[MySQL] MySQL draaien op een server?

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08 12:51

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik zou graag het volgende willen weten.

Ikzelf heb op mijn computer lokaal via "phpdev5" een mysql database etc. opgezet. Nu moet deze database op onze server. Maar hiervoor kan ik geen phpdev5 gebruiken omdat dit gaan conflicten met alles wat er op de server draait.

Hoe kan ik nu zorgen dat mysql op die server draait en ik mijn database (3 bestandjes in een mapje) op deze server krijg te draaien.

Om gegevens uit die database te trekken gebruik ik php. Php is al op die server geinstalleerd en er kan zo een virtual directory enzo worden aangemaakt zodat die php files vanaf buitenaf kunnen worden benadert.

Er draait o.a. ook al postsql ofzo op. Misschien is dit een makkelijke vraag maar ik wil niet dat het conflicten gaat geven ;) en ineens de rest niet meer werkt.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik vat totaallll niet wat je bedoelt eerlijk gezegd... Overzetten van dbases: exporteren en importeren.

Voor zover ik weet conflicteren Postgre en Mysql niet....

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
phpdev5: dat is toch zon pakket van mysql+apache(alike)+mysql in een?

Je geeft in iedergeval niet aan wie de beheer van de server doet. De serverbeheerder zal dan alleen mysql hoeven te installeren op de server. Mysql haal je op http://www.mysql.com .

Hierna zorg je ervoor dat je op je lokale computer de gegevens exporteerd via bijv. de export functie in phpmyadmin -> http://www.phpmyadmin.net . En daarna importeer je met dezelfde software de gegevens op je server. Kan natuurlijk ook via een mysql_query.

In iedergeval als je server bij een hostingbedrijf staat, kan je denk ik het best contact opnemen met het hostingbedrijf, aangezien je toch waarschijnlijk niet genoeg rechten hebt om mysql te installeren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft niks met Programming & Webscripting te maken. Hier komt geen programmeren aan te pas. Het gaat hi9er om software, dus vandaar een move richting SA.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En hier hebben we in Software Algemeen: FAQ een aantal howto's die zoiets behandelen :o

Ik snap dat je geen conflicten wilt, daarom is het zaak om niet enkel op het advies van Tweakers af te gaan. Installeer LAMP eens met de hand en kijk wat waar komt te staan, wat op welke TCP/UDP poort gaat luisteren, etc. Hoe het te installeren staan duidelijk in handleidingen: denk natuurlijk wel aan de juiste beveiligingszaken als je het openbaar zet :)
Check vervolgens hoe/wat/waar (de draaiende) PostgreSQL draait, welke poorten het bezet, etc.

Als je dit hebt gedaan en er nog vragen zijn kan je die natuurlijk best stellen in dit topic. En draai een goede backup voor je het doet (het liefst ook een heel image van de HDD's).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
MySQL kan zo worden geinstalleerd... Server staat gewoon in handbereik.

Maar mijn database die ik via PHPDEV5 benader bestaat uit 3 bestandjes,

een;

*.frm
*.MYD
*.MYI

Ik dacht misschien dat ik deze bestanden ook gewoon kon overzetten op de server en dat ik dan direct een gevulde database heb als ik deze had overgezet.
Ik vat totaallll niet wat je bedoelt eerlijk gezegd..
Wat ik gewoon wou weten was:
- Als ik MySQL installeer geeft het geen problemen met de rest? Zoals bijv. Postgre
- Als ik MySQL installeer en die 3 bestanden ergens in een mapje kwijt kan, ik dan de database kan gebruiken die ik op een andere computer had aangemaakt.
Dit heeft niks met Programming & Webscripting te maken.
Ik ben maar blij met jullie. Ik plaats ze altijd verkeerd ;(

Verwijderd

Mysql zal geen problemen geven met de rest, maar wat die 3 bestanden nou zijn?

gebruik je SQLite ofzo?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Dit staat zeker in ***/MySQL/Data ?

Zo jah dan zijn dat de files waar alle data in opgeslagen wordt, en heb je groot kans dat je die bestanden kan kopieren naar de ***/MySQL/Data op je server, als de mysql versies ongeveer gelijk zijn :)

Tenminste zo backup ik altijd mijn MySQL data bij computer reinstall.

[ Voor 3% gewijzigd door dev icey op 20-10-2004 15:48 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
dev icey schreef op 20 oktober 2004 @ 15:48:
[...]

Dit staat zeker in ***/MySQL/Data ?

Zo jah dan zijn dat de files waar alle data in opgeslagen wordt, en heb je groot kans dat je die bestanden kan kopieren naar de ***/MySQL/Data op je server, als de mysql versies ongeveer gelijk zijn :)

Tenminste zo backup ik altijd mijn MySQL data bij computer reinstall.
Klopt. Nu staat het in: C:\phpdev5\mysql\data\shell
Waar shell de database naam is.

Maar als ik MySQL dus installeer krijg ik ook een "mysql\data" mapje? :D

Alvast bedankt :) En met de backup zit het wel snor :)
Pagina: 1