Geen Digitaal geluid met AC3 Codec...

Pagina: 1
Acties:

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 19:19
Laatst heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd en als codec het codec pack all in one geinstalleerd. Voor de aansluiting op mijn receiver gebruik ik een coaxiale dgitale kabel. Als ik nu een film start met een Dolby Digital spoor wordt dit niet op mijn receiver herkent. Hij geeft alleen pro logic weer. (zelfde probleem voor meerdere players...MP 9 en BS Player) Voordat ik mijn pc opnieuw had geinstalleerd werkte het wel... Ik kan me niet herinneren dat ik vorige keer aanpassingen hoefde te maken bij de instelingen van de codec (AC 3). De onboard geluidskaart is correct geinstalleerd en geconfigureerd. Aan de receiver is ook niks veranderd. Het probleem zal dus toch in de codec zitten. Het viel me op dat er in het output menu van de codec allerlei keuzes staan waaronder 4.1, 5.1, pro logic ed. maar geen Dolby Digital of DTS. Ik heb al gezocht op het forum en op de site vd codec...ik kom er echet niet uit. Heeft iemand een idee?

B.v.d.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik ben denk ik heel dom hoor. Maar dit is nou precies een van mijn grootste ergernissen op dit moment, je wil digitaal een DD 5.1 stream uit je pc naar je receiever sturen en dat lukt niet.

In theorie is het zo makkelijk als de ac3 decoder instellingen na te lopen en te kiezen voor SPDIF output (waarna je stereo pc speakertjes alleen static geven en je receiver DD 5.1 zou moeten herkennen). Maar niets is minder waar, in 9 vd 10 gevallen werkt dit niet in een keer.

Ik heb dit nou al meer dan 10x ingesteld op vers geinstalleerde machines en heb nog steeds geen vaste routine om het werkend te krijgen. Zaken die voor mij in het verleden hebben gewerkt:
- Afspelen van een echte DVD met powerDVD en langs de SPDIF DD 5.1 krijgen
- AC3 Codec opnieuw installeren (weet zeker dat je de nieuwste hebt
- Zoom player stelt je in staat AC3 codecs te registreren
- Schakelen tussen Wave-out en Direct3D device in codec registration (staat bij nu op wave out)

Mocht er iemand een 100% werkende routine hebben om AC3 bestanden netjes via de SPDIF te sturen dan houd ik me aanbevolen.