Heatsink los halen (correctie)

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
In de vorige topic waren er wat misverstanden, mijn excuses hiervoor. Ik heb nu even in paint getekend wat 't probleem is:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanreemst/clip.JPG
Dat grijze is dus de heatsink en dat zwarte de socket (onderdeel van de mobo). Nu zit er dus een metalen clip om zo'n uitsteeksel van de socket. Dit zit ook aan de andere kant (alleen zit daar natuurlijk geen plastic hendel (dat zwarte ding)). Je zou dus die clips naar beneden moeten duwen en dan naar voren zodat ze niet meer aan de socket vastzitten. Het probleem is alleen dat er totaal geen beweging in te krijgen is.

Hopelijk is het zo duidelijker en weet iemand een oplossing

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Zit die niet gewoon nogal strak? Ik weet niet wat voor socket dat is, maar op de site van de proc ofwel cooler maker zijn vaak wel howto's te vinden over het plaatsen van een koeler. Het eraf halen moet redelijk tegenovergesteld gaan misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 20-10-2004 12:28 ]

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Die dingen zitten erg strak ja, je moet gewoon eerst het pinnetje omlaag duwen en dan van de socket wegschuiven. Gaat normaal wel vrij makkelijk, maar je moet ff wrikken

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
socket 754

bij het plaatsen moet je gewoon hard duwen en dan klikken die dingen vast (kheb 't zelf nie gedaan dus kheb 't nie precies kunnen zien). Maar het zit zo vast dat 't onmogelijk lijkt om 't op tegenovergestelde wijze los te halen. zoals ik al zei, ik kan er geen beweging in krijgen

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Meestal zit er een inkepinkje in de clip waar je precies een schroevendraaier in kunt steken, vind ik persoonlijk wat makkelijker om strakzittende koelers los te halen. Wel op letten dat je niet hard uitschiet en iets op je mobo molt natuurlijk! :)

Rail Away!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
de chinese muur stort nog eerder in dan dat dit ding losgaat ;(

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Kun je geen foto maken van de situatie, dat maakt het een stuk duidelijker.

Foto's hosten kan Hier :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
op 't moment geen beschikking tot camera, dus kheb hier nog ff de zijkant getekend:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanreemst/clip2.JPG
dat clipje hoef ik theoretisch gezien alleen ff naar links te duwen. mss dat 't met een hamer en beitel lukt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Reemster op 20-10-2004 12:52 ]

Verwijderd

Als het goed is zit er een soort van haakje op die beugel waar je met je spannigszoeker in kan, naar benden drukken en dan wegdrukken van de heatsink.
En het lijkt idd wel of er geen beweging in te krijgen is.maar dan weet je iig dat ie goed vast zit :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar heb je die hendel nou al wel naar boven gedaan? Daarmee gaat ie pas los. Het kan zijn dat die hendel met een beveiligingspalletje vastzit. Die moet je dan eerst even losdrukken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb toevallig zo'n soort koeler hier liggen en even met mn brakke webcam wat plaatjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43442/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43443/full.jpg

Dat pookje aan de rechterkant moet je dus even terugduwenen dan de hendel omhoog doen.

[edit] of als ik nog es goed kijk naar je plaatje heb je dat denk ik al wel gedaan....

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 20-10-2004 13:04 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Misschien heb je hier of hier wat aan.
In de build en installation quide voor de Athlon 64 / Opteron staat het installeren van een koeler perfect beschreven, en daarmee zou het verwijderen ook geen probleem moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Jesse op 20-10-2004 13:14 ]

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 18:47
Eerst klink je die zwarte hendel naar boven, zodat die los staat.

Dan bevestig je de heatsink zoals je zou doen bij een gewoon Socket A moederbord.
Dus eerst aan de ene zijde haak je die bevestigingsbeugel aan een bevestigingspunt van de socket. Dan duw je aan de andere kant de bevestingsbeugel vast naar beneden en haak je die aan een bevestigingspunt vast. Er is redelijk wat kracht voor nodig om de beugel naar beneden te duwen.

Eenmaal de beugel vast zit schakel de zwarte hendel terug over zodat die vast staat.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
die drukt een clipje naar beneden alsof 't nix is. dat moet ie is bij mijn pc proberen...

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Tis gelukt. Je moest met een platte schroevndraaier zo'n ding naar beneden duwen. En dan ook nog de clip aan de andere kant, want de clip die ik probeerde los te halen kon je onmogelijk als 1e loshalen.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 14:09
als ie moeilijk los gaat weet je inieder geval dat ie goed vast zat :P
Pagina: 1