Toon posts:

Icon+tekst...

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ik ben een header aan het maken voor mijn website maar nu zit ik met een probleem ik wil namelijk dat als je over logotjes gaat er tekst verschrijnt op een andere plek in dat plaatje.

Dus.... bij menu zie je kleine plaatjes een huisje, een uitroepteken (die staat voor de regels) etc. en dan wil ik onder Info dat daar dan staat home, regels etc. wie kan me helpen..?

ps: het moet werken op een phpBB forum :).

header

Vriendelijke groet Thijsiej :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 23:13

Just_I

What did you just say?

Lijkt me gewoon een programmeer klusje. Ik ben zelf daar niet in thuis, maar het eerste wat in me opkomt is "On mouse over" (iets met html of java script oid).

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat ik ook nog niet zo goed kan programeren dus meschien dat iemand dat wil doen :)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

Niemand gaat het voor je doen, maar ik ben bang dat je alleen een image mag uploaden als icon, tenzij je zelf in de source van het forum gaat knoeien. Maar in dat geval moet je met javascript en bijvoorbeeld OnMouseOver() een eind komen.

Verwijderd

Topicstarter
4VAlien schreef op 20 oktober 2004 @ 13:29:
maar ik ben bang dat je alleen een image mag uploaden als icon, tenzij je zelf in de source van het forum gaat knoeien.
Sorry maar dit stukje snap ik ff niet :? |:(

Verwijderd

Is dit niet eenvoudig op te lossen door 1 van de 2 oplossingen?

1. Je deelt de header op in kleinere afbeeldingen zodat je de menu knoppen als aparte afbeelding hebt. Hierover maak je met javascript een mouseover en positioneerd door middel van css een <div> op de plaats waar de tekst moet komen. Wanneer je over een bepaald menu item gaat krijg je dus divNaam.innerHTML = "dit is menuknop!" bijvoorbeeld.

2. Ongeveer hetzelfde als hierboven qua gebruik van een <div> maar je kunt de header ook intact laten en met areamaps gaan werken.

Het hoe en wat zul je toch zelf met behulp van google even moeten uitvinden. Ik kan niet opmaken uit je topicstart wat je al wel en niet hebt onderzocht. Ik zou ten eerste even kijken hoe het phpBB forum in elkaar zit qua structuur. Als je geluk hebt ( wat ongetwijfeld zo zal zijn ) is de header van het forum een include dus hoef je niet tussen allerlei moeilijke code te knoeien.

Succes toegewenst vanaf mijn kant :)

Michel

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Kijk hier eens naar: Pure CSS PopUps

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

Pelle

🚴‍♂️

Lees [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] er maar op na; scriptrequests doen we niet aan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.