows was hij gewoon goed geinstalleerd en werkte hij goed. Maar van het modempje zelf brande alleen het lichtje rood bij power en thats it die andere lichtjes niet (iets met oh en nog wat). Een collega zei dat ik een externe seriele modem moest halen (die sitecom was usb) dus ik heb zo een seriele gehaald bij de mediamarkt (ze hadden alleen maar sweex, best triest) en daarna geinstalleerd maar ik krijg precies hetzelfde verhaal alleen het rode lichtje brand en ik weet echt niet wat ik moet doen?

ik heb op google gezocht op microsoft maar je ziet zoz niks voor win2003 server met fax service. Heb later wel nog gevonden dat ik outlook moest installeren wat ik ook gedaan heb. Maar dat had niet veel verschil behalve dat ie nu opeens de fax niet meer kan vinden en de modem wel.

Someone? ik weet trouwens niet wat voor informatie ik nog meer kan vermelden dus mocht iets nodig zijn hoor ik t graag.

Bvd.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24
Wil/moet je per se een apparaat van Sitecom gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
nee sitecom was het enige wat ze hadden extern usb
maar die heb ik dus omgeruild voor de sweex extern serieel.
merk maakt natuurlijk niks uit maar dat was het enige wat ze hadden,
maar beside that zou het gewoon moeten werken... toch?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je het faxmodem zelf wel geinstalleerd? Want zonder drivers gaat ie het natuurlijk nooit doen ;)

Maak voor een test even een inbelverbinding aan - makkelijkste is die van KNP direct internet: user:kpn, password leeglaten (of spatie, werkt ook), nummer is 0676012321, vergeet een evt extra nul voor een buitenlijn niet.
Zorg eerst dat je kunt inbellen met dat ding. Dan weet je dat het ding het doet, en kun je aan faxen beginnen.

Bij de meeste modems hoeven niet eens alle lampjes te branden als het ding gewoon aan staat. Als er verbinding is wordt dat pas anders :)
Ding installeren bij je faxservice lijkt me dan het handigst. En vervolgens trial & error :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey thnx voor je reply

ik had de driver wel geinstalleerd ja en volgens de eigenschappen werkte hij perfect. Ik heb even geprobeerd een inbelverbinding in te stellen en in te bellen (goed idee :) ) maar ik krijg een error en ik heb even opgezocht wat het is:

error 692 - Hardware failure in port or attached device.

This error can occur if your modem is not properly installed, or for an external modem if the power to the modem is turned off. Verify the modem installation by checking Control Panel->Modems - driver and diagnostic (more info). The error can also be caused by a bad or loose serial cable with external modems.

maar volgens windows werkt ie goed ?
wat kan het nog meer zijn ?

btw het is win2003 en de doos zegt dat ie tot winxp ondersteund maar ik ging ervanuit dat dat geen probleem zou zijn.. zou het alsnog daaraan liggen?
zo ja, er is geen modem die wel win2003 op de doos heeft staan dus hoe kan je dan ooit een faxservice op win2003 werkende krijgen... hellllp

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
kweet niet of jullie hier ook daaraan doen maar:
*schop*

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Al gezocht op de error?

Vind onder andere http://support.microsoft.com/kb/122839/EN-US/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Aangezien het hier een serieel modem betreft zoals je aangeeft moet deze in principe overal wel op kunnen draaien dus je zult de oorzaak elders moeten zoeken.
Kun je AT commando's naar het kreng ;) sturen?

dus om te resetten: ATZ

[ Voor 2% gewijzigd door Jaywalker op 25-10-2004 10:23 . Reden: typo ]

Koffie!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je je COM-poort(en) wel aangezet in je BIOS :? Lijkt er nl op dat je dat niet gedaan hebt, waardoor ie geen verbinding kan maken met de com-poort. Dat kan ook meteen verklaren waarom je lampjes het niet doen :)

Edit: En in principe zou w2k3 zonder problemen alle standaardtypen modems moeten ondersteunen; vanaf w2k zit er standaard een 56k6 modemdriver in windows :)

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2004 10:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd die AT commandos op te geven in hyperterminal maar ik kan helemaal niks intypen wanneer ik connect naar de compoort (1)

ik zat eigenlijk ook te denken dat ergens uiteindelijk die compoort geblokeerd is oid
maar ik weet niet of windows dan wel zou aangeven dat ie aangesloten is op com1. ik ga het wel nachecken in de avond want ik kan de server niet nu uitgooien iedereen is bezig.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb de bios gecheckt en hij staat op auto dus das wel ok.
ik heb m geprobeerd te pluggen op een win2000 client maar daar krijg ik dezelfde shizzle... dont know what it is

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Nog geen antwoord hierop. En de startpost hierover is mij te vaag. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
• Reset your modem. Consult your hardware documentation for information about how to reset your modem.

lukt me niet in hyperterminal, ik kan niks intypen

• If you have an external modem, ensure that you are using the proper serial cable. For more information about requirements for proper cabling, refer to the "Cabling Requirements" section in Dial-Up Networking Help.

check

• If you have an external modem, ensure that the serial cable is connected securely.

check

• If you are using a pin adapter to connect your external modem to your serial port, ensure that the pin adapter is wired properly for modem communication. For example, a 9-to-25 pin adapter for a mouse does not work properly with a RAS serial setup.

check

• Test and replace the serial port or multi-port adapter, if necessary.

check

• Ensure that the handshaking options for the modem are configured properly. Consult your hardware documentation for information about different handshaking options available for your modem.

handshaking?

• Contact your modem manufacturer to see if they provide an .Inf file for your modem for your version of Windows. Also, check the latest Windows Hardware Compatibility list (HCL) to ensure that your modem is supported. For information about the Windows HCL, see the following article in the Microsoft Knowledge Base:

check

... i just dont get it, je installeert een drivertje je sluit je modem aan en KLAAR IS KEES meer hoort dit klote ding niet te vragen ik snap echt niet waarom hij niet gewoon kan werken.
Pagina: 1