Toon posts:

Ongeldig ip-adres: 0.0.0.0 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er deed zich een probleem voor met de volgende opstelling:

Provider: Chello
Router: Edimax BR-6104
Computers: 2

De opstelling heeft gewerkt maar een paar weken geleden werkte 1 computer op het netwerk niet meer! De instellingen zijn niet veranderd.

Ik moest in een situatie de Lan-verbinding er even uit gooien, dus zegmaar rechtsklikken op de lan-verbinding en uitschakelen. Maar toen ik m weer wou inschakelen nadat ik de computer opnieuw had opgestart, was er helemaal geen verbinding meer te krijgen! Het hele netwerk is er gewoon niet meer, er is geen verbinding tussen de 2 computers en ik kan al helemaal niet op internet komen.

Opeens was er een ongeldig ip-adres, dat 0.0.0.0 bleek in de ipconfig. het Mac-adres is nog wel goed volgens mij. Is er iets gebeurt in de netwerkkaart, moet die misschien opnieuw geinstalleerd worden? kan ik misschien mn tcp/ip opnieuw installeren?

Als ik niet helemaal duidelijk ben geweest: vraag maar raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59
hij krijgt duidelijk geen IP adres van de router. Heb je die al eens gereset?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb zelf ook chello ism dezelfde edimax router, en het wil nog wel eens helpen:

• De router opnieuw in te stellen (dwz resetten)
• Even te kijken of je de ip-pool wel op 'always'' hebt staan. Vak saat deze op een week/maand enz. (weet zou gauw niet de naam, maar ga maar eens LAN/WAN enz af.

Heb je verder:

• Gecontroleerd of de kabel er niet toevallig achteruit de pc ligt
• Je netwerk kaart nog eens uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld?

Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 20-10-2004 12:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De computer waar ik nu opzit krijgt ook een ip-adres toegewezen. Ik heb net nog de modem van Chello EN de router er voor een half uur uitgegooid, maar zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00
Ik heb dit 1 keer gehad, en toen hielp alleen een format c:

Want de tcp/ip stack was kapot door spyware, virus, what ever. En alles wat ik op GOT vond, werkte niet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna: router is gereset, dat ALWAYS kan ik niet vinden, misschien dat je het zelf even kunt opzoeken waar het zich precies bevindt? kabel zit er in en netwerkkaart al paar x opnieuw ingeschakeld..

mhr-zip: format c houdt zeker ook in dat heel windows er opnieuw opmoet..? en misschien is er nog een makkelijkere manier om die tcp/ip stack te maken?? ik kan wel naar 127.0.0.1 pingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

127.0.0.1 is je home adres, dus dat klopt, kan altijd..

misschien moet je bij status -> ondersteuning
ff herstellen doen///

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Ik heb dit ook gehad en geprobeerd TCP/Ip opnieuw te installeren., wat niks hielp.
Maar als je nog een manier vindt die niet een windows reinstall inhoudt , wil ik het ook graag horen.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

pc uit -> netwerk kaart eruit -> pc booten -> uizetten -> netwerkaart in ander pci slot er weer in doen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat herstellen en vernieuwen werkt niet, in de ondersteuning niet en ook niet in CMD. binnen een seconde geeft ie al aan dat het mislukt is.

windows-2000: echt geen andere oplossing.. kben niet zo begaafd in de binnekant van de comp.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar als die tcp/ip stack kapot is.. is dat toch alleen de software die niet meer werkt: "dit is de software interface nodig om TCP/IP pakketten te kunnen verwerken" kan je dat niet anders verhelpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:20:
Dat herstellen en vernieuwen werkt niet, in de ondersteuning niet en ook niet in CMD. binnen een seconde geeft ie al aan dat het mislukt is.
Met welke reden?

Als je gewoon handmatig je IP-adres ingeeft (bij deze betreffende router 192.168.168.254, subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.168.230 geloof ik), kun je dan wel de router pingen? Of geeft ping zelf ook al een error? Als ping zelf niet werkt -> Virus/spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

normaal krijg je, als'k me niet vergis, 0.0.0.0 op het moment dat je PC een DHCP host aan het ZOEKEN is... en wanneer er geen gevonden is krijg je een IP uit de 169.... range

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

niet altijd...

maar je kunt toch ook mijn oplossing om de netwerkkaart te proberen ff testen
pc uit -> netwerk kaart eruit -> pc booten -> uizetten -> netwerkaart in ander pci slot er weer in doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter: ik kan nu eindelijk weer in het menu van de router komen in ieder geval! hij pingt ook goed! het netwerk tussen de 2 computers is ook weer hersteld dus ik heb een screenshot gemaakt van de instellingen op dit moment, ze zijn ietsje anders dan jij ze had gegeven.

