F-lock op logitech keyboard manipuleren.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb zo'n logitech keyboard met een f-lock knop. Standaard doen de f-toetsen iets onnodigs (undo, redo, forward, etc.), maar als ik de f-lock toets indruk gedragen ze zich weer als f-toetsen.

Ik wil echter meestal mijn f-toetsen gebruiken, en niet de alternatieve functie. Het liefst zet ik dus f-lock aan. Er bestaat een .regbestand voor windows dat dat doet, dus ik weet zeker dat het technisch mogelijk is. De vraag is natuurlijk: is het ook praktisch mogelijk...

Elders op het net wordt geadviseerd om de alternatieve key-codes te mappen naar de bijbehorende f-toetsen, maar daarmee verlies ik de mogelijkheid om de alternatieve functie te gebruiken. Voor mij is dat dus geen oplossing.

Het lijkt me dat je die f-lock op dezelfde manier moet kunnen manipuleren als num lock, scroll lock en caps lock. Setleds beperkt zich echter tot de genoemde locks - dus zal ik iets anders moeten doen...

Heeft iemand een idee?

specs
Debian sid, x86, 2.6 kernel, xfree 4.3.0.dfsg.1-8 (standaardpakket)

edit:
specs vergeten... sorry

[ Voor 7% gewijzigd door kvdveer op 20-10-2004 10:45 ]

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 20:52
xmodmap geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

kvdveer schreef op 20 oktober 2004 @ 10:42:
Ik wil echter meestal mijn f-toetsen gebruiken, en niet de alternatieve functie. Het liefst zet ik dus f-lock aan. Er bestaat een .regbestand voor windows dat dat doet, dus ik weet zeker dat het technisch mogelijk is. De vraag is natuurlijk: is het ook praktisch mogelijk...

Elders op het net wordt geadviseerd om de alternatieve key-codes te mappen naar de bijbehorende f-toetsen, maar daarmee verlies ik de mogelijkheid om de alternatieve functie te gebruiken. Voor mij is dat dus geen oplossing.
Het regbestand voor windows doet niets anders dan die alternatieve codes naar de functietoetsen mappen, volgens mij - als je deze bedoelt tenminste.

Volgens mij heeft de F-lock geen scancode en kan aanslag of status van dat ding dus niet met software geregeld worden.

Wat je zou kunnen doen is standaard die mapping uitvoeren, een sneltoets met een scriptje definieren die de mapping uitzet, en dan verder met de f-lock werken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 20:52
speel anders ff met het 'xev' commando.. mochten er andere keycodes uitkomen, dan kan je deze wel anders mappen..