Toon posts:

[2003] NTBackup failed Event ID: 5634 (failed to mount)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de backup op tape krijg ik ineens de laatste tijd de melding

Windows Small Business Server Backup failed (Event ID: 5634) Alert on SERVER

Nadere informatie kom ik uit op dit

Backup Type: Copy

Backup started on 19-10-2004 at 2:01.
The requested media failed to mount. The operation was aborted.
The operation was ended.
Backup completed on 19-10-2004 at 2:05.
Directories: 93
Files: 1000
Bytes: 176.496.821
Time: 3 minutes and 34 seconds

Een google search leverde mij dit op:

http://support.microsoft....831664&product=sbserv2003

Het daarbij horende update bestand heb ik gedownload en geinstalleerd en nog krijg ik de melding.

Tapes zijn vervangen door nieuwe dus daar ligt het niet aan.

Mis ik iets of zie ik iets over het hoofd en is dit super simpel om op te lossen?

Verwijderd

tapes zijn wel gelabeld? oftewel ze zijn "geformateerd" in de drive zoniet even doen anders kan de tapestreamer niet op de tape schrijven

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Heb je toevallig de mogelijkheid om dit ook even te testen met Veritas Backup Exec? Er is een gratis demo versie voor 30 dagen te downloaden op hun site, zo kun je een software probleem uitsluiten. Wil je zeker weten dat het niet aan de drivers ligt, installeer dan ook de veritas backup drive drivers.

Verde is het verstandig om de tape's eerst eens te labelen of een quik format zodat je er zeker van bent dat je de tape kunt benaderen/beschijven.

Ik verander nog even je topic titel zodat 2003 tussen [ ] haken staat, en er NTBackup in de titel staat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij backuped wel alles maar aan het einde zegt hij dit dus.. en format etc helpt niet..
verritas zou maybe wel kunne werken maar is gewoon te duur in aanschaf. 800 euro

Verwijderd

Daarom ook de tip om de demo versie te proberen.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mogelijk is de removable storage service niet gestart. Even handmatig starten. Ik had dit ook een tijdje, vreemd genoeg is de sbs server nu wel weer in staat deze service zelf te starten. Dit probleem kwam door (de installatie en) verwijdering van Tapeware.
[edit] Sorry dacht dat de backup niet gestart was - NVT :o

[ Voor 17% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-10-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:34:
Daarom ook de tip om de demo versie te proberen.
ik weet wel bijna zeker dat dat gaat werken.
kan het alleen niet maken bij een bedrijf te gaan kutte met demos etc..
de backup werkt wel alleen aan het einde krijg je die melding ..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

ik weet wel bijna zeker dat dat gaat werken.
kan het alleen niet maken bij een bedrijf te gaan kutte met demos etc..
de backup werkt wel alleen aan het einde krijg je die melding ..
als dat bedrijf geen behoefte heeft aan een werkende backup :?

beetje raar, voor 800 euro heb je tenminste betrouwbare software, maarja het zal wel niet zo belangrijk zijn die backup van bedrijfsdata..

tijd om je salesman langs te sturen ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het lijkt er dus op dat de backup bij de verificatie de tape niet oppakt, dus eigenlijk toch die removable storage service die hij losgooit zeg maar. Het schijnt dat als je verificatie uitzet SBS backup toch gewoon gaat verifiëren... haha. Overigens als de kosten heel belangrijk zijn http://www.zones.com/cgi-...tml?id=000893510&zone=zbs je kunt veritas 9.1 ook wel goedkoper kopen. Ik zou zeker ook liever maar Veritas aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 21 oktober 2004 @ 21:54:
[...]

als dat bedrijf geen behoefte heeft aan een werkende backup :?

beetje raar, voor 800 euro heb je tenminste betrouwbare software, maarja het zal wel niet zo belangrijk zijn die backup van bedrijfsdata..

tijd om je salesman langs te sturen ;)
de backup werkt en heeft zonder fouten ook gewerkt alleen sinds kort geeft hij dit als melding.. en ik zie het nut niet in om andere software te leveren als dit goed gewerkt heeft en opzicht nog steeds doet..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan het niet zo zijn dat de software in eerste instantie een tape wil mounten welke er niet in zit (en dus een melding geeft) maar dan toch gaat backuppen (176mb staat inmiddels op die tape) en dan achteraf dus die melding geeft

maw: dan is er dus niks aan de hand, behalve die melding

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1