Toon posts:

Week oude XFX 6800 GT: ARTIFACTS :( @ stock. Hitte?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een week een nieuwe XFX 6800 GT, en nu begin ik opeens artifacts op te merken in spellen.

Het zijn heel snel verschijnende dunne driehoeken, of kleine strepen in spellen.

Ik heb dit met alle drivers die ik heb getest: 61.77(officieel), 65.73, 66.70 forceware.

Ik merkte het voor het eerst in het menu van doom 3.. toen ik m'n kast openzette werd het minder. Deze is nu weer dicht.

Ik denk dus dat het een hitte probleem is.. misschien het geheugen op m'n kaart?

Mijn temps zijn verder aardig: @ stressed: cpu- 39 graden, mobo: 33 graden.
De kaart zelf is ongeveer 67 graden stressed, en 54/55 idle.

--

Ik heb net met m'n vorige kaart ook allemaal problemen gehad met foutjes in graphics en nu heb ik daar geen zin meer in, vooral omdat ik net 450 euro heb uitgegeven..

Dus: Geheugenblokjes kopen, oid?

Of die kaart terugsturen en ze er zelf maar betere koeling op laten zetten, omdat een kaart zichzelf gewoon hoort te koelen zonder extra koeling?

Systeem:

P4P800 non-deluxe
2.8 ghz 800 fsb
XFX 6800 GT
2x512 twinmos pc-3200
Antec truepower 480W
Zalman 7000A-cu cooler.
Extra casefan.

PS. Ik dacht EINDELIJK klaar te zijn voor Half-life 2, maar nu dit weer; ik wil dit dus voor 16 nov. opgelost hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 21:40 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoet zit het met je airflow? Hoeveel casefans heb je?

Een stukje over airflow uit de FAQ:

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Lijkt idd. op een warmteprobleem. Je kan proberen hem te onderklokken en kijken of de artifacts blijven. Ook kan je hem in iemand anders zijn computer zetten en kijken of hij of zij ook artifacts krijgt. Als dat zo is gewoon terugsturen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb één casefan, en verder zit er nog een koeler in de voeding, en de zalman 7000a-cu.

Verwijderd

Topicstarter
MelvinvdC schreef op 20 oktober 2004 @ 13:09:
Lijkt idd. op een warmteprobleem. Je kan proberen hem te onderklokken en kijken of de artifacts blijven. Ook kan je hem in iemand anders zijn computer zetten en kijken of hij of zij ook artifacts krijgt. Als dat zo is gewoon terugsturen!
Ik heb helemaal geen zin om dat weer te doen.. ( zou ook niet weten wie)

Ik heb net met mn oude kaart heel veel problemen gehad ( geen hitte), en nu dit weer..

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Geheugenblokjes kopen??? Bij de XFX GT zit het geheugen toch al bedekt onder die grote koeler? Schroef die casefan is los, en laat hem er recht op blazen, met je kast open. Als dit je problemen verhelpt, zou je er een casefan aan kunnen monteren.

Verwijderd

Even afgezien van het "vermoedelijk" hitte probleem, heb je dual memory?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:41:
Even afgezien van het "vermoedelijk" hitte probleem, heb je dual memory?
Jep, dual channel kit, twinmos pc-3200.

--

Ik heb net in mn driver settings de quality op quality gezet ipv high quality. En nu had ik het al heel wat minder.. dus ik denk echt aan hitte.

De ambient/omgevings temperatuur is trouwens 41 graden. ( in windows@idle)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 13:45 ]

Verwijderd

Ik vind dat een kaart als dit ook in een warmere kast gewoon moet kunnen functioneren, overeenkomst specificaties (kaart moet ook kunnen werken in vb desktop pc of barebone). Dus: als deze kaart dat niet doet, gewoon terugzenden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:11:
Ik vind dat een kaart als dit ook in een warmere kast gewoon moet kunnen functioneren, overeenkomst specificaties (kaart moet ook kunnen werken in vb desktop pc of barebone). Dus: als deze kaart dat niet doet, gewoon terugzenden.
En dan?

Als deze kaart dat niet doet, zal de volgende die ik krijg dat ook niet doen..

