Toon posts:

Probleem met mijn Nieuwe Ipod 20 Giga batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yeet gasten, ik heb mij gisteren een Ipod 20 giga gekocht. Vanacht de hele nacht opgeladen. Nu ga ik in iTunes en zet ik zo 400 nummers over naar mijn ipod, wanneer ik mijn ipod loskoppel zie ik dat mijn batterij bijna helemaal leeg is??? En vanmorgen stond er nog opgeladen op...

Nog iets, wanneer ik mijn ipod aan mijn pc koppel via usb, want firewire heb ik niet, dan hoor ik een raar geruis, niet in mijn ipod maar in mijn pc... Keb zelfs al eens gehad dat mijn pc uitviel..

Dus als je het zo bekijkt, laadt hij eigenlijk af ipv van op... :(

Groetjes Traxy

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik er echt een firewire kaartje in stoppen waarschijnlijk heb je USB 1.1 ook nog, dan zeker.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frogmen schreef op 20 oktober 2004 @ 13:28:
Persoonlijk zou ik er echt een firewire kaartje in stoppen waarschijnlijk heb je USB 1.1 ook nog, dan zeker.
Ja ik heb usb 1.1!

Wat ik wou vragen, indien ik een firewire kaartje koop, gaat mijn voeding daaronder lijden? Want ik denk dat mijn voeding niet sterk genoeg is om die ipod te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:32:
[...]

Ja ik heb usb 1.1!

Wat ik wou vragen, indien ik een firewire kaartje koop, gaat mijn voeding daaronder lijden? Want ik denk dat mijn voeding niet sterk genoeg is om die ipod te dragen?
hmm volgens mij trekt de ipod niet zo veel, anders kan je nog een 6>4 converter gebruiken en daarna weer een 4>6 pins. 4 pins firewire geeft namelijk geen stroom door, 6 pins wel. 1 van die converters zit al bij je ipod en de ander moet je ergens anders vandaan zien te halen(als je handig bent kun je het zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er wordt geen voeding afgegeven via oudere usb-verbindingen (ook niet via alle usb 2.0's), oftewel doordat je harddisk de hele tijd flink bezig is en je niet bijlaadt, loopt hij behoorlijk snel leeg. Als het goed is zie je rechtsbovenin het display dat ie oplaadt, zie je dat ook als je hem via usb 1.1 verbindt? (zelf nooit geprobeerd iig).

Dat is alleen op te lossen door een firewire of usb 2.0 (high power heet het dan geloof ik) verbinding te gebruiken, al dan niet via een losse insteekkaart.
bolleh schreef op 20 oktober 2004 @ 13:35:
hmm volgens mij trekt de ipod niet zo veel, anders kan je nog een 6>4 converter gebruiken en daarna weer een 4>6 pins. 4 pins firewire geeft namelijk geen stroom door, 6 pins wel. 1 van die converters zit al bij je ipod en de ander moet je ergens anders vandaan zien te halen(als je handig bent kun je het zelf ook)
En daarmee los je dus het probleem niet op, gebruik dan geen firewire (hooguit voor de snellere datatransfer) :)

Maar ik denk idd niet dat een iPod zo'n zware belasting is voor de pc.

[ Voor 38% gewijzigd door ACM op 20-10-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op 20 oktober 2004 @ 13:36:
Er wordt geen voeding afgegeven via oudere usb-verbindingen (ook niet via alle usb 2.0's), oftewel doordat je harddisk de hele tijd flink bezig is en je niet bijlaadt, loopt hij behoorlijk snel leeg. Als het goed is zie je rechtsbovenin het display dat ie oplaadt, zie je dat ook als je hem via usb 1.1 verbindt? (zelf nooit geprobeerd iig).

Dat is alleen op te lossen door een firewire of usb 2.0 (high power heet het dan geloof ik) verbinding te gebruiken, al dan niet via een losse insteekkaart.
Ik ben eigenlijk van plan een USB hubje te kopen met voeding. Zou dit helpen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
Opladen van de IPod gaat alleen via FireWire of via de bijgeleverde adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:38:
Ik ben eigenlijk van plan een USB hubje te kopen met voeding. Zou dit helpen denk je?
Zolang er voeding over de USB-verbinding komt en dat genoeg is voor de iPod, maakt het niet uit waar het vandaan komt :) (1.1 kan niet genoeg stroom leveren meen ik voor de iPod)
SCraane schreef op 20 oktober 2004 @ 13:38:
Opladen van de IPod gaat alleen via FireWire of via de bijgeleverde adapter
Of via een high-power usb (2.0) verbinding.

[ Voor 24% gewijzigd door ACM op 20-10-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit slecht voor mijn ipod? Allija dat hij opgeladen is en dan zo snel terug leeg? Zal dit de batterijduur beinvloeden? Gaat hij sneller kapotz ijn?N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
In TS z'n geval zou ik toch echt een FireWire kaart aanraden. Laad iPod op en de datatransfer is gelijk 400 Mbps in plaats van een zielige 11 Mbps. Gaat toch wel een stuk sneller zeg maar. En zo'n FireWire kaart kost maar 15 euries bij de Mycom

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:43:
Is dit slecht voor mijn ipod? Allija dat hij opgeladen is en dan zo snel terug leeg? Zal dit de batterijduur beinvloeden? Gaat hij sneller kapotz ijn?N
Nee, ik heb je al uitgelegd waarom ie zo snel leeggaat. En hoe ie hier kapot van kan gaan is mij een raadsel, dus dat zal wel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kdenk daket gevonden heb, dus als ik mijn ipod gebruik, dan verbruikt hij batterij, want hij staat ook als harde schijf ingesteld! Wat ik nu doe, als alles in orde is van muziek en itunes en stuf, moet ik die in deze computer uitwerpen. Wanneer ik dit gedaan heb, zegt die ipod opt schermpje 'opladen' en dan zie je hem wel degelijk opladen, dus is hier iets fout, of kan ier iets kwaad? Ik denk van niet, maar ik wil zeker spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

zoek even in het grote "ik heb een iPod gekocht maar ik heb vragen topic"
Daar staan al je vragen in,en zijn allen al 50.000 x beantwoord.

(ik heb een iPod mini en die laad gewoon op via USB 1.1 ,USB 2.0 en zelfs via de usb aansluiting van de Airport Express )

Op gewoon op Apple.com/nl/iPod

[ Voor 34% gewijzigd door weeraanmelden op 20-10-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
Ik heb opgeladen met mn onboard USB 1.1.... totdat die poorten het begaven, maar dat kwam dacht ik door iets anders.
Pagina: 1