Toon posts:

SoundBlaster live 5.1 error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer de geluidskaart SoundBlaster live 5.1 te installeren op mijn gigabyte GA-7VRXP (Rev 2.0) moederbord. Dit moederbord heeft een interne geluidskaart Creative CT5880 Audio chip deze heb ik in de bios uitgeschakeld vervolgens de SB kaart erin geplaatst en de pc opgestart Windows XP pro herkent deze kaart en installeert de drivers. Vervolgens heb ik de nieuwste drivers gedownload maar als ik dit wil installeren komt er een fout melding

Error SOUNDBLASTER CARD NOT FOUND

Nu heb ik het volgende geprobeerd:

1. opnieuw de drivers gedownload
2. alle drivers gedeinstalleerd in veilige modus
3. kaart in een andere pci slot geplaatst
4. windows XP service pack 2 geinstalleerd
5. op een andere pc (deze heeft een ander moederbord) xp pro geïnstalleerd in de bios de interne geluidskaart uitgeschakeld SB live 5.1 erin geplaatst pc opgestart en de nieuwste driver geïnstalleerd dit werkt prima!!!!!

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen of is dit een bekent probleem van dit type moederbord

Alvast bedankt.

Ps. Ik heb dit bericht al eerder geplaatst op het mobo's forum maar kreeg geen reactie misschien dat jullie me wel kunnen helpen.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Eichii in "Error bij installeren Sound Blaster Driv..." :P

Heb je een orginele cd gekregen van waar je hem hebt gekocht? Ander kom je ook in problemen.

Wat je kan proberen zijn kxdrivers. (in een minuutje google te vinden.)

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-08 06:38
En ook hier komen (soort) gelijke problemen aan bod....

[ Voor 23% gewijzigd door Ethefox op 20-10-2004 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen CD gekregen bij mijn SB (SB0100) verder heb ik deze kaart nu al in 3 verschillende computers geplaatst en met alle 3 de drivers van internet algehaald.

1. PIII met windows 2000 ---> installatie v/d drivers geen probleem
2. P4 met XP pro ---> installatie v/d drivers geen probleem
3. AMD met XP pro ---> Error SOUNDBLASTER CARD NOT FOUND

Bedankt voor jullie reacties

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 09:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder als xp de drivers installeert werkt de geluidskaart wel en kan je een mp3 afspelen maar als ik een game wil spelen gaat het 1 minuut goed dan hangt het spel en door mijn speakers komt een ratelend geluid. Heeft dit ook te maken met de geluidskaart of is dit een ander probleem.

Bedankt