[XP SP2] Recoverypartitie E:

Pagina: 1
Acties:

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Mijn laptop beschikt nu over 3 partities: C, D en E
Op C draait windows
Op D staan mijn films, mp3 etc
En E is een recoverypartitie met bestanden als: factory.002, factory.003 etc.

Ik had eigenlijk als plan de recoverypartitie E te kopieren naar mijn externe harde schijf en vervolgens de gehele (interne) harde schijf te formateren. Vervolgens een compleet schone installatie van windows.

Nu is mijn vraag, mocht ik ooit nog eens willen recoveren lukt dat dan door opnieuw 3 partities aan te maken en de gebackupte bestanden te kopieren naar E? Of zie ik hier iets over het hoofd? 8)7

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit moet volgens mij dan wel lukken, maar je moet dan wel aangeven dat E: de recovery disk is, dit kan bijv bij TweakXP (als ik het goed heb)

• HHoltman
Nou dan waag ik het erop. Ik heb alle drivers er volgens mij wel bij gekregen dus opzich verwacht ik weinig problemen maar ik wil de mogelijkheid tot recovery eigenlijk niet kwijt.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

je kan ook gewoon een partitie formateren hoor... hoeft niet meteen de hele HD

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• HHoltman
Dat heb ik ook overwogen maar dan wilde ik graag C en D samenvoegen en dan wordt de recoverypartitie toch automatisch D: en werkt het dan nog wel? Ik ben geen expert op dit gebied. :?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HHoltman schreef op 20 oktober 2004 @ 09:48:
Dat heb ik ook overwogen maar dan wilde ik graag C en D samenvoegen en dan wordt de recoverypartitie toch automatisch D: en werkt het dan nog wel? Ik ben geen expert op dit gebied. :?
Je kan beter alles formateren, want wat is het voor moeite op die recovery te kopieren naar extern en dan later weer naar intern.
(Als je de recovery laat staan, denk niet dat windows weet dat dat de recovery drive is, dat moet je nog steeds aangeven)

• HHoltman
OK, dank je wel voor je tips. Ik gooi hem wel helemaal leeg nadat ik de recovery bestanden heb gekopieerd. Ik hoop deze week mijn nieuwe harde schijf te krijgen (Seagate’s Barracuda 7200.7 Plus 200GB) daar gooi ik de bestandjes wel op :)
Pagina: 1