Hoe heet die site ook alweer waar je je plaatje ff kan uploaden.. kben m ff kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je ziet volgens mij ook zo'n kikker in beeld op die upload site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid, het INTERNET doet het nog steeds niet, dus misschien weten jullie daar nog iets op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://img96.exs.cx/img96/9753/naamloos15.jpg

hoop dat jullie nu ook kunnen uitvinden hoe t internet t weer gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

je kan de tcp/ip stack proberen te herinstalleren; dit doe je als volgt:

Start windows op in veilige modus
log in als administrator (niet je account met adminrechten, maar met de account administrator!)

ga in je control panel naar je netwerk, en open de eigenschappen van je netwerkkaart.

je klikt tcp/ip aan, en klikt dan onderaan op 'verwijderen'

nu herstart je de pc terug, en opnieuw naar veilige modus!!!

tcp/ip is nu volledig verwijdert. Je kan het nu gaan terugzetten door terug de eigenschappen van je netwerkkarat te openen, dan klik je onderaan op 'toevoegen' en je kiest het protocol TCP/IP

dan herstart je opnieuw je windows (dit keer herstart je gewoon, zonder veilige modus)

het kan best zijn dat je de cd even nodig hebt tijdens het herinstalleren van het protocol.

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bogy: ik zal dit later wel proberen, ik w8 nu heel ff op een antwoord van Compubiter, hij heeft mn netwerk al wel aan de praat gekregen, misschien weet hij een snellere manier om mn internet ook weer te laten werken! bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

windows-2000 schreef op 20 oktober 2004 @ 13:39:
niet altijd...

maar je kunt toch ook mijn oplossing om de netwerkkaart te proberen ff testen

[...]
en met een onboard netwerkkaart ? die gaat niet zo makkelijk los..

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
winsockxpfix geprobeerd? Zie WOS FAQ of google.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Draai je zelf een DNS-server? Zo niet dan moet je bij voorkeurs-DNS-server de DNS server van je provider invullen. Zonder juiste DNS Server kunnen namen niet vertaald worden naar ip-adressen en zal internet dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blackd: kben t nu aan t downloaden!

cowgirl: hoe achterhaal ik de dns-server van mijn provider???!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:02:
bogy: ik zal dit later wel proberen, ik w8 nu heel ff op een antwoord van Compubiter, hij heeft mn netwerk al wel aan de praat gekregen, misschien weet hij een snellere manier om mn internet ook weer te laten werken! bedankt voor je reactie!
Je internet doet het wel, maar hij heeft nog geen DNS. Oftewel, je kunt geen adresnamen (www.tweakers.net) omzetten naar een IP-adres (213.139.154.35). Wat cowgirl zegt dus.
Welke DNS servers kan ik gebruiken?

Het probleem is waarschijnlijk dat er iets mis gaat met DHCP. Mijn oplossing voor je netwerk is een klein truucje om te kijken of er iets kapot is en of er iets mis is met bepaalde instellingen. Je kunt bovenstaande DNS-servers instellen en waarschijnlijk daarmee nog jaren vooruit (vrijwel elk netwerk dat ik gebruik heeft statische IP's), echter weet je dan niet waardoor het probleem ineens ontstaan is en of het zich in de toekomst weer voor zal doen. En persoonlijk vind ik dat nooit zo'n prettig idee :P.

Je weet nu in ieder geval dat alles het nog doet. Ik zou even kijken bij de instellingen van je router, of je DHCP gedeelte nog wel correct werkt.

edit:
Ow, plaatje :o. Had ik niet gezien. Maar m'n verhaal blijft gelden. Internet is voor mij meestal pas een probleem wat ik als laatste aanpak. Als het netwerk het doet en internet doet het op een andere pc, dan moet internet het vanzelf wel een keertje gaan doen. Vandaar dat ik dat niet in m'n eerste post aangaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Compubiter op 20-10-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het ligt inderdaad aan de DHCP, want bij de status staat nog steeds geen DHCP adres erbij! en dat is wel gewoon het geval op de werkende computer! weet je misschien hoe je de DHCP correct ingesteld krijgt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Je hebt geen DHCP-adres, omdat je hem handmatig hebt ingesteld. Daarom krijgt hij uiteraard geen adres van de DHCP-server. Beetje dubbelop natuurlijk :P.