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 22:29
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:06:
Mijn temps zijn verder aardig: @ stressed: cpu- 39 graden, mobo: 33 graden.
De kaart zelf is ongeveer 67 graden stressed, en 54/55 idle.
je zegt zelf stressed, hoe ver heb je hem overgeklokt? ik hoop voor je dat je hem niet te heet hebt gemaakt zodat het niet een blijvend probleem blijft, de stock koeler is er overigens helemaal niet voor gemaakt om over te klokken, waarom anders denk je dat de stock koeler van de ultra zo groot is? en als alternatief voor een koelere kaart: NV5 silencer, stil en goed koelen, www.arctic-cooling.com

Verwijderd

Topicstarter
sjaakhaar schreef op 20 oktober 2004 @ 14:44:
[...]

je zegt zelf stressed, hoe ver heb je hem overgeklokt? ik hoop voor je dat je hem niet te heet hebt gemaakt zodat het niet een blijvend probleem blijft, de stock koeler is er overigens helemaal niet voor gemaakt om over te klokken, waarom anders denk je dat de stock koeler van de ultra zo groot is? en als alternatief voor een koelere kaart: NV5 silencer, stil en goed koelen, www.arctic-cooling.com
Ik heb niets overklokt...niet m'n processor, en ook niet mn 6800 GT.

Met stressed bedoel ik: Tijdens spellen/benchmarks :)

--

Ik heb het trouwens niet in Pacific Fighters .. maar ik dacht het in Age of mythology gezien te hebben, maar ik kan het mis gehad hebben..

Dus alleen in doom III ben ik er zeker van dat k die 'artifacts' zie..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 15:29 ]

Verwijderd

steek je geheugen eens in andere banken , Helpt meestal :o

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de XFX gf 6800GT. Met 61.77 werkt alles redelijk (soms artifacts), maar met de nieuwe 66.81 forceware drivers werd het echt verschrikkelijk. Mijn kaart draait op normale snelheid, maar zelfs op lagere snelheid (om te testen) blijf ik ze zien met 66.81. Ik heb geen dual channel-ram en de kast staat gewoon open (+2 casefans). Core temp gaat stressed naar 78 graden (idle 59) :(.

Is het mogelijk dat de heatsinks niet helemaal goed contact maken? Het koelblok wordt nml. niet echt warm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:43:
[...]

Jep, dual channel kit, twinmos pc-3200.
Zitten die in slot 1 en 3? Ik had namelijk ook last van artifacts, bij sommige spellen wel en andere niet. Totdat iemand hier vertelde dat er met P4P800 mainboards het wel eens wil helpen als je dual memory in slot 2 en 4 zet. Wel raar natuurlijk in jou situatie dat het na verloop van tijd wat minder wordt. Maar je kan het altijd proberen.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Kast open, en toen werd het minder.... Warmte priobleem.....

@ TS, installeer toch ff 1 of 2 extra fans in je kast zoals hierboven ook wordt gezegd. Kijk wat het resultaat dan is. Bedenk dat je systeem aardig wat hitte produceert, zeker ook gezien je temps.

@ rodemannetje, je kan vinden dat de kaart ook in een wamrere kast moet doen maar zo werkt het niet helaas, high-end stuff heeft koeling nodig in een kast

Afgezien van het feit

-

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Mijn P4P800 Deluxe vernielde mijn videokaart na een week door artifacts. Ik kan met zekerheid zeggen dat het ligt aan de P4P800 , OF de P4P800 met een bepaalde soort RAM (ik had Twinmos PC466). Nadat mijn videokaart dus kapot was heb ik die in RMA gedaan en een P4C800-E deluxe gekocht. Geen problemen meer! Ik zou zeggen doe er snel iets aan, anders is dadelijk je 6800GT ook kapot :(

Een thread over dit probleem:
http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?t=62275

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 22:29
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

Ik heb niets overklokt...niet m'n processor, en ook niet mn 6800 GT.

