[probleem]Kodak DX6490

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo Mensen.

Ik heb een vervelend probleem. Sinds een paar dagen merk ik dat mijn kodak niet meer goed scherp stelt. Hij doet het niet altijd maar wel vaak zeker als ik een beetje ingezoomd heb. Bij verschillende kleur en omgeving types. Wat kan ik hier nu het beste mee doen. Weet iemand hoe kodak met afhandeling is. Heb hem bij de mediamarkt in Heerlen gekocht maar geen zin om hem weken kwijt te zijn natuurlijk. Ik hoor 't graag zit nu beetje met mn handen in 't haar.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:11
Ik denk toch dat je 'm terug moet brengen...

Je kan ook eventueel eerst even langs een kodak fotozaak lopen om te vragen of hun er iets op weten...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hoe kan het dat hij soms wel scherp stelt en soms niet. Ik zie hem over het punt heen gaan. Hij houd hem heel ff scherp en springt dan door naar niet scherp. Helaas kan ie niet handmatig ingesteld worden.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 12:06

Twan V

...en er stralend uitzien

Kun je proberen de situatie waarbij het gebeurt vast te stellen. Ik bedoel hiermee dat je kijkt bij welke instellingen, lichthoeveelheid, zoom het fout gaat.

Zijn de foto's onscherp op moment van knippen, of al voor het afdrukken? Bij het eerste kan het aan een lange sluitertijd liggen. Ver ingezoomd, weinig licht? Probeer eens met flits.

Probeer anders de Sport-stand eens, ipv auto of PASM.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
Hoe dichtbij is het onderwerp waarop je probeert scherp te stellen, en hoeveel heb je ingezoomd? Vooral als je veel inzoomt, heb je tot een grotere afstand dan je zou denken de macro-mode nodig om goed scherp te kunnen stellen.

Lost de macro-stand gebruiken je probleem op?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 12:06

Twan V

...en er stralend uitzien

agiessen schreef op 21 oktober 2004 @ 22:17:
Hoe dichtbij is het onderwerp waarop je probeert scherp te stellen, en hoeveel heb je ingezoomd? Vooral als je veel inzoomt, heb je tot een grotere afstand dan je zou denken de macro-mode nodig om goed scherp te kunnen stellen.

Lost de macro-stand gebruiken je probleem op?
Macro-stand is toch bedoeld om te gebruiken als je helemaal uitgezoomd (Wide angle) bent?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
De macro stand is bedoeld om een klein voorwerp groot op de foto te kunnen zetten. Je kunt dan dichterbij scherpstellen. Dit kan op wide-angle, tele-angle en alles daartussen.

Als je helemaal inzoomt (380mm) met de DX6490, dan is de kortste afstand waarop in de gewone stand kan worden scherpgesteld zo' n 2 meter. In de macro-stand is dat van 1.2 tot 2.10 meter.

Helemaal uitgezoond (38mm) kun je scherpstellen vanaf 60 cm in de gewone stand, met macro tussen 12 en 70cm.

Een voorbeeld: je wilt een foto maken van een baby. Lekker schattig, dus je gaat dichtbij staan. Je wilt alleen hoofdje op de foto hebben en zoomt in. Neem je deze foto zonder de macro-stand, dan is de kans reëel dat je een onscherpe foto krijgt. Je zoomt ongemerkt verder in dan je denkt!

[ Voor 5% gewijzigd door agiessen op 22-10-2004 17:29 ]

Pagina: 1