Toon posts:

[ASP.NET & DELPHI 8] Iframes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb het volgende probleem:

Ik wil IFrames gebruiken in een webpagina die ik moet ontwikkelen in delphi 8, ASP.NET.
Ik ben verplicht alleen met delphi 8 code te werken en niet in de ASP.NET code zelf.

Hoe maak ik een iframe? Ik kan het wel intikken in de asp code maar dat mag dus niet. En ik kan niks vinden over iframes. Ook kan ik uberhaupt niks vinden over frames, dus dat is een tweede. Hoe voeg ik een frame toe? Of wordt er geacht dat men dat buiten delphi om doet. Frames geklooi.

Alvast bedankt!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
IFrames maak je uiteindelijk gewoon met HTML, en ASP.NET heeft niet echt "eigen" code dus wat bedoel je precies :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
je hebt in delphi 8, 3 tabjes. 1 voor de ASPX code, 1 voor de Pascal code, en 1 design view.

Die aspx code bedoelde ik met zijn eigen code. Maar het klopt dat lang niet alles wat je bouwt ook in die aspx code komt te staan. Mainly staat daar volgens mij alleen de standaard html in. (ik begin net met asp.net hoor ;) )

Een ander probleem is dan ook dat ik de iframe die ik handmatig in html invoer, niet aan te spreken is in de pascal code.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 08:51 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:49:
je hebt in delphi 8, 3 tabjes. 1 voor de ASPX code, 1 voor de Pascal code, en 1 design view.

Die aspx code bedoelde ik met zijn eigen code. Maar het klopt dat lang niet alles wat je bouwt ook in die aspx code komt te staan. Mainly staat daar volgens mij alleen de standaard html in. (ik begin net met asp.net hoor ;) )
En in die standaard html definieer je ook je frames en iframes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan ontstaat het probleem dat deze iframe niet aan te spreken is in de pascal code om een of andere reden. Waarschijnlijk natuurlijk omdat het geen object is die hij kent. En dan gaat mn leidinggevende hier klagen, want dan moet ik alles veel in html gaan intikken, of met javascript, en dat wil hij niet. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 08:54 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Kun je met je pascal code niet alle childs van je browserobject aanspreken?

Verwijderd

Topicstarter
Wel als je ze met componenten aan maakt, maar niet als je objecten gebruikt in de code die hij niet kent als object. En kenlijk kent hij IFrame niet.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je niet gewoon <iframe id='myIFrame' runat='server'> doen? Bij alle andere HTML tags kan je dat ieder geval doen en dan kan je serverside deze objecten ook aanspreken en manipuleren voordat het naar de client gestuurd wordt.

edit:
ik zie dat er inderdaad geen standaard serverside control is voor een IFrame. Je kan deze natuurlijk altijd zelf even maken. Zoveel moeite hoeft dat niet te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 20-10-2004 10:35 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1