Met stressed bedoel ik: Tijdens spellen/benchmarks :)
sorry voor het misverstand... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:56:
steek je geheugen eens in andere banken , Helpt meestal :o
Ik had m'n geheugen al in bank 2 en 4, om artifacts te verhelpen :)

Maar je bedoelde waarschijnlijk dat ik ze daarin moest doen, of kan het ook helpen als ik ze nu van 2 en 4 naar 1 en 3 doe?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 19:41:
[...]

Zitten die in slot 1 en 3? Ik had namelijk ook last van artifacts, bij sommige spellen wel en andere niet. Totdat iemand hier vertelde dat er met P4P800 mainboards het wel eens wil helpen als je dual memory in slot 2 en 4 zet. Wel raar natuurlijk in jou situatie dat het na verloop van tijd wat minder wordt. Maar je kan het altijd proberen.
Het zou best kunnen dat je dat van mij had, ik heb dat nml een keer aangeraden aan iemand hier ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:18:
Ik heb dit probleem ook gehad. Mijn P4P800 Deluxe vernielde mijn videokaart na een week door artifacts. Ik kan met zekerheid zeggen dat het ligt aan de P4P800 , OF de P4P800 met een bepaalde soort RAM (ik had Twinmos PC466). Nadat mijn videokaart dus kapot was heb ik die in RMA gedaan en een P4C800-E deluxe gekocht. Geen problemen meer! Ik zou zeggen doe er snel iets aan, anders is dadelijk je 6800GT ook kapot :(

Een thread over dit probleem:
http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?t=62275
Mja in heb die thread al is doorgelezen, maar daar gaat het vooral over als je overklokt toch?

Ik denk toch dat het een hitte probleem is..

En ik kan me niet voorstellen dat een videokaart stuk gaat door je moederbord.. dan moet iedereen dit toch hebben met een P4P800? (non-overclocked).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
2Cool2Rule schreef op 20 oktober 2004 @ 19:56:
Kast open, en toen werd het minder.... Warmte priobleem.....

@ TS, installeer toch ff 1 of 2 extra fans in je kast zoals hierboven ook wordt gezegd. Kijk wat het resultaat dan is. Bedenk dat je systeem aardig wat hitte produceert, zeker ook gezien je temps.

@ rodemannetje, je kan vinden dat de kaart ook in een wamrere kast moet doen maar zo werkt het niet helaas, high-end stuff heeft koeling nodig in een kast

Afgezien van het feit
Mijn temps zijn toch wel redelijk ...(dacht ik) ?

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen maar het hele net staat vol met XFX problemen. Tevens kun je er in de 2e hands hoek ook al een boel oppikken. Misschien zou het mooi zijn als je de kaart terug kon brengen ( RMA ) en kon ruilen voor een ander merk. Misschien is het voortaan handig om even te googlen voordat je zoveel geld uitgeeft. Nogmaals dit is NIET lullig bedoeld maar het viel mij erg op toen ik online aan het vergelijken was voor een nieuw kaartje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:29:
[...]

Mja in heb die thread al is doorgelezen, maar daar gaat het vooral over als je overklokt toch?

Ik denk toch dat het een hitte probleem is..

En ik kan me niet voorstellen dat een videokaart stuk gaat door je moederbord.. dan moet iedereen dit toch hebben met een P4P800? (non-overclocked).
De meeste mensen met een P4P800 hadden geen problemen. Sommigen hadden enkel problemen bij ver overclocken. Een héél klein aantal mensen heeft blijkbaar ook dit probleem op default speed. Tot vandaag dacht ik dat ik de enige was. :)

In ieder geval, ik heb hier speciaal voor jou een account aangemaakt om een reply te posten. Toen ik deze thread zag, wilde ik je graag een kapotte videokaart besparen. Het kan natuurlijk dat ik geen gelijk heb, maar ik ben 95% zeker dat je hetzelfde probleem als mij hebt. Wil je zekerheid, probeer dan je videokaart eens in de pc van een vriend.

Ik wens je verder veel succes. Misschien vind je inderdaad wel een betere oplossing dan een RMA van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 23:46:
[...]

