Toon posts:

Nieuw Mengpaneel, welk merkt type?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo.. beetje verdwaald in het A/V forum :7

Ik mag voor de bar/discotheek waar wel eens draai een nieuw mengpaneel uitzoeken.
Over budget is nog niet gesproken, maar ik denk liefst zo goedkoop mogelijk, maar dan toch wel profi spul. (ik weet het, het klink tegenstrijdig :+ )

De situatie is daar als volgt: (ik zal niet te veel in details treden)

3x versterker + bijbehorende speakers: 4x top, 1x sub
Jbl crossover: Ingesteld en op slot gezet door een extern bedrijf, dus kunnen en hoeven we ook niets aan te veranderen.
2x sl1200 en 2x pioneer cdj-100, verder brengen sommige mensen wel eens eigen spullen mee, dus daar moet rekening mee gehouden worden.

Ik ben zelf wat aan het zoeken geweest en kwam eigenlijk al snel op de volgende 2 uit:
(ik ga er van uit dat ze techinsch gewoon goed zijn, dus daar zal ik niet op in gaan.)

1: Technics Sh-Mz1200
Heb ik zelf ook, heeft alle in en outputs die je nodig zou kunnen hebben, en is verder gewoon een fijn mengpaneel om mee te werken.
Overzichtelijk en makkelijk, ook voor de minder ervaren/niet dj's die daar wel eens aan het werk zijn.

2: Pioneer DJM-500
Heb ik zelf wel eens mee gewerkt, en voelde toen wel goed aan, degelijk en ook niet te ingewikkeld om mee om te gaan.

Verder heb ik wel met andere mengpanelen gedraaid, maar die vallen in dit geval boven of ver beneden de maat.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk het volgende:
Is er iets op tegen om een van deze aan te schaffen, en welke zou dan jullie voorkeur hebben. En heeft er anders iemand nog sugesties voor een ander merk/type wat in de buurt komt van deze qua prijs/prestaties..

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 16:07
die cd spelers van pioneer (cdj-100). die moet je nemen die zijn lache

Hallo!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

YoramScheer schreef op 20 oktober 2004 @ 10:48:
die cd spelers van pioneer (cdj-100). die moet je nemen die zijn lache
Sorry maar heb jij de startpost wel gelzen??? De vraag is wat voor mengpaneel hij moet nemen, die cdj-100's hebben ze al 8)7 .

Maargoed, ik denk dat je het best voor de pio 500 kan gaan, die is het bekender in de dj-wereld (iig meer de standaard) dan die technics.
Als het zou kunnen zou je misschien een (2e hands? ) dateq kunnen kopen, is iig handig als andere mensen ook nog hun apparatuur erop ansluiten (altijd genoeg kanalen :P )

You are free to do as we tell you to

Verwijderd

Topicstarter
sleeping_hollow schreef op 20 oktober 2004 @ 10:59:
[...]

Sorry maar heb jij de startpost wel gelzen??? De vraag is wat voor mengpaneel hij moet nemen, die cdj-100's hebben ze al 8)7 .

Maargoed, ik denk dat je het best voor de pio 500 kan gaan, die is het bekender in de dj-wereld (iig meer de standaard) dan die technics.
Als het zou kunnen zou je misschien een (2e hands? ) dateq kunnen kopen, is iig handig als andere mensen ook nog hun apparatuur erop ansluiten (altijd genoeg kanalen :P )
Goed punt..

Verder heb ik wel over 2ehands nagedacht, het nadeel is dat er dan vaak geen garantie op zit.
Die mensen moeten wel ergens naartoe kunnen. Ze moeten niet echt afhankelijk zijn van mij bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 11:16 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De standaard is momenteel de Pioneer djm-600... zij het dat de meningen nogal verschillen over de kwaliteit van het beestje...

2e hands Dateq is ook een goeie optie, die zijn wat robuuster gebouwd en je kan er meerdere kanalen op kwijt..

Als je dan toch zou moeten kiezen uit de 2 paneeltjes die je zelf al gevonden heb, neem dan de Technics.. omdat je er zelf al ervaring mee hebt, en kwalitatief boven die Pioneer uitsteekt!

Verder>

Welke mengpanelen heb je zelf allemaal al geprobeerd en wil je niet hebben?
En wat is het budget wat je aan zo'n ding kwijt wil?

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 20-10-2004 12:19 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

sorry maar die pioneer is niet echt hufter/drank/sigaret proof(het ding is gewoon crap gebouwd)
oke er zit een leuk effectje in maar dat kan je ook los krijgen.

voor een bar/diskotheek zou je beter voor een dateque kunnem gaan een lmp 7.3 of een apollo degelijk (nederlands) product en heel (positief) bekend in de dj wereld
(de xtc was niet voor niets de lieveling aan het begin vd house generatie)
voor meer info check je gewoon ff http://www.dateq.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:49:
sorry maar die pioneer is niet echt hufter/drank/sigaret proof(het ding is gewoon crap gebouwd)
oke er zit een leuk effectje in maar dat kan je ook los krijgen.

voor een bar/diskotheek zou je beter voor een dateque kunnem gaan een lmp 7.3 of een apollo degelijk (nederlands) product en heel (positief) bekend in de dj wereld
(de xtc was niet voor niets de lieveling aan het begin vd house generatie)
voor meer info check je gewoon ff http://www.dateq.nl/
Het nadeel van een dateq appolo is dat ie nogal wat duurder is: € 1350,00 Incl. BTW (Adviesprijs: € 1428,00)

Weet iemand misschien een shop waar je zulke dingen ook kunt uitproberen in de buurt van Breda? Correct Rotterdam ben ik al eens geweest, maar daar vond ze zijn niet eens echt behulpzaam als je iets ECHT wil uitproberen.. (ook de prijzen daar zijn niet echt laag).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 13:41 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm.. probeer goris discomaterialen in delft eens.

Wise enough to play the fool

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als het echt budget moet zijn>

SYNQ smx1

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/synq-smx1.jpg

kost je rond de 500 euro.. en biedt veeeel voor het geld (incl effectenbak)

Als je iets zoekt in de prijsklasse Dateq/Pioneer zou ik eens kijken naar de Ecler NUO-5..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

<Ik zou voor een Dateq gaan als je er budget voor kan krijgen.
Mocht die te duur zijn, tweedehands Dateq.
Als dat niet gewenst is: kijk eens naar een img stageline dingetje ofzo.
http://www.monacor.com/en...katid=376&spr=EN&brand=IS

Die zijn goedkoper dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Chiron schreef op 20 oktober 2004 @ 15:11:
Als het echt budget moet zijn>

SYNQ smx1

[afbeelding]

kost je rond de 500 euro.. en biedt veeeel voor het geld (incl effectenbak)

Als je iets zoekt in de prijsklasse Dateq/Pioneer zou ik eens kijken naar de Ecler NUO-5..
Kun je ook onderbouwen waarom? :)
Pagina: 1