Toon posts:

[CSS] Layer doet raar in firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben bezig met een website voor een reisbureau en heb het volgende probleem in firefox: soms versprint de content die in de layer staat gewoon. Ik heb het hier over een tabel, maar ook als er bijvoorbeeld een <li> niet ingevuld staat. Zie hiervoor onderstaande afbeeldingen. Als er echter gewoon tekst in staat is er geen probleem. Dit gebeurt gewoon willekeurig en als ik een paar keer f5 druk dan doet hij het weer wel.

FOUT
GOED

De code:
PHP:
1
2
3
4
5
<div class="content">
<div class="marg">
Content blablabla
</div>
</div>

De CSS:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
div.marg {
    margin-left:10px;
    margin-top:7px;
    margin-right:10px;
    margin-bottom:7px;
}
div.content {
    width:553px;
    float:right;
    font-family:verdana, arial, tahoma;
    font-size:12px;
    overflow:visible;
    color:#000000;
    font-weight:normal;
}

Het rare is dat het in Internet Explorer gewoon prima werkt, maar in firefox dus niet en het is me tot nu toe alleen overkomen bij een tabel (zie afbeeldingen) en een niet ingevulden <li>.

Hoe los ik dit op?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 14:15 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Sluit je bepaalde list items niet goed af? Waar staat de complete code?

En die margins kun je ook zo aangeven: div.marg { margin: 7px 10px 7px 10px; }

Verwijderd

Topicstarter
Alles wordt 100% zeker volledig afgesloten. Het gekke is ook dat hij het de ene keer wel goed doet en de andere keer niet...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft niks met Programming & Webscripting te maken. Move richting Webdesign & Graphics. Volgende keer een beetje beter opletten

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volgens mij is dat een inheritance-bugje in FF: heb er zelf ook last van met een absoluut gepositioneerd divje dat gegarandeerd hoger moet zijn dan de omvattende div, af en toe maakt FF de container net zo hoog als dat divje, waarmee de pagina onleesbaar lang wordt. Refreshen lost de zaak op.

In jouw specifieke geval krijgt blijkbaar elke cel met class="marg" af en toe de width van "content" aangemeten. Oplossing moet je denk ik zoeken in het opgeven van een vaste breedte voor de cellen die class=marg hebben.

Overigens is div.marg { margin: 7px 10px; } ook al goed :P

...al heeft ook dat invloed op inheritance, meen ik me te kunnen herinneren. Iets in de categorie: als 3 margins moet worden overerfd en de vierde wordt gespecificeerd, worden de andere drie genegeerd als ze in verkorte syntax staan opgegeven... En dat treedt dan alleen op in Opera 3 of IE2 of zo.

Volledige notatie heeft iig voordelen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.