Thermaltake Xaser III + probleem met CPU temp sensor

Pagina: 1
Acties:

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Beste allen.

Ik ben in het bezit van onderstaande Kast:
http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v1000plus.htm

Op zich een prima ding, lekker stil ( ook als je de fans op max draait ) en prettig mee te werken.

Echter , het volgende is het geval:
De CPU temp display voorop geeft bijna altijd ongeveer dezelfde waardes af.
Of ik me pc nu abuse ( 100% cpu) of niet. het is altijd rond de 59 graden en mn kast rond de 38 als ik me niet vergis.

Waar zit je sensor dan ?

Ik heb een socket 939 processor dus kon ik hem er niet meer onderplakken.
Ik heb hem eerst tussen de CPU & CPU-Cooler gehad : zelfde waardes
Maar omdat ik vond dat dat misschien het " koel" process kon benadelen heb ik hem op aanraden van Salland tussen de coolribben van mn cooler gedaan.

Ook hier weer hetzelfde resultaat .. zelfde temp waardes ( reset knopje helpt ook niet ).

Ik heb Salland & thermaltake gister ochtend zelf gemaild, helaas nog geen reply.
Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn of beter nog : hoe ik dit op kan lossen.

Het is geen noodzaak en de pc zelf loopt als een zonnetje, maar ik vind het gewoon jammer dat een feature die ik heb niet functioneerd ( of ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan )

Thnx alvast !

Greetz Avatar

Zeekr 7x Privilege AWD

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Dichterbij dan dat kan je met een externe sensor niet komen. Als je koeler goed koelt dan zal de temerpatuur van het koelblok ongeveer constant blijven, dus wat dat aangaat klopt het wel. Het is inderdaad jammer, kan je hem niet op je videokaart plakken of zoiets, dan heeft hij nog een beetje nut.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
De bovenste temperatuur is je maximum temperatuur, NIET je processor. Als je processor (onderste temperatuur) boven die grens komt begint ie te piepen. Daarom verandert de temperatuur boven niet. Slaj je manual er nog eens op na zou ik zeggen, daar staat het toch echt in.

Als de onderste temperatuur ook niet verandert is er wel een probleem, dan zul je je de sensor even moeten checken of die wel goed zit.

edit:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je als je je sensor tussen de koelribben hangt 59 graden kunt meten, mijn 3 ghz wordt niet eens zo warm en daar zit de sensor wel onder de processor.

[ Voor 20% gewijzigd door Blue2k op 20-10-2004 10:25 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Blue2k schreef op 20 oktober 2004 @ 10:22:
De bovenste temperatuur is je maximum temperatuur, NIET je processor. Als je processor (onderste temperatuur) boven die grens komt begint ie te piepen. Daarom verandert de temperatuur boven niet. Slaj je manual er nog eens op na zou ik zeggen, daar staat het toch echt in.

Als de onderste temperatuur ook niet verandert is er wel een probleem, dan zul je je de sensor even moeten checken of die wel goed zit.

edit:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je als je je sensor tussen de koelribben hangt 59 graden kunt meten, mijn 3 ghz wordt niet eens zo warm en daar zit de sensor wel onder de processor.
Ja sorry,
Dat had ik verkeerd gemeld.
Bovenste temp is idd " Alarm temp " en die staat steeds "rond" de 59
Onderste is dan me cpu en die staat echt rond de 38. ( lijkt me wat weinig voor een AMD 3500+ wanneer je doom3 max resolutie etc speelt ;) )

en tsja : qua aansluitingen ..
Er loopt een sensor naar me cpu en die heeft men bij Salland tussen mn coolribs gepropt ( daarvoor waren die waardes hetzelfde dus maakt eigenlijk niets uit , er moet gewoon evrschil zijn in temp tussen boot en heavy load )
voor de rest valt er weinig aan te sluiten denk ik zo ?

[ Voor 16% gewijzigd door 4v4t4r op 20-10-2004 11:29 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Tsja, denk toch dat de koeler zo rond de 38 graden blijft, Die zal nooit zo warm worden als je proc. Al moet ik wel toegeven dat bij een AMD die koeler toch ook een aardige temperatuur zou kunnen krijgen. Hij geeft nu gewoon de temperatuur van je koelblok aan, en dan staat er nog een actieve koeler op te blazen. Denk niet dat je ooit je echte temps gaat krijgen van je proc, met uitzondering van een mobo sensor dan.

Heb er zelf nogal wat ruzie mee gehad om alles goed te krijgen bij me p4, die sensor paste niet onder me proc, dus die sensor is lichtelijk 'gemodificeerd'. Werkt verder prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Blue2k op 21-10-2004 00:23 ]