Hallo,
Misschien wel een erg domme vraag maar het lukt me nie..
Deze code heb ik nu
Ik heb 1 database (ip) met een aantal IP adressen.
Nu moet hij dus het ip waarmee de gebruiker nu op de pagina komt checken of deze in die database voorkomt.. Komt hij niet voor dan mag hij door (OK.asp) Staat hij wel in de database voor dan mag hij niet door (jammer.asp)
Maar hij checkt alleen het eerste record in de database... en kijkt dus niet verder.. dus stel ik zet local host in de database (127.0.0.1) en dan ga ik naar die pagina..
Dan gaat hij netjes naar jammer.asp omdat hij voorkomt in de database.
Maar zet ik nou ip 15.23.56.12 (bijv) in de database en 127.0.0.1 als 2e record dan ga ik gewoon naar OK.asp.. oftewel hij kijkt niet verder dan het 1e record..
Kan iemand mij helpe ? Alvast bedankt
Misschien wel een erg domme vraag maar het lukt me nie..
Deze code heb ik nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <%
Dim oConn
Dim oRS
Dim sSQL
Dim sColor
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("IP.mdb"))
sSQL = "SELECT * From IP"
Set oRS = oConn.Execute(sSQL)
Dim IPtabel, IPnu
IPtabel=oRS("IP").Value
IPnu=Request.ServerVariables("remote_addr")
If iptabel=ipnu Then
Response.Redirect "Jammer.asp"
else Response.Redirect "OK.asp"
End if
%> |
Ik heb 1 database (ip) met een aantal IP adressen.
Nu moet hij dus het ip waarmee de gebruiker nu op de pagina komt checken of deze in die database voorkomt.. Komt hij niet voor dan mag hij door (OK.asp) Staat hij wel in de database voor dan mag hij niet door (jammer.asp)
Maar hij checkt alleen het eerste record in de database... en kijkt dus niet verder.. dus stel ik zet local host in de database (127.0.0.1) en dan ga ik naar die pagina..
Dan gaat hij netjes naar jammer.asp omdat hij voorkomt in de database.
Maar zet ik nou ip 15.23.56.12 (bijv) in de database en 127.0.0.1 als 2e record dan ga ik gewoon naar OK.asp.. oftewel hij kijkt niet verder dan het 1e record..
Kan iemand mij helpe ? Alvast bedankt