[MySQL] data koppelen aan hyperlink

Pagina: 1
Acties:

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb een MySQL database met daarin al m'n DVD's, CD's enz.
Via een php script kan ik zoeken in die database op bv. (bij dvd) titel, cast of genre.

Nu heb ik vrij marginale info in die db staan, voor DVD's bv. titel, cast, episodes (bij series), genre, speelduur, regiocodes.
Ik wil graag wat meer info aan de dvd's koppelen, een korte omschrijving, misschien een hoesje erbij.

Ik weet dat je van die progs hebt om dat voor elkaar te boksen, alleen ik weet niet hoe ik de data van die progs in m'n database krijg, en als ik direct voor alle films het volledige overzicht laat zien, wordt het een beetje onoverzichtelijk met zo'n 800 titels.

Op dit moment heb ik in m'n sql db in het veld "titel" niet gewoon The Green Mile staan, maar <a href="http://www.imdb.com/title/tt0120689/">The Green Mile</a>

Zoals jullie zien is dit niet echt een mooie oplossing, en nogal bewerkelijk. Ik moet voor alle titels, dus zowel DVD's als CD's als games enz. enz. zelf de link opzoeken en die in Mysql invoeren.

Zijn er misschien mensen die een betere en vooral makkelijkere oplossing weten?

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een mogelijkheid is om een nieuw veld te maken, en daar de waarde "tt0120689" in te stoppen, en die vervolgens te echoen. Je kan ook de URL http://www.imdb.com/find?q=The%20Green%20Mile in een array inlezen, en daar dan vervolgens naar de eerste regel met "<a href=\"/title/" zoeken (ik heb de \ maar vast toegevoegd voor je), en het stuk erna ("tt0120689") eruit filteren.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

BierPul

2 koffie graag

Ik denk dat dit moeilijk goed te maken zal zijn :(

Zoek op IMDB maar es op 'Scary Movie' (http://www.imdb.com/find?tt=on;nm=on;mx=20;q=Scary%20Movie)

De eerste entry is scream.

Ik denk dat dit niet generiek op te lossen valt.

Als zou ik wel mn datamodel een beetje aanpassen (titel en url scheiden).

Maar verder ben ik bang dat je je gewoon even in moet zetten om de bijbehorende data aan te vullen ;)

Ja man

• Tsunami
  • Niet online
Je hebt gelijk BierPul. Ik had al wel zo'n gevoel dat het niet perfect zou werken :( Dan wordt het idd toch maar alles zelf in je database gooien...

[ Voor 7% gewijzigd door Tsunami op 20-10-2004 11:13 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:58

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb ook ooit een scriptje / databaseje gemaakt met daarin al m'n films / DVD's en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb gewoon van iedere film het ID bij imdb opgezocht en dat in de database opgeslagen. De eerste keer als je er 50 wil opslaan is 't een vervelend werkje, maar als je het bijhoudt is het zo gepiept :P

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een script maken dat het gros opzoekt op IMDB (dat zal namelijk best goed gaan), en daarna de paar uitzonderingen zoals Scary Movie (mooie trouwens, dat is niet zo netjes van de IMDB search) die fout gaan met de hand corrigeren.

Dat scheelt je in elk geval nog het werk om ze allemaal met de hand te doen.

• Tsunami
  • Niet online
Das allemaal leuk en aardig, maar hoe weet je of het fout gaat of niet? Je kan niet de ingevoerde titel vergelijken met wat er op de site staat, want op de site staat bijvoorbeeld "Green Mile, The" of "Scary Movie (2000)". Dan zou ik toch liever voor de handmatige manier kiezen, dan weet je tenminste zeker dat het altijd goed gaat.

Verwijderd

dj_tsunami schreef op 20 oktober 2004 @ 18:03:
Das allemaal leuk en aardig, maar hoe weet je of het fout gaat of niet? Je kan niet de ingevoerde titel vergelijken met wat er op de site staat, want op de site staat bijvoorbeeld "Green Mile, The" of "Scary Movie (2000)".
Nou, dat kan al best, want je kunt woord voor woord vergelijken (ofwel: komen alle woorden in mijn titel ook voor in de IMDB titel). Zoniet, dan kun je de link vlaggen als `verdacht'.

En anders: je ziet dat het fout is op het moment dat je de gegevens opvraagt. Voor die tijd had je de gegevens blijkbaar niet nodig, dus maakt het ook niet uit dat ze niet correct waren. Zodra je ziet dat ze fout zijn kun je ze met de hand corrigeren, en zijn voor de toekomst ook in orde.

Lazy evaluation ;)
Pagina: 1