De meeste mensen met een P4P800 hadden geen problemen. Sommigen hadden enkel problemen bij ver overclocken. Een héél klein aantal mensen heeft blijkbaar ook dit probleem op default speed. Tot vandaag dacht ik dat ik de enige was. :)

In ieder geval, ik heb hier speciaal voor jou een account aangemaakt om een reply te posten. Toen ik deze thread zag, wilde ik je graag een kapotte videokaart besparen. Het kan natuurlijk dat ik geen gelijk heb, maar ik ben 95% zeker dat je hetzelfde probleem als mij hebt. Wil je zekerheid, probeer dan je videokaart eens in de pc van een vriend.

Ik wens je verder veel succes. Misschien vind je inderdaad wel een betere oplossing dan een RMA van je moederbord.
Oh heel veel bedankt daarvoor _/-\o_

Bedankt voor je tips, ik zal kijken wat ik zal doen :)

Ik heb trouwens met mijn oude club3d radeon9700pro die er net uit is niet dit soort 'hitte-artifacts' gehad..

Had jij trouwens in ALLE spellen artifacts, of niet?

EDIT: Jongens bedankt voor julle reacties; ik ben er nu bijna zeker van dat het hitte is.

Als ik de kast openzet heb ik nergens last van, en dan wordt mn kaart maximaal 67 graden.

Ik denk dat , toen ik de artifacts zag, de temperaturen over de 80 graden waren geklommen. Ik ga nu maar is nieuwe casefans kopen, en die guide daarvoor lezen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 23:33:
Ik wil niet lullig doen maar het hele net staat vol met XFX problemen. Tevens kun je er in de 2e hands hoek ook al een boel oppikken. Misschien zou het mooi zijn als je de kaart terug kon brengen ( RMA ) en kon ruilen voor een ander merk. Misschien is het voortaan handig om even te googlen voordat je zoveel geld uitgeeft. Nogmaals dit is NIET lullig bedoeld maar het viel mij erg op toen ik online aan het vergelijken was voor een nieuw kaartje.
Heb NERGENS, maar dan ook NERGENS in reviews of reacties negatieve dingen gehoord op dit gebied..

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
XFX wordt volgens mij het meest verkocht , en tja dan zullen er ook wel rotte tussen zitten. Ook al hoor ik juist veel dat die XFX kaartjes juist lekker overklokken. (zal ook wel weer zo zijn omdat de meeste mensen een XFX hebben) :)

Hallo

Verwijderd

De Asus P4P800 geeft af en toe bij overclock in dual channel configuratie met divider 1:1 artifacts in 3d applications. bij sommigen kan je wel wat overclocken zodner probleem en bij anderen minder. ik heb zelf ook zo'n Geforce 6800 GT, mijne wordt stressed 57 graden en idle 48 graden, ik heb 5 casefans. Dus meer casefans in je kast plaatsen zou mooi zijn. Alhoewel dat 67 graden niet artifacts levert bij die kaart.

Greets!

• Niclord395
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 21:20
Probeer eens Gainward ExperTool.
Hiermee kun je zelf het toerental instellen van je GT/Ultra koeler.
Normaal draaien deze nooit sneller dan 60% van hun vermogen. (Op de opstart na.)

[ Voor 8% gewijzigd door Niclord395 op 21-10-2004 00:49 ]

*AMD64 3700+ (CG) +Thermalright XP-120*DFI Lanparty UT Nf250Gb*1024MB G-Skill PC4800 TCCD*PNY 6800Ultra 256MB*Audigy2 ZS*Xerox 17" XShield TFT 16ms.*1x 120Gig Sata Maxtor 8mb*1x 200 Gig WD Sata HD 8Mb*

Verwijderd

Komop nou.. 41 graden casetemp.. Hoe duidelijk moet het worden dan? Om over de temps van die kaart nog maar te zwijgen. Anyway, dit heb je zo gevonden door even de kast open te maken en een fan erop te zetten..ik heb alleen nog steeds niet kunnen ontdekken of de TS dit gedaan heeft.

