Beste allen.
Ik ben in het bezit van onderstaande Kast:
http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v1000plus.htm
Op zich een prima ding, lekker stil ( ook als je de fans op max draait ) en prettig mee te werken.
Echter , het volgende is het geval:
De CPU temp display voorop geeft bijna altijd ongeveer dezelfde waardes af.
Of ik me pc nu abuse ( 100% cpu) of niet. het is altijd rond de 59 graden en mn kast rond de 38 als ik me niet vergis.
Waar zit je sensor dan ?
Ik heb een socket 939 processor dus kon ik hem er niet meer onderplakken.
Ik heb hem eerst tussen de CPU & CPU-Cooler gehad : zelfde waardes
Maar omdat ik vond dat dat misschien het " koel" process kon benadelen heb ik hem op aanraden van Salland tussen de coolribben van mn cooler gedaan.
Ook hier weer hetzelfde resultaat .. zelfde temp waardes ( reset knopje helpt ook niet ).
Ik heb Salland & thermaltake gister ochtend zelf gemaild, helaas nog geen reply.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn of beter nog : hoe ik dit op kan lossen.
Het is geen noodzaak en de pc zelf loopt als een zonnetje, maar ik vind het gewoon jammer dat een feature die ik heb niet functioneerd ( of ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan )
Thnx alvast !
Greetz Avatar
Ik ben in het bezit van onderstaande Kast:
http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v1000plus.htm
Op zich een prima ding, lekker stil ( ook als je de fans op max draait ) en prettig mee te werken.
Echter , het volgende is het geval:
De CPU temp display voorop geeft bijna altijd ongeveer dezelfde waardes af.
Of ik me pc nu abuse ( 100% cpu) of niet. het is altijd rond de 59 graden en mn kast rond de 38 als ik me niet vergis.
Waar zit je sensor dan ?
Ik heb een socket 939 processor dus kon ik hem er niet meer onderplakken.
Ik heb hem eerst tussen de CPU & CPU-Cooler gehad : zelfde waardes
Maar omdat ik vond dat dat misschien het " koel" process kon benadelen heb ik hem op aanraden van Salland tussen de coolribben van mn cooler gedaan.
Ook hier weer hetzelfde resultaat .. zelfde temp waardes ( reset knopje helpt ook niet ).
Ik heb Salland & thermaltake gister ochtend zelf gemaild, helaas nog geen reply.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn of beter nog : hoe ik dit op kan lossen.
Het is geen noodzaak en de pc zelf loopt als een zonnetje, maar ik vind het gewoon jammer dat een feature die ik heb niet functioneerd ( of ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan )
Thnx alvast !
Greetz Avatar
Zeekr 7x Privilege AWD