Toon posts:

plaatjes in quarkxpress 5.0 passport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een bestand aan het bijwerken van iemand anders maar ik zie ipv de plaatjes slechts grijze vlakken met een verwijzing. Hoe kan ik de previews zien?

(ik ben Indesign gewend daar gaat alles zo lekker automatisch!)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je weer previews wilt zien moet je zorgen dat ze ook in de afbeelding zitten. Je kunt even de plaatjes openen in Photoshop en opnieuw bewaren met bv 8bit voorvertoning/preview.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:37

TeeDee

CQB 241

OzBoz schreef op 20 oktober 2004 @ 11:46:
Als je weer previews wilt zien moet je zorgen dat ze ook in de afbeelding zitten. Je kunt even de plaatjes openen in Photoshop en opnieuw bewaren met bv 8bit voorvertoning/preview.
Dat is in dit geval toch alleen met Illustrator files?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ja de plaatjes zijn EPS ligt het daaraan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt!!!! :) :) :) :) :) :) nou kan ik tenminste aan de slag!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je nu je EPS files in Photoshop geopend, naar pixels omgezet en toen opgeslagen met voorvertoning? :X
Hoeveel DPI heb je ze naar omgezet?
Zo wordt je bestand natuurlijk wel even stukken groter dan dat je ze in EPS had gelaten...

Of heb je ze in Illustrator geopend en dan opnieuw gesaved? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Je origineel komt neem ik aan van een Mac.. de Mac en de PC gaan anders om met eps files.. op de Mac zijn ze gewend om met eps files te werken die geen preview bevat, omdat de Mac de eps files gewoon rendered.. een PC kan dat niet. De eps files op de PC hebben een preview header nodig, anders krijg je dus die mooie grijze vlakken met een bestandsnaam erin..

PAS OP!!!!
Als je straks je eindresultaat naar een drukker gaat brengen, vertel ze dan wel dat je op een PC hebt gewerkt en dat dus je eps files een preview header hebben.. Dat moeten ze weten anders drukken ze straks je materiaal met preview kwaliteit.. dat is me al eens overkomen..
Pagina: 1