Toon posts:

Tweede partitie aanmaken....

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een tweede partitie aanmaken, zonder mijn bestaande data kwijt te raken. Ik heb het al met fdisk geprobeert maar daar kan ik maximaal een partitie van 8 mb maken, en daar heb ik weinig aan. Er is wel genoeg ruimte vrij (10Gb).

Zit er nog wat anders op dan boel te wissen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Partition Magic
*out*

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kom ik daaraan, heb zo'n beetje heel inet afgezocht en ik kan alleen maar een niet funtionerende demo vinden......

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Hebt zeker win 98. Met 98 SE kun je met fat 32 ook partities groter dan 8 Gb maken, in win 98 is het max met fat 32 8GB.

Verwijderd

Topicstarter
hehe white feather, volgends mij las je niet helemaal goed, ik kon maar een partitie van 8 MB aanmaken, Geen GB.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Je moet een programma hebben die dat zonder dataverlies doet: partion magic

Heb je zo gevonden hoor
Alle warez sites al gecheckt ;)

Verwijderd

je hebt FIPS, doet de truc in 1x, is voor dos, maarre, errug ingewikkeld, als je al nietmet fdisk overweg kan, laat fips dan ook maar zitten

hij staat op freshmeat en is GPL (gratis) http://www.freshmeat.com/appindex/1998/07/30/901838375.html

suc6

Verwijderd

Euh...Witte Veder: je bent onzin aan het verkopen. Zelfs Win95 OSR2 kan al partities groter dan 8 GB aan. Win 98 first edition trouwens ook. Sterker nog: ik heb mijn Win98 FE draaien op een 27,3 GB HDD.

Bij partities groter dan pakweg 8 GB wordt trouwens de FAT32X indeling gebruikt.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
de FAT32X indeling
Is eigenlijk geen andere indeling. Maar hiermee geeft Windows aan dat de partitie boven de 1024 cylinders uitkomt, iets wat niet opgeslagen kan worden in de partitietabel. Dus wordt de informatie in de partitietabel (gedeeltelijk) genegeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens, bedankt voor de info, maarr uiteindelijk heeft FIPS de truck gedaan.

maaruh joostlek, hoezo ingewikkeld????? Dat proggie is zo gemakkelijk als het maar kan!!
Pagina: 1