[PHP] Array uit een form halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een form, daar zo komen 30 resultaten (uit een DB) in een 'editbox' te staan (onder elkaar allemaal)
deze wil ik daar kunnen aanpassen en dan moet hij al de aangepaste updaten in de DB.

Nu mijn vraag is, hoe krijg ik een array uit een form? want dat lukt mij dus niet helemaal...

hier staat mijn code: http://www.pastebin.com/111867
(wel een beetje wirwar code, komt omdat ik veel aan het testen ben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

RTFM: Kijk eens op www.php.net en www.w3.org. op w3.org staat precies uitgelegd hoe forms werken, en dus ook hoe je arrays kan maken. Op php.net staat uitgelegd hoe je verschillende waarden in 1 array kan stoppen.

Het komt er grotendeels op neer dat je de naam van een veld "Rijtje[0]" en verder moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 17:00
$_POST['omschrijving'] is nu al een array. Die kan je dus gewoon uitlezen met een lus en zo verder verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

PHP:
1
echo "<td width='100'><input size='12' type='text' name='lev_code[]' value='$artikel[lev_code]'></td>";

Zoals jij het daar gedaan hebt met de toewijzingen van namen zou het automagisch in php een array worden. Wat lukt er dan precies niet? Iets meer toelichting zou wel handig zijn. :)

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan nadat ik heb gesubmit alle resultaten tonen?
dus niet enkel lev_code[LAATSTE GETAL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

RTFM: php.net en dan arrays en bijv. foreach (en print_r)
Pagina: 1