Toon posts:

PC geeft totaal geen beeld, voeding past niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Heb vorige week ene nieuwe PC gekocht en dit zijn de specs:

Moederbord: Asus P5AD2 Deluxe
Grafische kaart: Asus AX800XT Pci-Express
Geheugen: CORSAIR TWINX DDR2 1024MB PC5400 XMS (2X512)
Processor: Intel 550 Socket 775 Boxed met koeler
Voeding: Enermax 470W

Grafische kaart heeft 2 DVI uitgangen maar mijne monitor zelf is VGA dus als ik de DVI2VGA connector erop insteek geeft hij dus nog altijd niks... Staat ook een jumper op de kaart zelf ma zou nie weten waarvoor hij dient aangezien ik daar gene manual heb bijgekregen.

Kan iemand ook hier eens naar kijken of dit wel normaal is:
http://users.pandora.be/playke2/connector.bmp

PC geeft geen biepjes of niks als ik opstart, en alle onderdelen draaien volgens mij (ook mijn grafische kaart)

Hoop dat iemand me hier kan helpen want in de PC winkel wisten ze het zelf niet...

Alvast bedanktè

Verwijderd

je moet een voeding hebben met 24 pins ipv 20 pins die 4 extra pins zorgen voor de extra voeding voor de graka kheb dezelfde pc en had hetzelfde probleem ruil u voeding in tegeneen voeding van ocz die zijn erg goed

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 23:27

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

als je niet al te veel geld wilt uitgeven aan een nieuwe voeding, er zijn ook verloopstukjes van 24 pins naar 20 pins (vreemd dat er niet eentje bij het moederbord zit....)

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

welke pc winkel??

je ziet toch duidelijk dat je 4 pinnen mist...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Je hebt een zogenaamde EPS voeding nodig. Maar in principe zou het bord zo ook nog wel eens kunnen werken.

Je zou de online manual van je moederbord er eens op na kunnen slaan. Iig is dit niet echt een Videokaart probleem :P Maar zit ergens bij Moederbord of voeding.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag naar computer winkel geweest en heb dat gevraagd ivm de 20 naar 24 pins voeding, en volgens hun ( www.wikon.be , lokaal PC winkeltje) zou dit helemaal niet uitmaken welke voeding ik daar insteek. Maar aangezien ik jullie meer geloof dan die winkel heb ik mij toch zo maar een kabeltje besteld :) . Als het dan nie gaat, terug naar Tones.be en dan mogen zij het nakijken, want heb toch nog op alles garantie moest er iets kapot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een FORTRON Power Supply 400 Watt for P4 24pins gekocht en nog steeds ontvang ik geen signaal... Nog suggesties? Want anders gaat hij morgen terug naar Tones.be en komt hij niemeer terug voordat ik een signaal ontvang...

Verwijderd

Test eens buiten de kast, andere VGA kaart, andere CPU, ander geheugen: standaard zooi...
Pagina: 1