Toon posts:

[OC] MBM 5 Temps te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gisteren de aetek kt12a-l30 waterkoelingsset. Nu ben ik een beetje aant overklokken, en heb de volgende results.

AMD Athlon 2800+@2500mHz

MBM5:
CPU Diode: 22
CPU Socket: 34
Case: 24

Zijn deze temps een beetje te vertrouwen, want dit lijkt mij zo laag met een vcore van 1.8v

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00

Epsilon

check je bios even want die CPU diode kan zowieso nooit koeler zijn dan de van je CPU socket (wanneer de boel correct installed is).

34c idle kan overigens goed. Stressed ook als je in een beetje koele kamer zit en je een fan op je mobo richt (dat helpt behoorlijk).

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Epsilon schreef op 20 oktober 2004 @ 11:07:
check je bios even want die CPU diode kan zowieso nooit koeler zijn dan de van je CPU socket (wanneer de boel correct installed is).
Waarom kan dat niet, ik heb dat al op diverse mobo's meegemaakt hoor.
De socket sensor zit namelijk gewoon in het socket en de diode is de interne cpu sensor (zoals je wel weet)
Met waterkoeling kan het goed voorkomen dat de diode lager wordt dan de socket, omdat in het socket de warmte van de proc blijft hangen, en in de cpu zelf de warmte meteen (goed) wordt afgevoerd door de wc.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-02 11:21
El Snorro schreef op 20 oktober 2004 @ 11:54:
[...]

Waarom kan dat niet, ik heb dat al op diverse mobo's meegemaakt hoor.
De socket sensor zit namelijk gewoon in het socket en de diode is de interne cpu sensor (zoals je wel weet)
Met waterkoeling kan het goed voorkomen dat de diode lager wordt dan de socket, omdat in het socket de warmte van de proc blijft hangen, en in de cpu zelf de warmte meteen (goed) wordt afgevoerd door de wc.
dit is bij mij ook het geval met luchtkoeling (zalman 7000B-CU), alleen is het verschil niet zo groot:
Diode: 42 C
Socket: 44 C

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Je kunt het beste in de bios checken wat je temps zijn. En dan in mbm de goede sensor selecteren. Dus de sensor die overeenkomt met de waardes in je bios