Visuele SSH client

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-08 17:49
Ik zoek een programma waarmee ik via SSH verbinding kan maken met een Linux-machine, maar die ook de garfische schermen kan weergeven. Ik heb ooit eens zo'n programma gehad, maar dat is al 2 jaar geleden. Kent iemand zo'n programma?

Read the code, write the code, be the code!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Welke "grafische schermen"? Leg dit eens precies uit.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je bent dus op zoek naar een gecombineerde ssh en X(vnc?) client ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• wackmaniac
Ik moet een opdracht voor school doen. Deze opdracht houdt in dat ik in C met OpenGL aan de slag moet. Dat wil ik ook zien. En niet alleen de shell. Dat bedoel ik met die schermen.

Hopelijk is het zo duidelijker

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wackmaniac schreef op 20 oktober 2004 @ 13:48:
Ik moet een opdracht voor school doen. Deze opdracht houdt in dat ik in C met OpenGL aan de slag moet. Dat wil ik ook zien. En niet alleen de shell. Dat bedoel ik met die schermen.

Hopelijk is het zo duidelijker
Nu snap er ik er nog minder van ;)
Maar volgens mij is GoT niet om je te helpen met je huiswerk//

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens SSH Secure Shell for Workstations

Deze is voor thuisgebruik gratis :)

Maar ik weet niet zeker of je dit bedoelt? :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
OpenGL krijg je sowieso niet zo makkelijk over VNC gepompt.
Wat is je opstelling eigenlijk? Is het de bedoeling dat je naar een schoolserver verbindt ofzo?

Vertel even duidelijk wat je wil bereiken :+
En inderdaad, huiswerk op GoT is 'not done' ;)

• wackmaniac
Ik laat jullie mijn huiswerk niet doen, maar die discussie een andere keer.

Ik heb een programma geschreven dat een venster opent. Daarin tekent dat betreffende programma iets. Meest ssh clients die ik ken geven alleen de shell weer zoals Putty dat doet. Ik zoek een programma dat ook het venster dat mijn programma opent laat zien en niet alleen de shell.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48

Gerco

Professional Newbie

Dan heb je een X server voor Windows nodig. Daarmee kun je connecten met SSH naar je server en X11 forwarding aanzetten (activeren in /etc/ssh/sshd_config en in PuTTY). Dan kun je op de SSH console gewoon je programma opstarten (xterm &) en het opent op je windows desktop.

Hiervoor heb je dus die X server voor Windows nodig, dat kun je doen met Cygwin/XFree, dan draai je XFree86 gewoon op Windows, werkt wel, maar heeft zo zn nadelen. Er zijn ook andere X servers zoals Hummingbird Exceed, maar die zijn verre van gratis.

Zelf heb ik Cygwin/Xfree een tijdje gebruikt en het werkt prima voor mijn doeleinden, over internet is het zelfs nog prima te doen op een 2048/1024 ADSL verbinding (voor de linux server). Ik kan je aanraden om dan X op te starten in "rootless" mode en gebruik makend van de native window manager (windows dus). Dan blenden de unix apps helemaal in je Windows desktop en zie je niet eens verschil meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 20-10-2004 14:07 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wackmaniac schreef op 20 oktober 2004 @ 14:02:
Ik laat jullie mijn huiswerk niet doen, maar die discussie een andere keer.

Ik heb een programma geschreven dat een venster opent. Daarin tekent dat betreffende programma iets. Meest ssh clients die ik ken geven alleen de shell weer zoals Putty dat doet. Ik zoek een programma dat ook het venster dat mijn programma opent laat zien en niet alleen de shell.
Je valt wel in de herhaling. Wat welk hoe venster? SSH is nl alleen tekst based, dus niet noppes nooit grafisch.

Leg nou gewooon eens duidelijk uit wat je precies "grafisch" wilt zien.
(en als het de desktop is.... 8)7 )

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast ^^^ (meer info needed ;) ): waarom zo? Het lijkt mij dat je een client/server achtig iets wilt maken. Laat de schermopbouw op een lokale client doen dmv een los appje die met de server verbindt via SSH of VPN.

Of inderdaad Gerco in "Visuele SSH client"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wackmaniac
Leg nou gewooon eens duidelijk uit wat je precies "grafisch" wilt zien.
(en als het de desktop is.... 8)7 )
Ik heb een grafisch programma geschreven dat gebruik maakt van OpenGL. Dat staat niet op mijn computer, maar op de terminal op school. Als je het niet meer volgt moet je het zeggen hoor.....

Ik kan met behulp van Putty mijn account op school op via SSH. Maar zoals je zo slim al opmerkte kan SSH alleen tekst weergeven. Maar het leek mij gewoon enorm handig om ook te kunnen zien wat ik daadwerkelijk had laten tekenen door het programma, en dat is dus niet een desktop!!

Ik heb een tijd geleden al eens een programma gehad die dit kon. Dit programma had ik in mijn beleving van een Duitse site, maar dat ter zijde. Ik ben alleen de naam van dat programma kwijt en ik krijg via google ook niet de gewenste resultaten. Daar stel ik jullie de vraag, weten jullie het?

En als je het nu nog niet snapt een voorbeeld:
Ik schrijf een programma dat mbv OpenGL een lijntje tekent. Dat lijntje wordt niet in de shell getekend maar in een venster, je weet wat een venster is?? Ik wil nu dus remote ook dat venster zien. Nu duidelijk genoeg?!?!?!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48

Gerco

Professional Newbie

wackmaniac schreef op 20 oktober 2004 @ 16:22:
Ik wil nu dus remote ook dat venster zien. Nu duidelijk genoeg?!?!?!
Lees mijn post, installeer de software en verbaas jezelf over de wonderbaarlijke flexibiliteit en netwerk transparantie van het X Window System.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Goed, je hebt dus inderdaad gewoon een VNC client nodig.
Nu is alleen de vraag: heb je rechten genoeg op die bak om er een vncserver op te zetten.

Als je op Google even zoekt (bv naar vncserver, vncviewer, tightvnc etc. etc.) dan vind je genoeg neem ik aan :)

Verwijderd

Installeer Hummingbird Exceed en PuTTY, start Exceed, open een SSH connectie via PuTTY maar schakel voor je de verbinding opzet bij Tunnels X11 in.
Nu heb je een Xclient in windows.
Pagina: 1