een maat van mij heeft de SpeedTouch 570 router

alles is ZONDER netwerk/werkgroep..!
de vast PC gaat via het kabeltje naar de router.
Pas de problem. *geen probleem
flaptop 1 heeft en PCMCIA wireless kaartje die bij de router zat, heeft netwerkconnectie, internet werkt prima..
2e flaptop heeft het probleem:
nieuwe ASUS, erg mooi leuk bla. ingebouwde wireless antenna, voorgeinstalleerde drivers en utilities..
(t zijn simpele mensen
)
scannen naar netwerk, je ziet het netwerk, connect,
verbinding staat er. maar GEEN internet???
ok, andere flaptop PCMCIA kaart eruit, in andere laptop, (die wireless uitschakelen) en utilities er bij...
dan vindt hij helemaal geen netwerk..!
cd van ADSL *kpn geprobeerd, cdtje er in, knopje achter op modem - weer niets gevonden.. bij allebei de kaarten
ik pingen naar 10.0.0.138, doet hij ook niet..
en als ik via de vaste computer via internet explorer http://10.0.0.138 doe vraagt hij om een wachtwoord.. ook na resetknopje.. iemand een idee wat het is? dan kan ik misschien verder...
dank je

alles is ZONDER netwerk/werkgroep..!
de vast PC gaat via het kabeltje naar de router.
Pas de problem. *geen probleem
flaptop 1 heeft en PCMCIA wireless kaartje die bij de router zat, heeft netwerkconnectie, internet werkt prima..
2e flaptop heeft het probleem:
nieuwe ASUS, erg mooi leuk bla. ingebouwde wireless antenna, voorgeinstalleerde drivers en utilities..
(t zijn simpele mensen
scannen naar netwerk, je ziet het netwerk, connect,
verbinding staat er. maar GEEN internet???
ok, andere flaptop PCMCIA kaart eruit, in andere laptop, (die wireless uitschakelen) en utilities er bij...
dan vindt hij helemaal geen netwerk..!
cd van ADSL *kpn geprobeerd, cdtje er in, knopje achter op modem - weer niets gevonden.. bij allebei de kaarten
ik pingen naar 10.0.0.138, doet hij ook niet..
en als ik via de vaste computer via internet explorer http://10.0.0.138 doe vraagt hij om een wachtwoord.. ook na resetknopje.. iemand een idee wat het is? dan kan ik misschien verder...
dank je
[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 20-10-2004 13:13 ]
you had me at EHLO