[Win2k Server] CPU cycles verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10
Op één van de Windows 2000 server systemen die hier staan heb ik een raar probleem. Het probleem is dat de server helemaal niet of heel traag reageert.
Nu heb ik bij de task manager gekeken, om te kijken welk programma/service een hoge cpu belasting veroorzaak, maar het vreemde is dat er _nergens_ de cpu belasting boven de 1% uitkomt. Dus ook het System idle process niet.

Iemand een idee?

Het is op te lossen door de server te herstarten, maar ik wil liever een permanente oplossing :)

Verder is er trouwens niets aan de server gewijzigd, dit is sinds vorige week. Tot nu tou 3 keer gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 20-10-2004 15:25 ]

-

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Heb je wel "show processes from all users" aan staan?

Roomba E5 te koop

• SysRq
Hmm, niet op gelet. :P
Inmiddels is de server opnieuw gestart, er moest namelijk op gewerkt worden. Als het weer optreed zal ik daar eens naar kijken. Bedankt :)

-

Verwijderd

kijk anders es naar de tools van sysinternals (http://www.sysinternals.com) Zij hebben ook een replacement voor de task manager, nl de process explorer. Die werkt super, heeft veel meer functies, en kan de taskman zonder probleem geheel vervangen)
Er stond me trouwens iets van bij dat het optellen van de percentages in taskman niet goed gaat, maar met de Process Explorer wel....

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verder is CPU cycles niet het enige dat problemen kan veroorzaken - jouw probleem klinkt bijvoorbeeld ook typisch als een overmatig paging (te weinig geheugen ;) ) probleem :)

• SysRq
elevator schreef op 20 oktober 2004 @ 19:11:
Verder is CPU cycles niet het enige dat problemen kan veroorzaken - jouw probleem klinkt bijvoorbeeld ook typisch als een overmatig paging (te weinig geheugen ;) ) probleem :)
Hmm, dat zou het ook wel eens kunnen zijn. Er staat Exact op. De SQLserver gebruikt momenteel zo'n 1 Gig aan geheugen. (En er zit 1024 MB in) :P

Eens kijken of daar wat aan te tweaken valt.

-

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Kijk ook eens naar de kernel tijden, die staan ook niet in de processen lijst.
Pagina: 1