Wannneer ik in Photoshop een action aanmaak waarin een afbeelding verkleind wordt naar 60% en vervolgens wordt "gesaved for the web" in JPG medium is de afbeelding in dit voorbeeld uiteindelijk 2 kb. Wanneer deze action in batch wordt losgelaten op alle afbeeldingen, waarbij de eerste afbeelding waarmee ik de action maakte ook bij zit, is het bestand ineens 6 kb. De afmeting is netjes gereduceerd naar 60%, maar waar het verschil in bestandsgrootte vandaan komt is echt een raadsel.
Weet je dat zeker? Gaat het alleen zo bij die ene afbeelding? Zijn er andere instellingen in "Save for Web" die je nog moet veranderen? En hoe groot is de rest van de plaatjes dan? Om wat voor plaatje gaat het dan, is jpg wel het juiste formaat?
* André probeert maar wat
* André probeert maar wat
Ja, heel zeker, heb het tot 6 keer aan toe getest. Hij gaat van jpg naar jpg. Voor iedere afbeeling geldt: handmatig plm 2 kb, in batch 3 x groter.
En als je in je batch nou echt expliciet op "Medium" klikt, misschien slaat hij dat anders over ofzo?
Heel vaak al heel hard op medium geklikt! Toch lijkt het wel of hij de medium insteling negeert en high pakt. Echter in de action kun je nazien dat er toch echt medium staat.
Geen direct photoshop antwoord, maar met IrfanView valt zo'n batch (imagesize aanpassen en compressie e.d.) ook makkelijk uit te voeren. Misschien kun je dat ook eens proberen voor een vergelijking?
[ Voor 4% gewijzigd door MarcyDarcy op 20-10-2004 13:56 ]
Omdat het met PS dus echt niet lukte heb ik IrfanView gedownload en daar gaat het prima mee (zelfde bronbestanden en gelijke bewerking), de bestandsgrootte wordt daarmee wel wat het worden moet.
Pagina: 1