[Firefox/Mozilla] Geen reactie programma's bij trage website

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik gebruik zowel een PC met Mozilla alsmede een PC met Firefox, maar op beide systemen (op aparte internet verbindingen) loop ik zeer regelmatig tegen het feit aan dat beide programma's totaal niet meer reageren als er in 1 van de windows een pagina geladen wordt vanaf een traag reagerende server, bv www.fok.nl (ik zit in het buitenland dus dat zal ook heus wel meespelen).

Het lijkt wel alsof zowel Mozilla als Firefox intern alles blokkeren totdat de gewenste data eindelijk eens binnen is.

Ik heb al met Google en de GoT search gezocht maar eigenlijk nog geen oplossing gevonden.

Zit er misschien ergens een optie in beide programma's een optie om de time-out time te verkorten. Ik heb liever een time-out dan iedere keer te moeten wacht totdat het programma weer eens reageert.
Op XP verdwijnen windows gewoon van de taakbalk da's toch ook niet de bedoeling.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Dat probleem heb ik toch niet met Firefox (1.0PR nu).
Zowel op de Windows XP als Gentoo Linux bak gaat het goed.

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke versie van Mozilla en Mozilla Firefox gebruik je? Dit is te vinden door 'about:' (zonder de ') in te tikken in de adresbalk.

[ Voor 7% gewijzigd door Boomerang op 20-10-2004 10:50 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
FireFox is versie 0.10

Mozilla weet ik zo snel even niet want ik zit op m'n werk. =)

Senile! Senile Oekaki

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

André

Analytics dude

Hmm, komt me bekend voor. Het gebeurd bij mij ook regelmatig, dan loopt 1 van de schermen even 'vast' omdat ie iets aan het laden is wat heel traag gaat en spontaan gebeurd er in alle schermen ook niets meer. Sluit ik dat ene scherm dan lopen die anderen direct weer door. Ik heb er nog nooit wat over gelezen en kan er ook niets over vinden.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Bij fok.nl heb ik dat ook. Die hele site is trouwens nogal erg traag ondanks de paar trucjes die ze in het forum voorstellen.

Bij sites met Java (dus niet Javascript!) wil dat ook nog weleens lukken, maar dat heb ik dan ook weer met Internet Explorer. In dat geval ligt het dus meer aan Java en de JVM dat het zo traag is. Je ziet dan ook een hogere load op je systeem (cpu, mem).

Voor Mozilla Suite en Firefox zijn er een aantal snelheidstweaks. Sites laden dan sneller maar ik heb niet het idee dat dit het probleem van bijv. fok.nl oplost.
Het blijft traag en het blijft beetje haken. Met 1.0 PR is dit al aanzienlijk verbeterd t.o.v. 0.9.x want daar knalde Firefox er zelfs uit wanneer er teveel tabs van fok.nl stonden te laden.
Pagina: 1