[PHP] Intranet authenticatie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 11:40
Ik ben bezig een intranet op te zetten binnen het bedrijf dat in principe als centraal informatiepunt gaat dienen. Nu is het probleem als volgt...

Ik zou graag willen dat gebruikers zichzelf niet hoeven in te loggen op het intranet, maar dat ze automatisch worden aangemeld met hun gebruikersnaam en wachtwoord van windows...

Is zoiets überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Ja, dat kan wel... er is zoiets als NTLM-authenticatie geloof ik, zoek daar maar eens op. Voor Apache is er mod_ntlm, maar met IIS kan het standaard. Je zou ook met een of ander tooltje kunnen uitzoeken wie op welke PC is ingelogd en dat dan vergelijken met het IP waarvandaan het request kwam :) Ik ben ook geinteresseerd iig, ik maak op dit moment een intranet voor een school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Als je IIS gebruikt kun je de authenticatie voor die Virtual Directory instellen op Integrated. Je kunt dan met $_SERVER[] de authenticated username opvragen. Welke entry daarin het is weet ik niet, maar dat kun je wel met phpinfo() opvragen.

Met apache heb ik het nog niet gezien, maar ik neem aan dat die wel een mod_ntlm oid heeft waarmee het kan.

Grr, waarom was ik nu niet een paar seconden eerder :?

[ Voor 10% gewijzigd door Gerco op 20-10-2004 09:09 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

[rml][ PHP] Manier gevonden om te authenticaten aan domein[/rml] :)

[ Voor 90% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-10-2004 09:27 ]

Stop uploading passwords to Github!