Als je trouwens je PC net aan zet en dan gaat gamen dan heb je het niet zeker?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 09:17 ]

Verwijderd

Volgens mij wordt hier veel te veel moeite gedaan om de TS een (deels niet-bevredigende) oplossing te geven. Zoals ik al zei: een fabrikant noemt specificaties (en maakt vaak geen voorbehoud ten aanzien van temperatuur) bij een kaart. Blijkt deze kaart niet in een "normale" omgeving (minitower of vb desktop) aan deze specificaties te voldoen, dan doet de kaart niet wat de kaart moet doen. Dus: verkoper schiet te kort. Dus: terugbrengen. Zo simpel als wat.

Het is toch ook niet zo, na koop van een auto blijkt, dat de motor alleen niet overkookt als de buitentemperatuur onder 0 graden is? Nee, een auto moet het ook goed doen in Death Valley temperaturen (tenzij de fabrikant uitdrukkelijk heeft gemeld dat de motor overkookt indien de temperatuur dus boven 0 C is, wat natuurlijk in de praktijk nooit zo is).

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben het idd gedeeltelijk met rode mannetje eens.
Jouw temperaturen van die kaart zijn prima. Die mogen warm worden.
Als je bij 70 graden artifacts krijgt is het een kutkaart.

Uiteraard moet je wel het een en ander testen als het idd waar is met dat P4P800 moederbord. Kom je daar niet uit, dan meteen terugsturen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 09:08:
Komop nou.. 41 graden casetemp.. Hoe duidelijk moet het worden dan? Om over de temps van die kaart nog maar te zwijgen. Anyway, dit heb je zo gevonden door even de kast open te maken en een fan erop te zetten..ik heb alleen nog steeds niet kunnen ontdekken of de TS dit gedaan heeft.

Als je trouwens je PC net aan zet en dan gaat gamen dan heb je het niet zeker?
wat is een normale ambient temp dan?

( ik las die ambient temp=41 graden af in mn driver settings)w

edit: Ik ben er tot nu toe alleen in doom 3 100% zeker van dat ik artifacts zie..
ik dacht dat ik het zag in aom 1x een fractie van 1 seconde maar dat zal wel niets geweest zijn.

In pacific fighters(flight sim) en Max Payne 2 geen last gehad.

Deze spellen maken een kaar wel veel minder heet dan doom 3..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:19:
Volgens mij wordt hier veel te veel moeite gedaan om de TS een (deels niet-bevredigende) oplossing te geven. Zoals ik al zei: een fabrikant noemt specificaties (en maakt vaak geen voorbehoud ten aanzien van temperatuur) bij een kaart. Blijkt deze kaart niet in een "normale" omgeving (minitower of vb desktop) aan deze specificaties te voldoen, dan doet de kaart niet wat de kaart moet doen. Dus: verkoper schiet te kort. Dus: terugbrengen. Zo simpel als wat.

Het is toch ook niet zo, na koop van een auto blijkt, dat de motor alleen niet overkookt als de buitentemperatuur onder 0 graden is? Nee, een auto moet het ook goed doen in Death Valley temperaturen (tenzij de fabrikant uitdrukkelijk heeft gemeld dat de motor overkookt indien de temperatuur dus boven 0 C is, wat natuurlijk in de praktijk nooit zo is).
100 % mee eens, maar als het zo niet werkt in de hardware wereld zal ik dus extra casefans moeten kopen denk ik..

Verwijderd

De XFX 6800GT mag best heel warm worden, zonder artifacts te geven. Heb hier al een keer een temp gemeten van 118 graden, toen ik m'n blokje er niet goed op had zitten. Hij sprong spontaan uit 3DMark05, maar er was niks vreemd te zien op het scherm.
Bij een casetemp van 40+ is de kans groot dat warmte andere componenten over de rooie helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:01:
De XFX 6800GT mag best heel warm worden, zonder artifacts te geven. Heb hier al een keer een temp gemeten van 118 graden, toen ik m'n blokje er niet goed op had zitten. Hij sprong spontaan uit 3DMark05, maar er was niks vreemd te zien op het scherm.
Bij een casetemp van 40+ is de kans groot dat warmte andere componenten over de rooie helpt.
raar.. heb net nieuwe case gekocht..

Ik dacht dat het wel goed zit met mn koeling nu..

