[XPSP2] Na installatie SP2 modem verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik wou gisteren bij m'n ouders even SP2 installeren. Leek me geen probleem, m'n ouders gebruiken geen rare programma's.

Na installatie was echter het modem (met door Microsoft gecertificeerde drivers) verdwenen, en niet meer te installeren.

Dus ik SP2 gedeïnstalleerd, maar nu kon ik nog steeds niet het modem herinstalleren (modem was dus niet teruggekomen na de-installatie).

Klote, dus Ghost-image teruggezet.

Het betreft een interne Intel 56K HAM modem. Meer mensen met dit zelfde probleem?

Probleem is dus dat de drivers die ik gebruikt heb onder SP1 niet meer herkend worden na het installeren van SP2.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Niets te vincen op de website van de Fabrikant over dit probleem. Wellicht zijn er nieuwe drivers beschikbaar?

Verwijderd

vincen=vinden :Y)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 20:15
je kan ook edit doen ;)

jah, proberen nieuwe drivers, eventueel de modem eruit halen, opstarten, afsluiten en dan weer inpluggen..? *op een ander pci slotje misschien?

you had me at EHLO

Verwijderd

Sorry Nymf...zat te slapen... :Z

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Drivers deinstalleren, PC uit, modem er uit, reboot.
Vervolgens PC er weer uit, modem in ander PCI slot, PC aan. Hardware opnieuw laten detecteren en zorgen dat je de drivers bij de hand hebt. Wellicht begint XP te zeuren dat je drivers niet gecertificeerd zijn - dat kun je negeren.
Deze oplossing werkt in veel gevallen ook met andere hardware :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
drivers opzoeken gaat zo lastig als je internet het niet doet ;)

de drivers zijn wél gecertificeerd, het modem werd gewoon ook niet herkend als ik op nieuwe hardware zocht. Als ik handmatig de positie van de drivers aangaf dan werden ze niet herkend.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1