Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Misbruik prijsvergelijking door Mp3spelers.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze prijzen van Mp3spelers zijn allemaal 1 of 2 cent lager dan de adviesprijs die door concurrenten wordt aangehouden. Dit is puur om prijsvergelijkers als de pricewatch te manipuleren. Op zich niet illegaal, maar op deze manier staat mp3spelers opvallend veel bovenaan, terwijl het eigenlijk niet terecht is.

Een voorbeeldje:
pricewatch: iRiver iFP-890, 256MB (USB 2.0, Radio)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wanneer Mp3speler haar producten voor € 178,99 aanbied is dat haar goed recht, aangezien zij zelf ook met deze prijs op haar eigen site adverteerd. Dat heeft verder dus niets met misbruik of manipulatie te maken.
De Europese Bank heeft nu eenmaal de cent ingevoerd en het staat elk bedrijf of particulier vrij om van deze munteenheid gebruik te maken.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 19:01
Ik vindt dit gewoon goede actie van MP3speler.nl

Niet zieken, gewoon de goedkoopste

Teteringen

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op 20 oktober 2004 @ 15:50:
Wanneer Mp3speler haar producten voor € 178,99 aanbied is dat haar goed recht, aangezien zij zelf ook met deze prijs op haar eigen site adverteerd. Dat heeft verder dus niets met misbruik of manipulatie te maken.
De Europese Bank heeft nu eenmaal de cent ingevoerd en het staat elk bedrijf of particulier vrij om van deze munteenheid gebruik te maken.
Zoals ik al zei: het is niet illegaal. Ik ben er echter van overtuigd dat Mp3spelers.nl dit alleen maar doet om bovenaan te staan in prijsvergelijkers zoals deze. Niemand zal malen om die ene 1 of 2 cent. Sterker nog; in de supermarkt wordt het nu naar 5 cent afgerond, terwijl daar die centen percentueel weldegelijk van belang zijn.
Arie26 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:52:
Ik vindt dit gewoon goede actie van MP3speler.nl

Niet zieken, gewoon de goedkoopste
Zoals hierboven al gezegd vind ik dit niet reeel. Je zal niet bij Mp3spelers kopen omdat zij 1 cent goekoper zijn dan vergelijkbare concurrenten. Als het verschil zo klein is ga je kijken naar andere dingen als service en betaalmogelijkheden. Echter is Mp3spelers nu in het voordeel omdat ze consequent boven in het rijtje staan.

Ik vind het gewoon jammer dat de pricewatch in mijn ogen minder objectief vergelijkt wat betreft Mp3 spelers door deze prijzen van Mp3spelers. Deze winkel weet dit ook, en dus lijkt me een mailtje hun kant op niet meer dan terecht.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben het absoluut niet met je eens. Als pricewatchbezoeker zie je in 1 oogopslag wat de prijzen en dus ook de prijsverschillen zijn. Op basis van de shopsurvey en randvoorwaarden (garantie, verzendkosten etc.) kies je dan een shop. Als je domweg op de eerste hit van de pricewatch besteld is dat de fout van degene die dat doet.

Daarbij is dat altijd een leuke opstart tussen concurrentiestrijd in het voordeel van de klant, waarbij verschillende webshops elkaar aftroeven door steeds onder de prijs van de concurrent te gaan zitten.

Daarbij si dit natuurlijk objectief in tegenstelling tot wat jij wilt. De prijs is (minimaal) lager (feit, dus objectief!), dus komt de shop hoger in de PW. Jij vindt dat prijsverschil dermate klein dat het niet uitmaakt (subjectief!) en vindt dat er daarom wat aan gedaan moet worden.

[ Voor 20% gewijzigd door sdomburg op 21-10-2004 00:47 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:25:
[...]
Ik vind het gewoon jammer dat de pricewatch in mijn ogen minder objectief vergelijkt wat betreft Mp3 spelers door deze prijzen van Mp3spelers. Deze winkel weet dit ook, en dus lijkt me een mailtje hun kant op niet meer dan terecht.
Goedkoper is goedkoper, al is het maar met 1 cent. Daarmee staat de shop dus volledig in haar recht. Het is aan de andere shops om, wanneer ze het product goedkoper willen aanbieden, onder de prijs van Mp3speler te duiken. Een mailtje richting Mp3spelers is dus overbodig, aangezien ze in haar recht staat, om op een dergelijk methode te adverteren.
Pagina: 1