Ik heb een driehoek waarin zijde a 10 is zijde b 10 is en zijde 14 dus ongeveer 14 is.
De hoek van a en b is 90 graden.
Vervolgens maak ik zijde c 2 lang inplaats van 14.
De volgende stap is de nieuwe driehoek te berekenen die start vanuit hoek B en waarvan ik weet dat zijde c 2 lang is en de hoek van a en b wederom 90 graden is
Ik bereken B met de volgende functie.
$B = rad2deg( asin(10/14) ); en B is dan ongeveer 45 graden
Goed nu wil ik zijde a en b berkenen.
Ik gebruik deze functie:
rad2deg( sin($B) *2 ); om zijde b te berekenen.
Maar echter geeft deze een verkeerde uitkomst. de uitkomst zou ongeveer 1.4 moeten zijn maar ik krijg iets geheel anders.
Wanneer ik de rad2deg functie weg haalen dus normale radialen gebruik en ook de *2 weghaal krijg ik het correcte antwoord: 0.85
functie voor dat: sin($B);
wanneer ik nu rad2deg(sin($B)); doe zou ik dus ongeveer 0.7 moeten krijgen maar ik krijg 48 als antwoord.
Iemand een idee hoe ik dit probleem met rad2deg en sin kan oplossen?
De hoek van a en b is 90 graden.
Vervolgens maak ik zijde c 2 lang inplaats van 14.
De volgende stap is de nieuwe driehoek te berekenen die start vanuit hoek B en waarvan ik weet dat zijde c 2 lang is en de hoek van a en b wederom 90 graden is
Ik bereken B met de volgende functie.
$B = rad2deg( asin(10/14) ); en B is dan ongeveer 45 graden
Goed nu wil ik zijde a en b berkenen.
Ik gebruik deze functie:
rad2deg( sin($B) *2 ); om zijde b te berekenen.
Maar echter geeft deze een verkeerde uitkomst. de uitkomst zou ongeveer 1.4 moeten zijn maar ik krijg iets geheel anders.
Wanneer ik de rad2deg functie weg haalen dus normale radialen gebruik en ook de *2 weghaal krijg ik het correcte antwoord: 0.85
functie voor dat: sin($B);
wanneer ik nu rad2deg(sin($B)); doe zou ik dus ongeveer 0.7 moeten krijgen maar ik krijg 48 als antwoord.
Iemand een idee hoe ik dit probleem met rad2deg en sin kan oplossen?