In plaats van handmatig adres verkrijgen moet dit gewoon op automatisch staan. Zie je vorige plaatje. Maar ik ga er een beetje van uit dat hij hier op stond voordat je begon, anders dan ehm....is je ip-adres heel logisch te verklaren.
Dus 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' en 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen' moesten aanstaan voordat je dit allemaal al deed. Als dit niet het geval was: Probleem opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Compubiter schreef op 20 oktober 2004 @ 15:47:
Maar ik ga er een beetje van uit dat hij hier op stond voordat je begon, anders dan ehm....is je ip-adres heel logisch te verklaren.
Niet helemaal, indien de DHCP service geen DHCP server kan vinden, zal WinXP terugvallen naar een APIPA adres (zie hier), dus in de 169.254.x.y range.
Wanneer het 0.0.0.0 is, kan het zijn dat of de tcp/ip stack stuk is, of de DHCP service niet goed functioneert.

Voor het eerste probleem is winsockxpfix, voor het tweede probleem is dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

blackd schreef op 20 oktober 2004 @ 16:05:
Niet helemaal, indien de DHCP service geen DHCP server kan vinden, zal WinXP terugvallen naar een APIPA adres (zie hier), dus in de 169.254.x.y range.
Wanneer het 0.0.0.0 is, kan het zijn dat of de tcp/ip stack stuk is, of de DHCP service niet goed functioneert.
Ook als je handmatig een IP-adres intypt en hier niets invult? Nooit geprobeerd eigenlijk, aangezien het niet kan. Maar als dit door een 'foutje' alsnog daar op komt te staan zonder dat daar wat staat?

Stimper: Mijn ervaring is: Luister altijd naar blackd. Dus doe dat maar. Idd, als je DHCP niet goed werkt, krijg je een IP-adres waar je niets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Right-click My Computer, click Manage, expand Services and Applications under Computer Management, and then click Services" waar moet ik nou zijn? ksnap t niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Da's in principe hetzelfde als start -> uitvoeren / run -> services.msc, in dat onderdeel moet je zijn, dan de DHCP service controleren.

Compubiter: ik weet niet hoe dat gaat wanneer je niets invult, alleen ik weet wel dat sommige programmatuur roet in 't eten gooit: [rml][ XP] PC krijgt geen IP meer. Netwerkomgeving fucked up.[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging nu bij uitvoeren naar services.msc en ik zag nu dat de DHCP niet was ingeschakeld. Ik kreeg de volgende fout:

http://img39.exs.cx/img39/9572/screenie45.jpg

hoe verhelp ik dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg dat bericht toen ik alles op 'automatisch' instellen had! het netwerk en internet dat het op dat moment dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Kijk eens bij de eigenschappen van de service DHCP Service, en dan naar de afhankelijkheden. Maak daar even een screenshot van.

Zie ook het eerder genoemde artikel mbt. 0.0.0.0 als IP adres:
1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate the following registry key.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet001\Services\DHCP
3. In the right pane, double click DependOnService, and then make sure that the Data Value value is Tcpip Afd NetBT.
4. Restart your computer, and then verify that the DHCP service is started as described in Method 3.
Bij stap 3, controleer eens wat daar staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien helpt dit nix, maar ik heb regelmatig hetzelfde probleem (ook Edimax router icm. quicknet-motorola modem). Wat bij mij wel het probleem was dat ik ook een onboard netwerk kaart had maar handmatig het mac-adres van de netwerkkaart moest invullen in de bios. Het nummer staat op het moederbard geschreven. Staat bij ipconfig /all wel een fysieknummer ingevuld welke niet 00-00-00-00-00 is of zo?

ook verloopt mijn lease op een datum in het verleden. Zorgt dit voor problemen?

aan en uit zetten van zowel router als modem was de enige remedie. Ik moet wel zeggen dat nu ik service pack 2 heb eigenlijk geen problemen meer heb. Géén idee of dit invloed heeft gehad.

Succes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YEEAAAAAHHHHHHHH :) blackd you're the man :P

er stond in de regedit Tcpip Afd NetB SYMTDI.... ff dat SYMTDI eruit gehaald, geen id hoe t daar is gekomen maar goed :) 6 lettertjes.. hele i-net eruit.. maar harstikke bedankt iedereen!! top top top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Pagina: 1