Toon posts:

[Word] Waar wordt autocorrectie info opgeslagen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

we hebben een probleem bij ons op het werk namelijk wij hebben een hele lijst meej codes van de autocorrectie in de computer staan.
ff een voorbeeldje als wij O: hebben we ingesteld dat er O: 8452dg96 moet komen te staan dat is een typenummer. en zou hebben we dus een hele lijst erin gezet.
MAAR!.... al die dingen worden ergens weg geschreven in een bestandje op je schijf maar wij weten niet waar dat bestandje wordt opgeslagen. het is voor ons erg belangrijk om te weten. want als bijvoorbeeld het systeem zou crashen, dan zijn we die dingen ook kwijt. dus eigenlijk willen wij erachter zien te komen waar dat bestandje zich bevindt zodat we daar een back-up van kunnen maken.
dit is dus ons grote probleem en het zou ons veel minder tijd kosten als het zou lukken anders moeten we al die hele lange type nummers opnieuw in gaan typen. :S en dat willen we natuurlijk niet. Vooral niet als je na gaat dat we meer als 8000 typenummers hebben. daarom willen wij vragen of iemand ons kan helpen met dit probleem, owja we gebruiken windows 2000 misschien hebben jullie er wat aan om dat te weten. als je nog verdere info nodig heb voor dit probleem laat het dan maar ff weten.

we zouden je erg dankbaar zijn _/-\o_

dus plz help ons

alvast hartelijk bedankt!

groetjes Collin

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal gesproken is dit opgeslagen in je normal.dot :)

Verwijderd

Topicstarter
oww ty maar waar kunnen we die dan vinden???

(sry 4 our noobism.... lol)

als we dit weten dan zijn we je voor altij dankbaar
many thanks

collin 8)

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hier
code:
1
C:\Documents and Settings\{username}\Application Data\Microsoft\Templates
(Als het goed is...)

Klik anders op "Tools" --> "Options" --> Tabblad "File Locations" en kijk waar "User Templates" naar verwijst.

[ Voor 29% gewijzigd door CoRrRan op 20-10-2004 11:29 . Reden: Sorry voor de layout... ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
thx,

we zullen het proberen en we laten wel weten of het gelukt is of niet.
als het niet lukt zien we wel weer ff verder.

alvast heel erg bedankt voor alle moeite

greetz

collin

Verwijderd

Topicstarter
sry,

we hebben het geprobeerd om te zoeken maar we kunnen het niet vinden. we komen niet verder als c:\Documents and Settings\ankie..... en dan staat er gin map met application data. misschien zal dat wel komen doordat we een nederlandse versie hebben (windows 2000 Professional). dus ook dat idee van tools options en dan tabblad "file locations" werkt dus niet. (we zitten op ons bedrijfsnetwerk misschien gaat het wel daarheen dah weten we ook niet dus we zijn bijna aan het einde van ons latijn dus daarom maar weer ff vragen hier op het forum).

sorry hoor dat we het jullie amal zo moeilijk maken maar het is echt een rot probleem.

ik hoop dat we het toch opgelost krijgen.

groetjes collin :'(

• MrDry
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Je kan toch met de zoek functie van windows op zoek gaan naar normal.dot?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
ook al gedaan maar vind alleen maar een dot bestandje en als ik die open zie ik helemaal niets

greetz collin

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:09:
ook al gedaan maar vind alleen maar een dot bestandje en als ik die open zie ik helemaal niets

greetz collin
Het is normaal als je normal.dot opent met Word dat je niks ziet. Een dot-bestand is een template waarop Word dan een nieuw document baseert bij het openen.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Surfer
  • Laatst online: 21-12 23:16

Surfer

~

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 11:54:

we komen niet verder als c:\Documents and Settings\ankie..... en dan staat er geen map met application data.
Waarschijnlijk staat het weergeven van systeem en hidden mappen uit dan. Kijk eens naar Extra --> Mapopties --> Weergave
en dan iets van systeemmappen verbergen én iets van verborgen mappen uitzetten. En dan nog eens in c:\Documents and settings\[username] kijken...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Topicstarter
aha

maar is dat het bestandje dat ik nodig heb?? ik kan het alleen zien als ik instel dat ik ook verborgen bestanden kan zien.

als ik van dat bestandje een backup maak heb ik dan die lijst van de autocorrectie ook???

groetjes collin

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je wel hebt ingeschakeld dat je verborgen- en systeem bestanden ziet? Opties van je verkenner.
edit:
Ik ben traag.