Koeling van xfx 6800 GT+zalman 7000a-cu+casefan+koeling van voeding erin en eruit

Maar wat is dan een normale ambient tempature? En is het dus aan te raden meer casefans te kopen? En waar moet ik die dan op 'mikken'?

( mn ambient temp na net opgestart te hebben is nu 34 graden)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:05 ]

Verwijderd

Sorry, verkeerd gelezen. Ik meende casetemp te lezen, maar dat was ambient. M'n case is hier 34 en m'n ambient 37. Die 4 graden kan wel iets uitmaken, maar heeeel veel zal het niet schelen. Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:09:
Sorry, verkeerd gelezen. Ik meende casetemp te lezen, maar dat was ambient. M'n case is hier 34 en m'n ambient 37. Die 4 graden kan wel iets uitmaken, maar heeeel veel zal het niet schelen. Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.
mm ik kon eindelijk de oorzaak aanwijzen maar niet dus ;)

--

Ok ff de punten op een rij:

1. Ik heb het alleen in doom 3 voor zover ik weet. In max payne 2, 3dmark, aom, pacific fighters geen last, deze spellen zijn wel minder zwaar.

2. Mijn temps zijn normaal.

3. Ik heb het met drivers 66.77, 61.77, 65.73.

4. Mijn moederbord staat bekend om artifacts, maar is kleine kans dat je hier ook @ stock last van hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:21 ]

Verwijderd

Ik zie nog steeds niks van de tips die je al diverse malen gekregen hebt (van diverse mensen hier).. Hoe lang moet erover gepraat worden totdat je wat gaat proberen?

Klinkt misschien wat lullig, maar met wat posts op een forum gaat het probleem niet weg.

Ik zie nergens of je de kast open hebt gehad en een fan op die kaart hebt gericht. Dat hoeft niet de oplossing te zijn, maar stel dat het werkt dan weet je iig wat het probleem is. Dan kun je daarna een oplossing bedenken. Dit topic is nu een beetje slap gelul over wat een kaart wel en niet moet kunnen..no offence..maar zo kunnen we nog wel ff doorgaan :Y)

In je eerstvolgende post kun je dus beter dingen zetten die je geprobeerd hebt.. Zo gaat dat op GoT. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m'n temperaturen met rivatuner getest, met de kast dicht.

Tijdens het spelen van doom 3 ( waar ik net trouwens helemaal geen artifacts opmerkte, waardoor ik echt denk nu dat het hitte is) heb ik dit gedaan, en de temps waren op het hoogst:

XFX 6800 GT: 77 graden.

Ambient/omgeving temp in de kast: 51 graden.

's avond is dit hoogstwaarschijnlijk nog heter, want dan gaat de kachel hier ook aan..

Is dit te hoog? Zo ja, dan koop ik casefans en doe ik wat met de tips die ik kreeg zoals de poster boven me terecht opmerkte ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 17:35 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kaarten worden nu eenmaal warm, lastig te beoordelen wat té warm is.
Zie post Fewture ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 17:16:
Ik heb nu m'n temperaturen met rivatuner getest, met de kast dicht.

Tijdens het spelen van doom 3 ( waar ik net trouwens helemaal geen artifacts opmerkte, waardoor ik echt denk nu dat het hitte is) heb ik dit gedaan, en de temps waren op het hoogst:

XFX 6800 GT: 77 graden.

Ambient/omgeving temp in de kast: 51 graden.

's avond is dit hoogstwaarschijnlijk nog heter, want dan gaat de kachel hier ook aan..

Is dit te hoog? Zo ja, dan koop ik casefans en doe ik wat met de tips die ik kreeg zoals de poster boven me terecht opmerkte ;)
Ik geef het op hoor.. Iemand anders mag het proberen.

De temp is nog hoger dan in je vorige post, je kast is dicht, je hebt GEEN artifacts....en dan zeg jij:"waardoor ik echt denk nu dat het hitte is"

Uhm..ok.. Zie een paar posts terug wat dan wel het probleem is.. (ook al vaak gezegt namelijk).

