Laptop geen netwerkverbinding via WLAN-netwerkkaart & ST570*

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 09:42
een maat van mij heeft de SpeedTouch 570 router

Afbeeldingslocatie: http://www.btopenworld.dslshop.co.uk/images/datasheet/570/570datasheet_09.jpg

alles is ZONDER netwerk/werkgroep..!

de vast PC gaat via het kabeltje naar de router.
Pas de problem. *geen probleem :P

flaptop 1 heeft en PCMCIA wireless kaartje die bij de router zat, heeft netwerkconnectie, internet werkt prima..

2e flaptop heeft het probleem:

nieuwe ASUS, erg mooi leuk bla. ingebouwde wireless antenna, voorgeinstalleerde drivers en utilities..
(t zijn simpele mensen :P)

scannen naar netwerk, je ziet het netwerk, connect,
verbinding staat er. maar GEEN internet???

ok, andere flaptop PCMCIA kaart eruit, in andere laptop, (die wireless uitschakelen) en utilities er bij...
dan vindt hij helemaal geen netwerk..!

cd van ADSL *kpn geprobeerd, cdtje er in, knopje achter op modem - weer niets gevonden.. bij allebei de kaarten

ik pingen naar 10.0.0.138, doet hij ook niet.. :(

en als ik via de vaste computer via internet explorer http://10.0.0.138 doe vraagt hij om een wachtwoord.. ook na resetknopje.. iemand een idee wat het is? dan kan ik misschien verder... :s

dank je

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 20-10-2004 13:13 ]

you had me at EHLO

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

zit je misschien met encryptie??

en met mac adres beveiliging??

krijg je wel een ip??

bij waxchtwoord moet je eens admin ofzo proberen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07
Op de CD staat in de PDF de account naam + wachtwoord.
(tenminste dat is bijna altijd bij deze krengen..)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• sjongenelen
aha kijk dank je..!

enneh, als je kijk bij verbinding staat er "niet toegewezen" allemaal onder elkaar geloof ik...
waar normaal moet staan:

ip : 10.0.0.138
dns: bla
dhcp: bla

WEP staat uit en mac address?

you had me at EHLO

Verwijderd

Zie windows-2000. Met deze informatie kunnen we dus helemaal niks. Geef eens weer wat de betreffende laptop precies wel/niet kan en welke instellingen hij precies heeft.

En ik heb je titel even wat bijgeschaafd, 'ip toewijzen' zegt natuurlijk helemaal niks :z

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

waar staat dat ip: 10.0.0.138
dat klopt vna geen kant aangezien dat het adres van de speedtouch is...
(normaalgesproken)

probeer het eens met een draadjes aan te sluiten en dan over te gaan op wireless...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• sjongenelen
hij heeft WinXP SP1 asus-style zeg maar.. :)

ik wou vooral weten wat het ww eventueel is.. en of er misschien iemand een instelling weet te wijzigen ofzo in iexplorer.. (zoals gateway ofzo) dat zoek ik,.

het grote probleem, vandaar ook de naam, is dat hij geen IP toegewezen krijgt van de router, wat de andere laptop met letterlijk de zelfde kaart wel krijgt..!

en of ik eerst een 2e laptop rechten moet kunnen geven via de router.. door vast IP..?

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 20-10-2004 13:31 ]

you had me at EHLO

• sjongenelen
naar win2k: al gedaan, werkt perfecto als LAN.. dat 10.0.0.138 *als IP was voorbeeld met een foutje moet bijv. 10.0.0.139 zijn... je hebt gelijk ;)

you had me at EHLO

Pagina: 1