Hieraan gerelateerd: de woorden in de spellchecker staan in C:\Documents and Settings\{user}\Application Data\Microsoft\Proof\Custom.dic

Heb je het eigenlijk wel over Word/MS Office? Je zegt namelijk niets over welke applicatie :+

offtopic:
Een topictitel is er om duidelijk te maken wat precies de vraag / discussie is en het ene woord "autocorrectie" is dat totaal niet. Ik doe het nu even (en gok op Word, laat het anders even weten via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport). Kies voortaan ajb een duidelijke topictitel en lees het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif SA Policy even door :)

Groeten is trouwens niet nodig in elke reply. Daar is je nickname/signature voor en dat doe je in het echt ook niet na elke zin ;)

edit:

OK, gevonden. Ik zou zeggen: probeer het? Kopieer het naar een andere PC en je weet het. Aan het handje houden is niet de bedoeling: de enige manier waarop je er meer van leert is door het zelf te proberen, F1 in te drukken en te lezen, nog eens proberen, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2004 12:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Surfer
  • Laatst online: 21-12 23:16

Surfer

~

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:26:
aha

maar is dat het bestandje dat ik nodig heb?? ik kan het alleen zien als ik instel dat ik ook verborgen bestanden kan zien.

als ik van dat bestandje een backup maak heb ik dan die lijst van de autocorrectie ook???

groetjes collin
Ik weet niet welk bestandje je nodig hebt, maar zie

[rml]CoRrRan in "[ Word] Waar wordt autocorrectie info opg..."[/rml]

offtopic:
Je hoeft niet overal je naam+groetjes onder te zetten, zie Netiquette

Edit: F_J_K :D We zijn elkaar net te snel af

[ Voor 5% gewijzigd door Surfer op 20-10-2004 12:34 ]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

SrFr schreef op 20 oktober 2004 @ 12:25:
Waarschijnlijk staat het weergeven van systeem en hidden mappen uit dan. Kijk eens naar Extra --> Mapopties --> Weergave
en dan iets van systeemmappen verbergen én iets van verborgen mappen uitzetten. En dan nog eens in c:\Documents and settings\[username] kijken...
Idd, ik was natuurlijk weer een belangrijke stap vergeten, tsja, krijg je als je standaard bij de eerste installatie van Windows meteen alle bestanden op "Show" zet... dan vergeet je af en toe dat niet iedereen dat doet. :*)

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

F_J_K schreef op 20 oktober 2004 @ 12:30:

Hieraan gerelateerd: de woorden in de spellchecker staan in C:\Documents and Settings\{user}\Application Data\Microsoft\Proof\Custom.dic
[/quote]

Deze moet je inderdaad hebbe collin. Zet deze op de server als backup en je heb hem. In sommige gevallen kan je hem zelfs in het profiel zetten zodat hij automatisch overgenomen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
owkee allemaal bedankt!!!!!!!!!

ps: ja het ging over MS office

greetz collin

Verwijderd

Topicstarter
lol maar ik heb nog een laatste vraag:

waar kan ik die folder in windows 98 vinden? (engels talig)
en is het bij XP gewoon hetzelfde als in 2000? en wat moet ik doen meej dah normal.dot bestandje? niets? of moet ik dah bij dah CUSTOM bestandje zetten?

dit was echt het aller aller laatste

ty

groetjes collin

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 21:44
Je kunt toch ook zelf wat denkwerk verrichten?

In Windows 98 kun je de map application data vinden in: c:\windows\application data\. En in windows 2000 is het idd hetzelfde als in windows XP.

Wanneer je nu op een andere PC gebruik wil maken van die autocorrectielijst, vervang je op dat systeem gewoon de normal.dot door de normal.dot die je nu gevonden hebt. (Op dezelfde plaats)

Dan zal je voor elk document dat je aanmaakt over de juiste lijst beschikken.
Pagina: 1