Weet je, ik vind altijd dat een topic ergens heen moet gaan. Als je geholpen wil worden dan moet je doen wat er door je medetweakers aangedragen word. De meesten zeggen aardig zinnige dingen namelijk. Het is knap irritant als je iemand probeerd te helpen, maar diegene het je alleen maar moeilijk maakt door af te dwalen. Deze hele draad had ook in 6 posts gekund zeg maar.. Misschien denk ik wat te simpel.

Verwijderd

Volgens mij is doom3 mischien niet artifact gevoelig in combinatie met een 6800. Me oude xfx 5600 bleek last te hebben van veel artifacts in Need for speed: Underground maar niet in Counterstrike of UT2003. Met de kast open kon ik NFS ook niet spelen trouwens. De kaart deed het ook prima in 3dmark2001 met een goeie overclock nog ook 400/680. De artifacts waren hetzelfde op stock speed en minder.

Gewoon een RMA opvragen. XFX's RMA service is gewoon te goed voor woorden. Vermeld er wel bij dat je kaart hier een daar in welke applicaties je problemen hebt.

Ik heb nu een xfx 6800GT op stock 55c idle en 68c in-game. Die kaart overclockt ook perfekt !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:25:
[...]

Ik geef het op hoor.. Iemand anders mag het proberen.

De temp is nog hoger dan in je vorige post, je kast is dicht, je hebt GEEN artifacts....en dan zeg jij:"waardoor ik echt denk nu dat het hitte is"
Ik zeg 'waardoor ik echt denk nu dat het hitte is', omdat ik het de ene keer wel heb en de andere keer niet.

Open kast heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik het soms ook niet heb als ik de kast dicht heb. Als ik dus mijn kast openzet, test, en hij heeft geen artifacts, dan wil dat niet meteen zeggen dat het door open kast komt..

Overdag is het waar mn pc staat minder heet ( kachel uit of minder warm).
's avonds wordt het dus heter, en die artifacts heb ik tot nu toe alleen 'savonds gezien.

DR_DORE: wat voor koeling heb jij, en hoeveel casefans?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 19:59 ]

Verwijderd

Me case is al sinds zomer open dus... :p

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:55:
[...]

Ik zeg 'waardoor ik echt denk nu dat het hitte is', omdat ik het de ene keer wel heb en de andere keer niet.

Open kast heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik het soms ook niet heb als ik de kast dicht heb. Als ik dus mijn kast openzet, test, en hij heeft geen artifacts, dan wil dat niet meteen zeggen dat het door open kast komt..

Overdag is het waar mn pc staat minder heet ( kachel uit of minder warm).
's avonds wordt het dus heter, en die artifacts heb ik tot nu toe alleen 'savonds gezien.

Als je kast open staat (en je mikt er desnoods een tafelventilator op) en je hebt een dag lang geen artifacts, ligt het duidelijk aan de hitte en dat weet je je probleem.
DUS DOE DAT DAN GEWOON!
Dan kun je dat punt iig uitsluiten. Ik ben het met Fewture eens, met dit eeuwige geneuzel kom je geen steek verder. Kom die stoel eens uit joh, actie! ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Ok, PROBLEEM OPGELOST :D

Ik stond op het punt om of de kaart, of het moederbord te RMA'en/te vervangen, nadat ik het heel erg had in call of duty.

Ik had achter in m'n bios 'performance mode' op standard staan. Dit werkte altijd goed met m'n oude kaart, maar met m'n nieuwe niet. Nu heb ik het op auto gezet, en nu geen artifacts meer :)

/me danst een rondje 8) _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 19:23 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En nog steeds de kast niet open gehad he , ik zou je bijna een schoevendraaier kado doen :P

Zal misschien iets te maken hebben gehad met agp fast writes in de bios, ik hoop echt voor je dat dat het probleem was...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op 23 oktober 2004 @ 20:03:
En nog steeds de kast niet open gehad he , ik zou je bijna een schoevendraaier kado doen :P

Zal misschien iets te maken hebben gehad met agp fast writes in de bios, ik hoop echt voor je dat dat het probleem was...
Ehh ik heb de kast meerdere keren opgehad hoor, alleen niet gemeld hier ;)

Het had niets met fast writes te maken.. maar met 'performance mode' :)
Pagina: 1